Zimní počasí běžcům právě nepřeje. Jít běhat ráno před prací nebo večer ve tmě je nepříjemné, stejně tak jít trénovat místo obědové pauzy. Ať už chcete splnit své novoroční předsevzetí a více se hýbat, nebo pravidelně běháte a v zimě jen ztrácíte motivaci, poradíme vám, jak na to.

1. Stanovte si cíle


Jeden z nejjednodušších způsobů, jak si stanovit cíl s pevným termínem a vzdáleností, kterou chceme bez větších problémů uběhnout, je přihlásit se na závod. Na ten ale nenatrénujete přes noc, takže proč nezačít právě teď? Běžecké závody s dlouhou tradicí a perfektním zázemím po celé České republice pořádá RunCzech, zakladatel dnes již světově proslaveného Pražského maratonu. Nemusíte běžet hned maraton nebo půlmaraton, může vám stačit 10 nebo i 5 kilometrů. Pokud nechcete běžet sami za sebe, ale máte rádi týmové prostředí, ideální je pro vás štafetový závod nebo rodinné běhy. Ty nemají tak velké nároky na uběhnutou vzdálenost a zároveň si užijete soutěžní atmosféru třeba i s celou rodinou.

2. Nebuďte v tom sami


Nařídíte si budík a ráno se vám nechce vstát, večer přijdete unavení z práce a o předešlé motivaci už se vám díky únavě jenom zdá. Domluvte se na běžeckém tréninku s někým dalším. Nemáte s kým běhat? Po celé České republice jsou často aktivní běžecké skupiny, prohledejte sociální sítě nebo databázi běžeckých tras Mattoni FreeRun, kde můžete vyběhnout hromadně i s koučem a zcela zdarma. Ať už půjde o jednoho běžeckého partnera, nebo celou partu, předem domluvený trénink pro vás bude složitější zrušit.

Čtěte také: Jak se správně obléknout a obout na běh v podzimním nečase?


  17:00,  aktualizováno  26. března 2019 9:23