Většinou, když se pustím do něčeho nového, neobejde se to bez nehody. I to byl důvod, proč jsem z testování stylového skútru značky Vespa měla lehké obavy. Ale dopadlo to skvěle. První jízda byla sice tak trochu „o ústa“, ale testování lesklé stylovky byla nakonec velká sranda a já Vespě zcela podlehla.

Když přišla nabídka otestovat skútr Vespa, neváhala jsem ani chvíli. Už dlouho jsem o tomto módním motocyklu přemýšlela. Autem jezdím poměrně často, a popravdě mě ty neustále zácpy už unavují. 

Miluji řízení automobilu, jistě si zamiluji také jízdu na skútru, říkala jsem si. Zprvu jsem se testování jednoho z charakteristický symbolů Itálie nemohla dočkat, později se však dostavily obavy. Jak se blížil termín předání Vespy, častěji jsem si v hlavě promítala možná nebezpečí, které skútr může skýtat. 

Nastal den D a přede mnou se objevila modrá kráska v jedinečném matném provedení. „Tak jdeme na to,“ vyzvala jsem přítele a instruktora v jednom, a šli jsme mě naučit řídit Vespu.

Vespa je opravdu nádherným a stylovým přibližovadlem.

Vespa je opravdu nádherným a stylovým přibližovadlem.

Mé poprvé

Své začátečnické rozjezdy na Vespě bych přirovnala k prvním krůčkům právě narozeného hříběte. Byly dosti nejisté. Měla jsem pocit, že musím každou chvilku spadnout. Kývala jsem se ze strany na stranu. 

„Přidej trošku plyn,“ křičel na mě přítel stojící na ulici. „Věřit mu? Nebo se mě chce zbavit?” prolétlo mi hlavou, nakonec jsem se ale rozhodla mu důvěřovat. 

Přeci jen na skútru procestoval Asii, tak ví, co a jak… A věděl. Po lehkém přidání plynu byla stabilita rázem lepší. Řítila jsem se cca 15 km/h, smrt v očích, ale cítila se hrdě. Já to totiž zvládla.

S větrem se honím o závod

Přítel mizel v dáli, mně pod helmou vlasy vlály, jízdu na Vespě jsem si konečně začala užívat. Jak čas na skútru plynul, cítila jsem se jistěji a jistěji. Po strachu nebyly už skoro stopy. 

Partner mi později dal důslednější školení, naučil mě pár vychytávek a já mohla vyrazit na delší projížďku, než jen kolem naší vesnice. Po návratu jsem konstatovala následující: „Je to boží!“.

Až se budete vracet z práce, klidně to vezměte kolem nějakého rybníku, kde si můžete zastavit a vykoupat se. Plavky a ručník lze ukrýt do prostoru pod sedadlem.

Až se budete vracet z práce, klidně to vezměte kolem nějakého rybníku, kde si můžete zastavit a vykoupat se. Plavky a ručník lze ukrýt do prostoru pod sedadlem.

Ovládání designové Vespy je snadné. Během pár vteřin si manipulaci s ní osvojíte. Nemusíte řešit žádné řazení, jak tomu je u klasických motorek. Jen přidáváte plyn pravou rukojetí a brzdíte stejně jako na kole. Řídit Vespu se naučí každá žena, nejedná se o žádný složitý, vysoce technický proces.

Pokud byste se mě zeptaly na negativa Vespy, našla jsem za těch pár dní jen jedno. Tím pro mě byla váha skútru. Přišel mi těžký. Mám 55 kilogramů a měla jsem popravdě celkem problém stroj bez pomoci vytlačit z garáže a „hodit“ ho na stojánek. To je ale vše, co mi na Vespě vadilo.

U každé Vespy najdete pod řidítky zamykací přihrádku, kam lze odložit nějaké drobnosti jako doklady či mobilní telefon. Skvělé ji „držátko“ kam můžete odložit ledvinku, kabelku, menší tašku s nákupem, atd. Kromě přední přihrádky, najdete větší úložný prostor pod sedlem.

U každé Vespy najdete pod řidítky zamykací přihrádku, kam lze odložit nějaké drobnosti jako doklady či mobilní telefon. Skvělé ji „držátko“ kam můžete odložit ledvinku, kabelku, menší tašku s nákupem, atd. Kromě přední přihrádky, najdete větší úložný prostor pod sedlem.

Shrnutí

Po mých zkušenostech s Vespou mohu říci, že vážně uvažuji o její koupi. Nadchlo mě nejen její provedení, jež má po dlouhá léta svůj osobitý design doplněný o moderní současně vychytávky, například USB port, kdy si lze za jízdy nabíjet mobil, ale i již zmiňované řízení. 

Výhodou je, že nejde o extra silný stroj, přesto na skútru svižně profrčíte kolonami. Ocenila jsem možnost výletu do přírody, motocykl z italské stáje si v terénu vede nebývale dobře. Na Vespě můžete vyrazit také s drahou polovičkou. Dlouhé, pohodlné sedadlo zajišťuje komfort oběma cestujícím. 

Když protáhnete vyjížďku do pozdních hodin, přední masivní kulaté světlo perfektně osvítí silnici. Za mě má Vespa jedničku s hvězdičkou. A jestli jste tuto elegantní krasavici nezkusily, napravte to. Během pár jízd si Vespa získá i vaše srdce.

Začátky byly rozpačité, ale nakonec jsme si s Vespou perfektně sedly...

Začátky byly rozpačité, ale nakonec jsme si s Vespou perfektně sedly...

Co jste možná o skútrech značky Vespa nevěděla

Prvně se Vespa objevila v roce 1946. Otcem Vespy byl italský podnikatel Enrico Piaggio. Ideou bylo vytvořit nápadité vozítko, které by se zamlouvalo široké veřejnosti a přitom bylo finančně dostupné, což se také podařilo. Vosu, což je český překlad italského slova Vespa, si zamilovalo mnoho lidí. Dnes, o 73 let později, se stále ikonické italské dílo těší celosvětově velké oblibě.