Banán nakrájený do müsli nebo raději banánový shake k snídani? Obojí je vynikající a zdravé. Nebo ne? Výživoví experti varují před ranní konzumací banánů.

Vlastně není nic nového na tom, co tvrdí výživový expert Dr. Daryl Gioffre: pokud nechcete přibírat, nejsou banány vhodné, protože cukr, který obsahují, vám sice zajistí rychlý přísun energie, který ale vydrží jen krátce. Protože banány obsahují 25 procent cukru a relativně hodně kyselin.


Pro milovníky banánů ovšem není nic ztraceno, protože přece zralý banán můžete zkombinovat se zdravým tukem, případně vhodným kořením, a rázem je z něj zdravá snídaně. Energie, kterou tak získáte, vám déle vydrží, stejně jako pocit sytosti. Co takhle banánový shake s pořádnou porcí skořice? Ochutnejte!



Zdravý banánovo-mandlový shake


1 středně velký banán, zmrazený


1 lžíce mandlového másla


50 g nízkotučného bílého jogurtu


20 ml nízkotučného mléka


1 lžička chia semínek


med na dochucení


led


Vše řádně rozmixujte a během pár vteřin máte hotový zdravý a chutný banánovo-mandlový shake!


  5:37,  aktualizováno  25. března 2019 19:35