Svět dostává rozum. Ve stravování se začíná upouštět od nesmyslných vylomenin, na prvním místě je zdraví a dobrá kondice. Hubnutí je pak přirozeným důsledkem zdravého životního stylu.

Příjem musí být nižší než výdej. Lepší pravidlo zdravého shazování nadbytečných kil ještě nikdy nikdo nevymyslel. A právě na tomto principu stojí všechny aktuální vý­živové trendy. Primárně nejde o hubnutí; současné zdravé stravovací styly jsou založeny především na bezpečnosti a dlouhodobé udržitelnosti. A pozor: bez ohledu na věk bychom měli dbát na prevenci civili­začních nemocí, jako jsou cukrovka II. typu a kardiovaskulární choroby. 

Pro delší a zdravější život - Středomořská dieta

Jde o způsob stravování založený na konzumaci potravin, které jedí ve Středomoří. Ve stravě je zastoupeno hodně ovoce, zeleniny, ryb, celozrnných produktů, luštěnin a olivového oleje. Nezakazuje se mléko, mléčné produkty, drůbeží maso (to je třeba konzumovat v rozumném množství) ani červené maso a sladkosti.

Srdce jako zvon - diety Dash a Mind

Dieta DASH (Dietary App­roaches to Stop Hypertension, tedy doporučené dietní postupy při vysokém krevním tlaku). Dieta je založena na příjmu ovoce, zeleniny, zdravých proteinů a nízkotučných mléčných výrobků. Samozřejmou součástí je maximální snížení příjmu soli. 

Kombinací středomořské a DASH diety pak vznikla dieta MIND, která má navíc zaručit dobré mentální zdraví. K základním potravinám patří standardně ryby, luštěniny, oli­vový olej, celozrnné produkty, ořechy, saláty a bobuloviny.

Maso jen občas a v malém množství - flexitariánská dieta

Flexitariáni (složenina slov flexibilní vegetariáni) si na ­rozdíl od vegetariánů maso zcela nezakazují. Většinou ne­jedí maso zvířat z velkochovů, strava je dále obohacena o potraviny bohaté na proteiny, jako jsou tofu, vejce, ořechy nebo luštěniny. 

Hlídáme se, zdravě jíme - Weight Watchers

Systém WW (weight wa­tchers, strážci váhy) je momentálně experty hodnocen jako nejlepší způsob na shazování kil. Výběr jednotlivých potravin, jež během dne sníte, je na vás, musí však splňovat vaši denní předepsanou bodovou hodnotu. Body, které můžete během dne přijmout, jsou vám přiděleny na základě vašeho pohlaví, výšky, hmotnosti a věku v mobilní aplikaci Weight Watchers (do­stupná pro Apple i Android, ovšem pouze v angličtině).

Celý článek si můžete přečíst v časopise Žena a Život, který si můžete i předplatit.

  16:00