Číšníci a kuchaři už jsou od svých hostů zvyklí na ledajaký podivný požadavek nebo chování. To ale neznamená, že je čas od času něco nezaskočí. Aranžování jídla na fotku na Instagram, přebalování nemluvněte uprostřed restaurace nebo krádež palmy - i letos bylo v českém pohostinství veselo.

Já si jen přebalím dítě…


Restaurace se svým hostům obvykle snaží vycházet vstříc. Přibývají v nich koutky pro děti, často bývají tolerováni psi, obsluha zajistí vázu na darované květiny. „Občas ale i těm nejochotnějším číšníkům dojdou slova. Například jedna dáma prý začala přebalovat své dítě přímo na stole uprostřed plně obsazené restaurace,“ zmiňuje Igor Třeslín ze společnosti Stoyrous, která posbírala od svých partnerských restaurací zábavné historky.

Mileniálové útočí – na Instagram i na nervy obsluhy


Sociální sítě proměnily i chování hostů. Hodně z nich vyžaduje, aby jídlo dobře vypadalo na fotografii, a hned po jeho přinesení vytahují smartphony. Co na tom, že pokrm vystydne? Důležité je ho hezky nafotit, vyladit filtrem a pak už jen sbírat lajky na Instagramu.

Nejeden číšník už se setkal s žádostí, aby na focené jídlo nevrhal stín. Vegetariáni a vegani si zase často najdou cestu i do vyhlášených masových podniků, kde jejich požadavky zkouší trpělivost obsluhy. Obvykle začnou pochvalou, že jídlo vypadá skvěle. A pokračují tím, že by chtěli vyměnit šunku za avokádo a vejce za špenát.

Někteří hosté pak vedou přímo zdrcující atak proti logice. „Paní si objednala těstoviny s lososem – prakticky nedotčené jídlo prý vrátila, protože z něj cítila rybu,“ doplňuje Igor Třeslín ze Stoyrous.

Klasické české šetření


http://gty.im/840219776

Do restaurací se našinec nechodí jen najíst, ale také posedět a popovídat si. Mnozí vůbec neváhají a ke stolu si přinesou vlastní lahvinku! U obsluhy si pak ještě vyžádají otvírák.

U číšníků moc nejsou oblíbeni ani hosté, kteří si sice pobyt v restauraci očividně užívají, ovšem během několika hodin skvělé zábavy si objednají sklenku s vodou a jedinou misku polévky, o kterou se podělí v deseti.

Samostatnou kapitolou jsou digitální nomádi, kterým vyhovuje pracovat v kavárně plné lidí – ovšem během celého dne stráveného u stolu si dají jediné kapučíno.

Nech vosu žít


Občas se klienti minou se samotným konceptem pohostinství. Veganská restaurace nabízela hostům i posezení na zahrádce. Skupinku strávníků tam začala obtěžovat vosa. Hosty to rozčílilo natolik, že číšníkovi poručili, aby otravný hmyz zabil. To bylo samozřejmě striktně zamítnuto: ve veganské restauraci nebude živému tvoru zkřiven vlásek!

Ukradli nám palmu!


Top oblíbenci všech provozovatelů jsou hosté, kterým se restaurace líbí natolik, že se její část rozhodnou přivlastnit. Běžně mizí ovocné dekorace smoothie barů. Mezi pravými a plastovými přitom nenechavci nečiní rozdíl.

Personál jedné restaurace se zase nestačil divit, když viděl hosta utíkat i s židlí. Krádeže pivních půllitrů a solniček jsou klasikou, ovšem když si zákazník osvojí šestikilovou ozdobnou palmu, musí nápad ocenit i zkušený personál.