Každá z nás začíná den nějakou rutinou. Párkrát zaklapnout budík, doploužit se do koupelny, vypít kávu a honem vyrazit do práce. V dnešní době spěcháme snad úplně se vším. Vstaňte brzy a užijte si čas pro sebe.


1. POHYB

Většina lidí, kteří praktikují ranní rituály, věnuje nějaký čas sportu. Záleží jen na vás, jaký druh pohybu si vyberete. Trendem je skákání na malé trampolíně, která se vám bez problémů vejde do bytu. Odměnou vám budou posílené svaly, zdravé srdce, snížení bolesti zad a spousta vyplavených endorfinů, které vás nakopnou na celý den. Pokud ráno vaše lenost vítězí, zkuste alespoň mírnější pohyb, jako je několik oblíbených jó­gových pozic. Můžete vyzkoušet třeba pozdrav slunci. Nebo si pusťte oblíbenou písničku a zatancujte si! Při tanci zapomenete na chvíli na své starosti a následně budete během dne hravější a kreativnější. Alternativou je procházka v brzkých ranních ­hodinách, kdy se všechno teprve probouzí a ulice jsou prázdné. 


2. MEDITACE

Začněte svůj den s klidnou, čistou myslí. Naučte se niterný hektický dialog vypnout a zaměřit svou mysl jedním směrem. Nemyslete si, že je nezbytné trávit dlouhé hodiny v tureckém sedu, abyste dosáhla výsledků. Vyberte si pozici, ve které se cítíte dobře, klidně vsedě na židli nebo vleže na podložce. Pokud nevíte, jak začít, můžete vyzkoušet ve­denou meditaci, kdy vás něčí hlas provází krok za krokem. ­Určitě najdete aplikaci, která vám bude vyhovovat. V českém prostředí existuje webová stránka Bettermind, v ang­ličtině máte doslova nekonečné možnosti. Meditace redukuje stres, pomáhá zlepšit koncentraci, činí vás ­vědomější, a dokonce je efektivní při boji s depresí nebo panickými záchvaty.


3. KARTÁČOVÁNÍ TĚLA

Jemné kartáčování těla nasucho má mnoho výhod. Stimuluje lymfatický systém, zvyšuje cirkulaci krve a podporuje vaše tělo ve vylučování toxinů. Zredukuje také celulitidu – pokud kartáčování doplníte o vhodné cvičení a dostatečnou hydrataci, úspěchy vás neminou. Začněte u chodidel, potom přejděte na ruce, ramena a záda. Obličej vynechte. Důležité je provádět pohyby vždy směrem k srdci. Břicho si kartáčem jemně masírujte krouživými pohyby ve směru hodinových ­ručiček. Kartáčujte se nejlépe ve sprše – předtím než pustíte vodu a následně energetizujete své tělo střídáním teplé a studené vody. Stačí dvakrát až třikrát týdně. Pořiďte si kartáč s přírodními měkkými vlákny, určenými speciálně pro suché kartáčo­vání. Ideální je delší rukojeť – tak dosáhnete i na záda. 


4. ZDRAVÝ NÁPOJ

Ráno je důležité hydratovat své tělo. Na prázdný ža­ludek vypijte sklenici teplé vody s citronem. Citron nejenže obsahuje vitamin C, ale má také antibakteriální a antivirové účinky. Citronová voda navíc podporuje metabolismus, a tím i hubnutí. Skvělé je také pití čerstvého celerového džusu, který si můžete připravit v odšťavňovači. Tento nápoj je čím dál populárnější, je totiž považován za zázračnou superpotravinu. Dalším skvělým „drinkem“ na ráno je voda s mladým ječmenem (jde o zelený prášek), který obsahuje mnoho vitaminů, minerálů, aminokyselin, enzymů a jiných důležitých látek. Pokud nedáte dopustit na ranní kávu, zkuste zlepšovák – hitem je takzvaná neprůstřelná káva, která je součástí nízkosacharidového způsobu stravování. Potřebujete hrnek čerstvě připravené filtrované kávy, dvě lžičky nesoleného másla a jednu lžičku kokosového oleje. Všechny ingredience dejte nejlépe do mixéru a vytvořte krémovitý nápoj. Ten vás zasytí a minimalizuje výkyvy hladiny cukru v krvi. Následně budete mít menší chuť na sacharidy.

Další tipy na ranní rituály najdete v aktuálním čísle Žena a Život.

  13:54
Témata: Káva, nápoj, džus