7. Zasekl se vám zip.
Namažte trochu mýdla nebo tuhy z tužky na místa, kde se zip zadrhl. Tření by mělo neposedného jezdce za chvíli uvolnit.
8. Napsala jste v noci trapnou textovku bývalému a litujete.
Další den se neozývejte a nic nevysvětlujte. Pokud odpoví a zeptá se, copak se stalo, dělejte mrtvého brouka a odehrajte míč do autu: „Ta zpráva vlastně nebyla určená tobě. Doufám, že se máš dobře!“
9. V kuchyňce vás přepadla jedovatá kolegyně a chce s vámi zdrbat zbytek vašeho týmu.
Odpálkujte ji: „Hrozně nerada tě přerušuju, ale musím zpátky ke stolu. Čekám telefonát, na který se potřebuju pořádně připravit.“
10. Váš dobrý, ale přece jen pouze kamarád se přes noc proměnil v neodbytného ctitele.
Odmítněte ho slušně. Zeptejte se ho na radu o chlapíkovi, na kterého si brousíte zuby, třeba i na imaginárního. Zasněně si vzdychněte: „Ten náš nový brigádník mě hodně rajcuje, ale vůbec nevím, jak ho pozvat na rande. Jsi tak dobrý kamarád (ano, na tohle slovo položte důraz), neporadil bys mi, jak na něj?“
11. Osoba, kterou právě pomlouváte, stojí za vašimi zády.
Obraťte nenápadně choulostivou situaci ve svůj prospěch. Ať vás ani nenapadne zmlknout, ztuhnout a zblednout. Mluvte dál, neodbíhejte od tématu rychle jako blesk, ale navažte něčím pozitivním, například: „Líbilo se mi, jak jsi nás dneska pobavila na poradě.“
12. Do vlasů se vám zamotala žvýkačka.
Nestříhejte je. Vytáhněte z kuchyňských zásob jakýkoliv přípravek mastného složení, třeba olivový olej nebo máslo, a lehce motanici několik minut natírejte. Guma by měla pustit.
13. Zvedla jste telefon a sprostě zanadávala v domnění, že přátelsky škádlíte kolegyni, jenže na drátě visí VIP klient.
Zachraňte si pověst a lepší křeslo. Nelžete, ale přiznejte, že jste čekala jiný hovor. Osvědčený postup: „Moc se omlouvám, dneska nemám svůj den. Můžu pro vás cokoliv udělat?“