Bolí nás krční i bederní páteř, ale také kolena či lokty. Jenže… většinou si za to můžeme sami!

Kolena


Trpí naším sedavým zaměstnáním úplně stejně jako záda. Sedíte často s ohnutými koleny? Zvyšujete tlak na kolenní čéšku stejně, jako když nosíte nevhodnou obuv.

Co s tím?


Čas od času nohy protáhněte, co nejčastěji se zvedněte ze židle a jděte si aspoň do kuchyňky dotočit vodu. Každý krok se počítá!

Záda


Bolesti zad jsou v současnosti na 2. až 3. místě příčin pracovní neschopnosti. Nejčastější jsou blokády, které znamenají omezení pohyblivosti páteře. Většinou je způsobuje nevhodné pracovní prostředí, a to nejen pracovní podmínky, ale i nespokojenost s prací, pracovní zátěž, nepřirozená pracovní poloha, či podoba pracovního místa.

Co s tím?


Opět: pravidelné cvičení a pracovní přestávky, ale především úprava pracovního místa.

Co ještě pro svoje záda můžete udělat?


Nacvičujte správné držení těla, zapracujte na kondici, choďte plavat, upravte si pracovní místo i postel a dobře spěte. A pravidelně cvičte!
Vysoce účinným terapeutickým cvičením je jóga, ideálně přímo k tomu určená Jóga pro zdravá záda. Pokud nestíháte chodit na lekce, vyzkoušejte třeba online kurz, vedený zkušeným instruktorem jógy Václavem Krejčíkem.