Kolik přátel skutečně potřebujeme?

Komerční sdělení   14:00
Co znamená přátelství v roce 2025? Pro některé je to společná káva, pro jiné sdílení emocí přes mobil. I když se styly liší napříč generacemi, jedno zůstává – touha po blízkosti a upřímnosti.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kolik přátel skutečně potřebujeme? | foto: Archiv Coca-Cola

Méně, ale kvalitně – tímto heslem se řídí většina Čechů. Ukázal to reprezentativní průzkum značky Coca-Cola, který provedla agentura Ipsos na vzorku 1 029 respondentů při příležitosti spuštění nové kampaně „Share a Coca-Cola“ na oslavu reálného přátelství. Bez ohledu na věk 58 % Čechů uvedlo, že má dva až tři blízké přátele. Z toho vyplývá, že ačkoli máme sociální sítě plné kontaktů, ve skutečnosti máme jen několik skutečně blízkých vztahů – a právě na těch nám nejvíc záleží.

Kolik přátel skutečně potřebujeme?

V oblasti sociokulturní antropologie je přátelství věnována větší pozornost až v posledních dvou dekádách. Přátelství dříve představovalo upozaděný fenomén, jelikož bylo velmi často spojováno s příbuzenstvím. Podle antropoložky Barbory Půtové, která působí na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, jeho stabilitu i proměnlivost určuje kulturní kontext. Stejně tak existují rozdíly ve vnímání přátelství napříč generacemi. To ukazují i data z průzkumu Coca-Cola. Jeho výsledky dokládají, že příslušníci generace Z mají širší sociální síť, udržují kontakty s ostatními více digitálně a rádi by našli více času na osobní setkávání. Zatímco starší generace naopak nedá dopustit na stabilní vztahy založené na osobním kontaktu.

Kolik přátel skutečně potřebujeme?

Kolik blízkých přátel je tak akorát?

Z průzkumu také mimo jiné vyplývá, že každý z nás má alespoň jednoho blízkého přítele. Více než polovina lidí má dva nebo tři, ale pouze menšina dotázaných uvedla, že by v současnosti měla více než pět blízkých přátel. Důvod je prostý. Přátelství vyžaduje značnou časovou investici a většímu počtu blízkých přátel už člověk nedokáže poskytnout pocit naplnění.

Kolik přátel skutečně potřebujeme?

Kouzlo osobního setkání nic nenahradí

Jedním z důvodů je, že blízká přátelství vyžadují čas i energii na setkávání tváří v tvář. I přesto, že tři čtvrtiny z nás komunikují se svými blízkými přáteli alespoň jednou týdně, jen čtyři z deseti lidí se s nimi stejně často vídají i osobně. Lidé se se svými přáteli nejvíce setkávají doma nebo v různých podnicích, jako jsou například kavárny, bary či restaurace. Tam si mohou odpočinout, setkat se s dalšími lidmi a vyměňovat si názory a nápady.

Kolik přátel skutečně potřebujeme?

O důvod více pozvat své přátele na drink přináší i nová kampaň „Share a Coca-Cola“, která chce vyzvat především příslušníky mladých generací k setkávání v reálném světě. Na etiketách limitované edice lahví a plechovek Coca-Cola se místo ikonického loga objeví škála vlastních jmen, ale i přezdívky jako Love, Bro nebo Kámo. Myšlenkou je sdílet s přáteli nápoj Coca-Cola s jejich jménem a připomenout nám sílu každodenních okamžiků, které jsou klíčové při vytváření dlouhodobých přátelství.

Více info k „Share a Coca-Cola“ najdete na coca-cola.cz.

Kolik přátel skutečně potřebujeme?

Nejčtenější

Odmítnout, nebo strpět rychlovku? Co s tím, když vzrušený muž stále doráží

V dlouhodobých vztazích je běžné, že jeden z partnerů zrovna nemá na sex chuť, zatímco ten druhý neví, kam s apetitem. Ženy třeba po porodu, v období mateřství nebo menopauzy zažívají, že dychtivý...

Latexová prsa místo pravých, nuda, šeď i kýč. Jarní týdny módy zklamaly

Jarní týdny módy jsou u konce, a my jsme díky nim získali vhled do trendů pro letošní podzim a zimu. Milovníky barev a inovací tentokrát návrháři zklamali. Převládaly velmi jednoduché modely,...

Příběh Petra: Dcera lže a začala chodit za školu. Bojíme se, že neodmaturuje

Máme s manželkou starost o naši dceru, která si postavila hlavu, že je dospělá a nemáme jí co mluvit do života. Problém je, že jí bylo v lednu osmnáct let, takže má v jistém slova smyslu pravdu....

