Velké množství podnětů a úkolů každý den. Rodina, práce a koníčky. Vše skloubit dohromady v době, kdy je na výkony kladen obrovský důraz. Naučit se pravidla time managementu může být záchrana před spadnutím do bludného kruhu deadlinů.

Dobře zvládnutá organizace času dokáže významně snížit úroveň stresu, zbaví vás úzkosti a s ní spojené deprese, zvýší osobní efektivitu a produktivitu. Osobní a business koučka Jana Green (www.janagreen.cz) radí, jak být efektivnější. Zde je 10 tipů, které vám pomohou k lepším výkonům:

1. Nemusíte být perfektní


Zapomeňte na dokonalost. Co je perfektní pro vás stejně nebude perfektní pro někoho jiného. Vězte, že jste v tom, co děláte, dobří a zbavte se pocitu, že to musí být bez chybičky. Strašně se vám uleví. Odvádět skvělou práci je jedna věc, být dokonalý věc druhá. Perfekcionismus z vás vysává energii, která vám pak chybí při dalších úkolech.

2. Dělejte všechno hned a nic neodkládejte


Probouzíte se v noci hrůzou s myšlenkami na to, co jste zapomněli a co jste ještě neudělali? Začněte po vzoru úspěšných lidí řešit věci hned. Odkládání úkolů na později vám přináší stres z množství úkolů, které na vás čekají. Pokud vše, co jde, vyřešíte hned, půjdete spát s prázdnou hlavou, žádným stresem a čistým stolem na další den.

3. Úspěch tkví v dokončených úkolech


Často se vám stává, že jste roztěkaní a děláte 10 věci najednou? Skončete s tím. Pokud máte velmi důležitý úkol, nenechte se nijak vyrušit, dokud jej nedokončíte. Postupujte od nejdůležitějších/nejnáročnějších úkolů po ty méně důležité. Podstata úspěchu tkví v dokončování, přestaňte dělat věci na půl a vše vám půjde líp od ruky.