Snídaně by měla podle lékařů nejvýživnější jídlo. Co by tedy měl obsahovat náš talíř?

K snídani byste si měly dopřát mléčný výrobek, proteiny, ovoce, zeleninu nebo obiloviny.



Ovoce


Banány, pomeranče, hroznové víno… (sladší varianty)



Zelenina


Brokolice, mrkev, celer…



Obiloviny


Toasty, tortilly, cereálie…


Správná snídaně by měla dodat organismu proteiny, karbohydráty a malé množství tuku, vlákninu. Při přípravě snídaně nelze však házet všechny do jednoho pytle. Je nutné zohlednit věk, zdravotní stav, pohlaví i fyzickou zátěž.



Smažená snídaně


Umíte si představit den smaženou slaninou, fazolemi či míchanými vajíčky? Ještě nedávno to bylo naprosté tabu. Ale nyí přišli američtí vědci s tím, že právě toto jídlo je skvělý začátek dne. Ale musíte mít přes den i fyzickou aktivitu.


Snídaně programuje náš metabolismus a rozhoduje o jeho fungování během celého dne. Tučné jídlo na začátku dne znamená, že tělo bude odbourávat a trávit rychleji tuky. Kdo si ráno dopřeje sacharidy, naprogramuje tělo tak, že během dne štěpí právě sacharidy.


Ideální snídaně nezabere moc času a rychle si na ni zvyknete i při slabším apetitu. Ráno bychom měli přijmout až čtvrtinu kalorického příjmu za den.



Pitný režim


Ráno nikdy neodcházejte z bytu žížnivá. Pijte buď obyčejnou vodu například s citronem nebo kvalitní čaj!


  8:05,  aktualizováno  25. března 2019 19:09