Sportujete rádi venku? Své oblíbené venkovní tréninky si můžete naplno užívat také v zimě. Stačí jen zvolit správnou taktiku a vhodně se obléknout. Přinášíme pět tipů, díky kterým si užijete outdoorové aktivity i v mrazivém počasí.

1. Naplánujte si trénink bez pauz

\rSkladba tréninku je v zimě velmi důležitá. V chladném počasí není vhodné zařazovat intenzivní intervaly, protože tělo začne při pauzách velmi rychle prochládat, což není dobré pro vaši kondici ani zdraví. Snažte se proto vymyslet takové aktivity, které na sebe budou navazovat bez výrazných prostojů.\r

2. Vrstvy, které mají systém

\r\r\rMáte trénink dopředu promyšlený? Přizpůsobte mu také své oblečení. Čím intenzivnější aktivita vás čeká, tím méně se oblékněte. Zabráníte tak pocení i následnému prochládání. Nejlepší variantou je oblékat se ve vrstvách, které můžete v průběhu tréninku podle potřeb odkládat nebo dooblékat. Na zahřátí se proto hodí jedna vrstva navíc, když pak přejdete k náročnější aktivitě, můžete ji odložit. A na závěr ji zase oblečete.\r\rPrávě v tomto období můžete vyzkoušet kolekci Thermowarm od značky Reebok, která je z hřejivého a\rzároveň mimořádně příjemného materiálu. Je uzpůsobena systému tří vrstev, a tak zahrnuje trika odvádějící vlhkost od těla, hřejivé mikiny i bundy, které chrání před vnějšími vlivy.\r\rOblečení je vhodné doplnit čepicí, protože hlavou ztrácíme přibližně 40 % tělesného tepla. Chraňte také partie, které nejrychleji prochládají: ruce, uši, krk.\r

3. Termosku s sebou

\rV zimě nemáme při sportu takovou potřebu pít, doplňování tekutin je ovšem stejně důležité\rjako v létě. Sice se tolik nepotíte, ale zase ztrácíte více vody dýcháním. Chlad je také\rviníkem vyšší produkce moči, protože tělo se zbavuje tekutin, aby ušetřilo energii na jejich\rohřev.\r

4. Ohřejte si vzduch

\r\r\rLedový vzduch nedělá průduškám dobře, proto se snažte dýchat nosem. I když je venku pod\rnulou, dokáže se vzduch v nose ohřát až o pětadvacet stupňů. A do plic se pak dostává při\rnějakých 30 °C. Při nádechu ústy ale k ohřevu nedojde, a tak hrtan musí čelit vzduchu o\rteplotách kolem nuly, což obranyschopnosti sliznic dýchacího systému nepřidá. Teplotu\rvdechovaného vzduchu můžete také výrazně zvýšit používání masky přes obličej.\r

5. Utečte před nemocí do tepla

\rPo tréninku zvolněte tempo, ale snažte se co nejrychleji dostat do tepla. Vaše tělo totiž bude\rvelmi rychle prochládat a bude náchylné k onemocnění. Závěrečný strečink si nechte klidně\raž do obýváku.\r\rNáš tip na trénink: Bunda Reebok Thermowarm Control Hoodie. Udrží vás v teple a pomůže vám zvládnout venkovní trénink. Vyrobena je z mimořádně komfortního materiálu. Dvouvrstvá kapuce s vysokým límcem neprofoukne ani v tom nejsilnějším větru! Cena: 2 699 Kč\r\r

  17:00,  aktualizováno  24. března 2019 21:09