Zase ty ryby! Ano, pokud se chystáte změnit životní styl, je nutné do jídelníčku zařadit ryby. A to minimálně dvakrát týdně!!!

Štika na grilu

Suroviny:
snítka estragonu, snítka petrželky, šťáva z 1 citronu, asi 150 ml rostlinného oleje, sůl, mletý černý pepř, 800 g podkov ze štiky, 2 stroužky česneku, 2 barevné papriky, 3 rajčata, 2 lžíce kaparů, 2 lžíce olivového oleje,  ?bylinky na ozdobu



?Postup:

1. Estragon i petrželku opláchneme a osušíme. Lístky otrháme a nasekáme nadrobno. Nasypeme je do mísy, přidáme citronovou šťávu, rostlinný olej, sůl a pepř. Vše dobře promícháme.


2. Porce štiky očistíme, obalíme v připravené marinádě a necháme v chladu 1-2 hodiny proležet.


3. Česnek oloupeme a prolisujeme. Papriku i rajčata očistíme a stejně jako část kaparů nakrájíme na malé kostičky. V pánvi rozehřejeme olivový olej a opečeme na něm česnek s paprikou. Pak přidáme rajčata a také je orestujeme. Směs osolíme, opepříme, a vmícháme do ní nasekané kapary. Salát udržujeme v teple.


4. Porce štiky položíme na středně rozehřátý gril a z každé strany je grilujeme asi 10 minut. Během grilování potíráme rybu zbylou marinádou. Podáváme ji s připraveným salátkem, ozdobenou bylinkami a zbylými kapary.


Doba přípravy 40 (bez doby marinování) minut.

1 porce obsahuje 1197 kJ/286 kcal

Počet porcí/kusů 4


  9:00,  aktualizováno  25. března 2019 20:12