Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vydat knihu a neprodělat na ní kalhoty

  10:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Tím nejjednodušším způsobem samozřejmě je, že podepíšete smlouvu s nakladatelem, který za vás naprostou většinu výdajů zaplatí. Co ale dělat v případě, že vás nakladatel odmítne?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Bookla.cz | foto: Archiv Bookla.cz

Bookla.cz

Jak vydat knihu svépomocí a dostat do distribuce - knihkupectví? 

Na rozdíl od spolupráce s nakladatelem je nutné investovat 100 % peněz potřebných na vydání knihy. Předtisková příprava vás nikdy nemine, vždy musíte vytvořit, nebo někde zadat grafické zpracování, následně tisková data. To je terminus technikus, a ne každý, kdo má PC, je grafik. Setkáváme se bohužel s různou kvalitou podkladů, které chtějí klienti vytisknout. O typografických pravidlech, jazykových korekturách atp. nemluvě. Ale co poté? Musíte zaplatit tiskárnu, která knihu vyrobí, sklad, distribuce. Cenu tisku ovlivňuje mnohé, rozsah stran, papír, barevnost, formát a HLAVNĚ náklad. Čím větší náklad, tím nižší kusová cena. Zde je kámen úrazu a my pořád dokola řešíme s nakladateli, proč kusová cena u dotisku není stejná, jako u prvonákladu. Samozřejmě nepočítáte hodiny, které jste proseděli nad psaním knihy samotné. Na druhou stranu, grafika si můžete zaplatit, specifikaci tiskoviny vyšperkovat do luxusní publikace, ale čtenář ocení hlavně obsah. Proto může být úspěšný každý!

Více na Bookla.cz

Bookla.cz

Pokud se budeme bavit o distribuci, v ČR jsou asi 2-3 hlavní hráči, jmenovat nebudeme. Distributor knihu nabídne knihkupcům, kamenným obchodům a e-shopům, které je dál prodávají čtenářům. Cena této služby je kolem 55 % z pultové ceny publikace! Skutečně, více než polovinu ceny v knihkupectví platíte distribuci. V tom jsme také v ČR unikátní, bohužel. Mnozí autoři pak mají pocit, že budou u vchodu na nejlepším místě s označením novinka. Omyl, distributor-obchodník nabídne knihkupci seznam nových titulů, v ČR vzniká cca 40 titulů denně! Váš titul bude v excelu vidět nahoře tak 1. týden a knihkupec si vezme na krám také možná 2 ks do komise, a poté knihy skončí někde v regálu mezi ostatními tituly. Marketingová podpora žádná, za 2 týdny si knihkupec, pokud se tedy knihy neprodají a nebude se o nich mluvit, na váš titul nevzpomene a další nevezme. Váš titul se propadá v seznamu titulů do hloubek, kam již knihkupec nedohlédne.

Bookla.cz

Zde výhody propojení prodeje s výrobou tiskárny Powerprint - Print on Demand

1. - prodej knihy bez rizika remitendy (nikdy nezbude nic na skladě a zároveň je dispozici virtuální sklad s nekonečným množstvím knih)

2. - tisk a prodej titulů, jejichž prodejní potenciál se nedá odhadnout (ne každý titul je bestseller, a ne vždy umíme odhadnout kolik se prodá nebo hůře neprodá

3. - tisk a prodej již vyprodaných titulů (lze vrátit v život i tituly, s jejichž dotisky se již nepočítalo)

4. - snížení finančních nákladů na minimum (bez nákladů tisku, distribuce, skladování atp)

U nás nikdy nebudete řešit kolik vytisknout nebo dotisknout, neriskujete závratnou ztrátu a paletu knih ve sklepě nebo u distributora. Zároveň ale vždy máte knihy skladem v jakémkoli množství, a my doufáme, že právě vám se podaří prodat třeba 1500 ks. Je to vhodné i pro školy a univerzity, nakladatele, kteří mají k dispozici data starších titulů, které nebylo ekonomické vracet do standardní distribuce. Odpadají skoro všechny náklady, s minimální investicí uvedete knihu do prodeje a sami si nastavíte prodejní cenu a svou marži. Defaultně je nastaveno 30 %, ale pokud titulu věříte a máte čtenáře, klidně inkasujte více!

Co marketing? Dlouhodobě u našich autorů - samonakladatelů víme, že vysoký podíl knih se prodá mezi jejich sledujícími na sociálních sítích nebo v komunitě, pro kterou je kniha určena. Proto neváhejte knihu propagovat právě tam! Chovejte se jako podnikatel, hýčkejte marketing a reklamu, budujte svou značku-jméno, náklady na tisk přenechejte nám. Jestliže využijete i velmi efektivní živou reklamu (proto ji většina autorů dělá), autorská čtení, besedy se čtenáři, hurá, vaše budoucnost úspěšného spisovatele se blíží. Přejeme mnoho úspěchů s úspěšným prodejem vašich knih, ať už se vydáte jakoukoli cestou.

Bookla.cz

Foto: bookla.cz, shutterstock

Autor:
  • Nejčtenější

Brno má první chirurgický robotický systém Versius v České republice.

Komerční sdělení Lékaři brněnské soukromé nemocnice SurGal Clinic začali jako první v České republice využívat robotický chirurgický...

Pojišťovna úspěšně propojuje osobní kontakt a digitální služby

Komerční sdělení Generali Česká pojišťovna se dlouhodobě etabluje jako klientsky nejdostupnější pojišťovna a klade důraz na to být pro...

O Magic Cup: Křižovatka naděje a talentu ve FIFA E-sportu

Komerční sdělení O Magic Cup, největší amatérský turnaj ve FIFA fotbale, slaví úspěšné zakončení třetího ročníku, v němž se zasloužil o...

Víte, jak spoří úspěšní Češi? Odpověď vás překvapí

Komerční sdělení Úspory jsou základem finanční stability a zajištění do budoucna. Vytváříme si rezervy pro případ nouze nebo se je...

Kolagen, opravdová pomoc, nebo další podvod?

Komerční sdělení Kolagen? Reklama na každém kroku. Také si pokládáte otázku, proč to tak je? Skutečně funguje, nebo je to další chyták...

Největší světové popové hity v jedinečné koncertní show

Komerční sdělení Užijte si neopakovatelnou koncertní show a vychutnejte si ty největší a nejslavnější popové hity hvězd jako jsou...

I z mála jde poskládat perfektní outfit. Inspirujte se, jak na to

Komerční sdělení Nenadálá schůzka, neplánovaná akce a vy nemáte co na sebe. Přesně pro takové situace byste ve skříni měly vždy mít...

Užijte si ve Vavřinci ty nejlepší Velikonoce

Komerční sdělení Tradiční česká zabijačka, moravská cimbálka, ochutnávky moravské pálenky, jóga i animační programy pro děti zdarma...

Přichází čas rozjet to ve velkém a zažít rock’n’roll v každém kroku

Komerční sdělení Skechers představuje další kolekci s The Rolling Stones!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...