Fanynky po setkání s nimi omdlévaly. Jak vypadali slavní muži dříve a nyní

Jejich vlídná tvář kdysi pobláznila nejednu fanynku. Ani dnes ale slavní muži nemají o zástup fanynek nouze. Podívejte se do naší galerie, jak vypadali v mládí a jak dnes. Zrají jako víno a na...

Sedm druhů lásky: Bere nás vášeň, naplňující lásku často přehlížíme

Láska si nevybírá, láska hory přenáší, láska čaruje… věděli jste, že existuje sedm druhů lásky? Řekové je rozlišovali. A zatímco většina z nás beznadějně prahne po romantické, či po vášnivě spalující...

Oblečení nosím klidně i dvacet let. Na návštěvě v šatníku Olgy Menzelové

V dalším pokračování našeho seriálu V šatníku slavných nás k sobě domů pozvala Olga Menzelová, která se kromě produkční činnosti a práce pro Nadační fond Jiřího Menzela v současné době věnuje hlavně...

18. dubna 2025

Hudba vyhání splín. Blahodárně působí na naši duši i vztahy

Muzika lidi nejen potěší. Podle vědeckých výzkumů také pomáhá jejich zdraví i psychické pohodě. Jak velký vliv na naše nitro má a proč by ji měl poslouchat úplně každý?

18. dubna 2025

Velikonoční mrkvové cupcakes

Velikonoční mrkvové cupcakes
Recept

Střední

50 min

Oslavte Velikonoce ve velké parádě.

Velikonoční barvení vajec? Letos klidně jinak.

Komerční sdělení

Kdo říká, že velikonoční vajíčka musí být jako ze škatulky? Letos to vezměte od lesa – nebo rovnou ze spíže. Barvení se dá zvládnout přírodně, s tím, co máte doma nebo skoro doma. A i když výsledek...

17. dubna 2025

Kdo vám přispěje na letní tábor?

Komerční sdělení

Nová přátelství a dobrodružství v podobě letních táborů představují pro rodinný rozpočet často nemalou zátěž. Naštěstí existuje hned několik způsobů, jak si náklady na zabavení dětí o prázdninách...

17. dubna 2025

Nepodceňujte oční kontakt, je to zázrak. Pomůže s pamětí, v lásce i mateřství

Oční kontakt je poměrně intimní věc a ne každý ho chce opětovat. Tento druh neverbální komunikace okamžitě vyvolává emoce. Můžete zažít pocit souznění, porozumění, ale také hněv, vztek, nepřátelství...

17. dubna 2025

Červená, modrá, zelená... Čtveřice outfitů, které ladí s béžovou

Klidně si vybírejte oblečení podle toho, jak se právě cítíte. Chcete dnes svítit do dáli, nebo se raději schovat za velký límec?

17. dubna 2025

Velikonoční kopřivová polévka

Velikonoční kopřivová polévka
Recept

Střední

25 min

Polévka jako dělaná na Zelený čtvrtek.

IQOS a SELETTI spojily síly. Na milánském Design weeku představily společnou instalaci

Značka bezdýmných zařízení IQOS představila na milánském Design weeku spolupráci s ikonou italského designu, značkou Seletti. Projekt „Curious X: Sensorium Piazza“ je inovativní uměleckou instalací,...

16. dubna 2025  14:35

Velikonoční speciality: Když se tradice snoubí s jarní svěžestí

Komerční sdělení

Jaro se probouzí a s ním přichází i kulinářské novinky v pražských restauracích. Šéfkuchař David Kalina se svým týmem připravil speciální velikonoční menu pro restaurace Mincovna, Tiskárna a U...

16. dubna 2025

První krok k samostatnosti děťátka s metodou Baby-Led Weaning
První krok k samostatnosti děťátka s metodou Baby-Led Weaning

Přechod na pevnou stravu vždy představuje významný milník v životě děťátka i jeho rodičů. Je to období plné objevování nových chutí a získávání...

Lidé a styly, které se do sebe zamilovaly

Komerční sdělení

Answear v kampani ‚Zahalte svůj život do vzácných věcí‘ pro jaro a léto 2025 odvážně kombinuje kontrastní prémiové značky a ukazuje, že i zdánlivě neslučitelné styly mohou tvořit fascinující spojení.

16. dubna 2025

Jarní líčení musí být hravé a šťavnaté. Myslete ale i na ochranu pleti

Konečně jsou tu hřejivé dny a s nimi přichází i rozjařené líčení. Je čas obohatit kosmetickou taštičku o nové kousky! Máme pár tipů, které vám pomohou ke svěžímu šťavnatému looku.

16. dubna 2025