_____________________________________________________________
Dopad koronaviru na ekonomiku zatím nikdo přesně spočítat nedokáže. Není však důvod propadnout obavám a své sny o vlastní módní značce nadobro uspat. Právě nynější doba totiž přímo vybízí k důkladné přípravě na rozjezd vlastního fashion podnikání. „Doba je jiná a nepředvídatelná. Ani světový experti zatím jednoznačně nemohou říct, co bude a jaké marketingové strategie budou fungovat. Ale to neznamená, že to nejde. Ba naopak. Například minulý týden jsem vedla v online lekci nováčky k tomu, aby naopak vytěžili z této doby co nejvíce,“dívá se na situaci optimisticky zakladatelka Institutu módní tvorby a lektorka KláraHaunerová.
Čas na přípravu
Hlavní benefit, jenž doba plná home officů a zavřených obchodů přináší, je čas. Ten můžete naplno využít pro svou přípravu, které v online době nic nebrání. Zapište se na online kurz, který vám osvětlí, jak k zakládání vlastní značky přistupovat, a načerpejte cenné know-how od lidí, kteří mají z módního světa dostatek zkušeností. Podle hesla těžko na cvičišti, lehko na bojišti můžete několik měsíců strávit poctivou přípravou, abyste na začátku eliminovali nepříjemná překvapení, která s nastartováním vlastního podnikání téměř vždy přicházejí.
Záleží na přístupu
Vzdát své plány jenom proto, že aktuální situace je ekonomicky nestabilní, by bylo zbabělé. To potvrzuje Klára Haunerová:„Studenty nabádám, že teď je možné být úspěšný a mít prosperující brand, ale hodně záleží na tom, jak to uchopí. Můžou sedět a nadávat, že je blbá doba, že nebudou nakupující a že je to moc práce a nejistot. Anebo se zamyslet a najít cestu k zákazníkovi tím, že mu nabídnou něco, co ocení a do čeho bude rád investovat.“V časech, ve kterých jsme se ocitli, se dá snadno počítat se situací, že se celé roky funkční strategie mohou zbortit.
5 kroků k vybudování úspěšné značky i v době pandemie
- Věnujte se zákonitostem trhu
Pokud se rozhodnete pustit do zakládání vlastní módní značky, čekají vás úplně stejné úkoly jako v jakémkoli jiném podnikání. Nezapomeňte si doplnit znalosti, jak funguje trh, co můžete čekat a jak splňovat veškeré potřebné náležitosti, abyste podnikali legálně a efektivně.
- Pozorujte konkurenci
Vyhledejte si potenciální konkurenci a pozorujte, jak funguje na trhu. Zjistěte, kdo jsou její zákazníci, jak s nimi komunikuje, zda se potýká s nějakými viditelnými problémy, jak zareagovala na koronavirovou situaci atd.
- Vaši odběratelé
Určitě je hezké chtít si splnit sen o výrobě vlastních triček, ale neodhodlalo se k tomu už více lidí před vámi? Dokážete se v konkurenčním prostředí prosadit a vydělávat? Poznejte svou cílovou skupinu a také její finanční možnosti.
- Připravte si plán
Start nové značky byste si měli dobře promyslet. Zodpovězte si základní otázky a buďte připraveni i na nenadálé situace – psychicky, strategicky a finančně.
- Promyslete produkt
Pokud jste přesvědčeni, že máte potenciální odběratele a nastudováno, jak se do podnikání pustit, přichází čas vydefinovat produkt. Možná po nabytých vědomostech zjistíte, že bude vypadat trochu jinak, než jak jste si představovali na samém začátku. To vůbec nevadí. Podnikání je proces a důležité je reagovat na aktuální situace pružně.
TIP: Využijte volný čas a zapište se do online kurzu základů módního byznysu na www.institutmodnitvorby.cz.