Stres je přirozená reakce našeho organismu na mimořádné zátěžové situace. Pokud ho je ale moc, může škodit našemu zdraví. I proto je dobré s ním včas bojovat. V tom vám mohou pomoci i některé potraviny. Víte, na čem si pochutnáte a ještě se zbavíte nepříjemného napětí a únavy?

Mandle

Mandle jsou tou pravou potravinou pro pocuchané nervy. Jejich pravidelná konzumace pomáhá překonávat stres, depresi, ale také únavu. Jsou totiž bohaté na vitaminy B1, B6 i E a hlavně mají i velké množství minerálů jako je hořčík, vápník, fosfor, draslík a železo. Ocení je jako svačinu nejen sportovci, ale i těžce pracující, protože tělu dodají energii a vitalitu.

Sušené meruňky

Stejně jako mandle i meruňky jsou zásobárnou hořčíku. A lidské tělo právě ve stresu spotřebovává tohoto minerálu více než v klidovém stavu. Proto je zapotřebí hořčík právě při zátěžových situacích doplňovat a sušené meruňky jsou skvělou přírodní volbou.

Sušené meruňky (ilustrační fotografie)

Avokádo

Toto exotické ovoce obsahuje více draslíku než banány, a přispívá tak ke snižování krevního tlaku a pomáhá v boji se stresem. Navíc obsahuje zdraví prospěšné nenasycené mastné kyseliny a všechny esenciální aminokyseliny. To už je dostatek důvodů, proč si ho pravidelně dopřávat.

Brokolice

Brokolice je stejně jako kapusta a další tmavě zelená zelenina plná vitaminů, které je zapotřebí dodávat do těla ve zvýšené míře a to zejména ve stresovém období. Kromě toho, že brokolice odbourává nervozitu, působí také jako prevence rakoviny tlustého střeva, posiluje srdce a zlepšuje imunitní systém.

Ilustrační fotografie

Losos

Tato oblíbená ryba je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, bílkoviny, hořčík, vitaminy skupiny B a železo. Všechny tyto živiny uvolňují napětí a bojují proti únavě. Navíc omega-3 mastné kyseliny zabraňují stoupání hladiny stresových hormonů kortizolu a adrenalinu. Tak neváhejte a pokud je toho na vás hodně, tak si k obědu připravte právě vynikajícího lososa.