2. Dopřejte si antistresovou masáž


Masáž v pevném a jemném rytmu vás zbaví blokády a nepohodlného stupňujícího se napětí. Nejde jen o účinek fyzický, ale také emocionální. Indická masáž hlavy je velmi starou technikou a Indky ji používaly především ke zlepšení a udržení kvalitních a lesklých vlasů. Pomáhaly si také různými oleji nebo podmáslím. Dnes se používá především k odstranění každodenního stresu. Masáž zklidní vaši duši a podpoří uvolnění. Pomůže také rozptýlit celkové napětí a zlepší zdravotní problémy, které se stresem souvisejí. Týká se to především bolesti hlavy a namožených očí.



3. Svěřte se spřízněné duši


Neduste v sobě důvody, které ve vás způsobují stres, a nebojte se svěřit lidem, kterým důvěřujete, nebo někomu blízkému. Je dokázáno, že samotné povídání o problémech a ventilace starostí dokážou člověku zvednout náladu a zbavit ho velkého napětí.



4. Meditujte


Jedním z nejlepších a nejspolehlivějších bojovníků proti stresu je meditace. Tato stará metoda je důležitou součástí východního náboženství a k tomu, abyste ji dokonale ovládli, bude zapotřebí trénink. Základní druhy meditace však zvládnete i vy. Nezapomeňte však při tom na mantru. O co jde? Je to zvuk, slovo nebo slovní spojení, které si opakujete. Můžete ji vyslovovat nahlas nebo potichu. Nemáte-li ještě vlastní dobrou mantru, zkuste slovo „hamsa“. Je to přirozená mantra - zvuk, který vzniká při dýchání - „ham“ při nádechu a „sa“ při výdechu.


  6:00,  aktualizováno  25. března 2019 19:03