Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zrealizujte svůj sen a začněte podnikat

  10:00
S vlastní značkou můžete začít i během aktuální situace. Důležitá je příprava. Poradíme vám, jak se odlišit a mít tak šanci na úspěch.

Zrealizujte si svůj sen | foto: Archiv

_____________________________________________________________

Dopad koronaviru na ekonomiku zatím nikdo přesně spočítat nedokáže. Není však důvod propadnout obavám a své sny o vlastní módní značce nadobro uspat. Právě nynější doba totiž přímo vybízí k důkladné přípravě na rozjezd vlastního fashion podnikání. „Doba je jiná a nepředvídatelná. Ani světový experti zatím jednoznačně nemohou říct, co bude a jaké marketingové strategie budou fungovat. Ale to neznamená, že to nejde. Ba naopak. Například minulý týden jsem vedla v online lekci nováčky k tomu, aby naopak vytěžili z této doby co nejvíce,“dívá se na situaci optimisticky zakladatelka Institutu módní tvorby a lektorka KláraHaunerová.

Čas na přípravu

Hlavní benefit, jenž doba plná home officů a zavřených obchodů přináší, je čas. Ten můžete naplno využít pro svou přípravu, které v online době nic nebrání. Zapište se na online kurz, který vám osvětlí, jak k zakládání vlastní značky přistupovat, a načerpejte cenné know-how od lidí, kteří mají z módního světa dostatek zkušeností. Podle hesla těžko na cvičišti, lehko na bojišti můžete několik měsíců strávit poctivou přípravou, abyste na začátku eliminovali nepříjemná překvapení, která s nastartováním vlastního podnikání téměř vždy přicházejí.

Záleží na přístupu

Vzdát své plány jenom proto, že aktuální situace je ekonomicky nestabilní, by bylo zbabělé. To potvrzuje Klára Haunerová:„Studenty nabádám, že teď je možné být úspěšný a mít prosperující brand, ale hodně záleží na tom, jak to uchopí. Můžou sedět a nadávat, že je blbá doba, že nebudou nakupující a že je to moc práce a nejistot. Anebo se zamyslet a najít cestu k zákazníkovi tím, že mu nabídnou něco, co ocení a do čeho bude rád investovat.“V časech, ve kterých jsme se ocitli, se dá snadno počítat se situací, že se celé roky funkční strategie mohou zbortit.

5 kroků k vybudování úspěšné značky i v době pandemie

  1. Věnujte se zákonitostem trhu

Pokud se rozhodnete pustit do zakládání vlastní módní značky, čekají vás úplně stejné úkoly jako v jakémkoli jiném podnikání. Nezapomeňte si doplnit znalosti, jak funguje trh, co můžete čekat a jak splňovat veškeré potřebné náležitosti, abyste podnikali legálně a efektivně.

  1. Pozorujte konkurenci

Vyhledejte si potenciální konkurenci a pozorujte, jak funguje na trhu. Zjistěte, kdo jsou její zákazníci, jak s nimi komunikuje, zda se potýká s nějakými viditelnými problémy, jak zareagovala na koronavirovou situaci atd.

  1. Vaši odběratelé

Určitě je hezké chtít si splnit sen o výrobě vlastních triček, ale neodhodlalo se k tomu už více lidí před vámi? Dokážete se v konkurenčním prostředí prosadit a vydělávat? Poznejte svou cílovou skupinu a také její finanční možnosti.

  1. Připravte si plán

Start nové značky byste si měli dobře promyslet. Zodpovězte si základní otázky a buďte připraveni i na nenadálé situace – psychicky, strategicky a finančně.

  1. Promyslete produkt

Pokud jste přesvědčeni, že máte potenciální odběratele a nastudováno, jak se do podnikání pustit, přichází čas vydefinovat produkt. Možná po nabytých vědomostech zjistíte, že bude vypadat trochu jinak, než jak jste si představovali na samém začátku. To vůbec nevadí. Podnikání je proces a důležité je reagovat na aktuální situace pružně.

TIP: Využijte volný čas a zapište se do online kurzu základů módního byznysu  na www.institutmodnitvorby.cz.

Autor:
  • Nejčtenější

Devadesátky jsou zpět! Oblékněte ikonické trendy, které už jste nosily

Éra 90. let výrazně ovlivnila jak hudebně-kulturní, tak módní scénu. Přinesla s sebou ikonické trendy, které jedna část...

Horoskop pro každé znamení na 16. týden roku 2024

Co nás čeká v druhé polovině dubna podle hvězd? Blíženci, váš čas mimo hlavní události končí. Předvedete své názory,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Není sako jako sako. Sáhněte s klidem po barvách a nových materiálech

Není kabát jako kabát a není sako jako sako. Hravé jarní modely využijete až do podzimu, tak ne nebojte a nějaký si v...

Kosmetický kalendář: jak často mýt vlasy a používat sérum nebo masku

Úkonů, které jsou třeba pro krásu, je víc než dost. Někdy bývá těžké si to všechno zapamatovat, naštěstí je tady...

Na baletní piškoty zapomeňte. Ikonickou tylovku unosíte i s keckami

Taneční estetický styl se módou promítá již léta, ale v poslední době ovládl přední přehlídková mola, a stal se tak...

Džínové sny

Slovo udržitelnost se dnes skloňuje ve všech pádech. Myslí na to i značka C&A, která otevřela první továrnu na výrobu...

Na slunce s radostí a bezpečně

Sluneční paprsky, zejména UVA a UVB záření, mohou způsobit spálení, předčasné stárnutí kůže a řadu zdravotních...

Jsem zastánkyní přirozeného stárnutí

„Až nyní jsem se naučila starat se správně o svou pleť a vlasy. I k tomu mi dopomohla má práce,“ tvrdí PR manažerka...

Nová éra anti-aging péče

Mladé a krásné se chceme cítit v každém věku. Aby náš vnitřní pocit byl patrný i na první pohled, měly bychom věnovat...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...