Jaro vyzývá ke zdravému životnímu stylu. Máme pro vás inspiraci na zdravá zeleninová jídla, která vás nadopují potřebnými vitaminy.

Jarní zeleninové ragú s vejci

Suroviny: 250 g jarní karotky, ?1 kedlubna, ?6 výhonků chřestu, ?2 vaničky Bohatého Bujónu Zeleninového, ?1 menší cibule, ?50 g másla, ?50 g hladké mouky, ?100 ml smetany ke šlehání, ?nať z 1-2 jarních cibulek, ?sůl, ?mletý černý pepř, ?4-6 vajec



Postup:

1.
Karotku a kedlubnu očistíme a nakrájíme na špalíčky. Chřest oloupeme, zbavíme zdřevnatělých konců a překrájíme na kratší kousky. V hrnci přivedeme k varu asi 1000 ml vody. Vyklopíme do ní obě vaničky bujónu a vložíme mrkev s kedlubnou. Chvilku je povaříme a pak přidáme chřest. Vše uvaříme doměkka. Pak zeleninu scedíme. Vývar si ponecháme.

2. Cibuli oloupeme a nasekáme nadrobno. V kastrůlku rozpustíme máslo a zpěníme na něm cibuli. Zaprášíme ji moukou a připravíme světlou jíšku. Zalijeme ji zchladlým vývarem (asi 500 ml), který jsme si ponechali stranou, a rozšleháme ji. Asi 15 minut ji necháme provařit. Pak vmícháme smetanu.

3. Do omáčky vsypeme povařenou zeleninu a nasekanou nať z cibulek. Vše prohřejeme. Dochutíme solí a pepřem.

4. Vejce uvaříme nahniličku nebo natvrdo. Omáčku rozdělíme na talíře. Každou porci doplníme vejcem. Podáváme s rýží.


Doba přípravy 45 minut.

1 porce obsahuje 1694 kJ/405 kcal

Počet porcí/kusů 4