Tip č. 4: Aqua jóga


Vodní variantu má také jóga. Ta oproti cvičení na souši obměňuje některé cviky a zařazuje alternativy pozic, které se běžně provádějí na podložce. Svaly jsou při aqua józe uvolněnější, proto se obvykle cítíme příjemněji, lépe se soustředíme na cvičení a protahujeme tělo s menší obtíží. Díky tomu si mohou ve vodě zacvičit i lidé s pohybovým omezením, pro něž není suchozemská jóga vhodná. „Bazén pro aqua jógu by měl mít teplotu 29 až 32 °C, aby se svaly dostatečně prohřály a uvolnily. Při nižších teplotách vody totiž hrozí strnutí svalstva, křeč a následně možný úraz,“ doporučuje Blanka Marková z Aqualandu Moravia.

Tip č. 5: Aqua spinning


Tato varianta vodního cvičení u nás zatím není tolik známá ani rozšířená, ovšem ve světě si již získala řadu příznivců. Aqua spinning nebo také aqua cycling přenáší běžnou spinningovou techniku včetně zařízení do bazénu. Cyklotrenažér je upravený pro potřeby vodního posilování, jeho součástí není kolo a rám je jemnější. Je zcela ponořený ve vodě, zatímco horní polovina těla zůstává nad hladinou. Odpor vody zintenzivňuje šlapání, díky její rotaci také dochází k přirozené masáži svalstva dolních končetin. Na rozdíl od spinningu na souši necítíte únavu, díky čemuž se můžete více soustředit na cvičení. Aqua spinning má i příznivý vliv na srdce a plíce a podporuje zdravé hubnutí.

  16:00,  aktualizováno  25. března 2019 17:41