5) Vitamíny


Už jsme je zmínili ve stravě - vhodné ovoce (a zelenina) určitě nejsou na škodu. Vhodné je však požívat i další vitamíny, které třeba ovoce a zelenina nenabízejí. Je potřeba zajistit dostatečný příjem vitamín C, D, E a zinku. Ty mají blahodárný vliv na kvalitu a pohyblivost spermií.



6) Bylinné čaje


Ach ty bylinky. Po staletí slouží lidem. Jejich pozitivní účinky na organismus jsou nevyvratitelné, u mnohých z nich na různé věci skoro až zázračné. Naše babičky, které dětství strávily na venkově, by o nich mohly mnohdy hodně vyprávět. Ženšek, Kotvičník, a vlastně i Maca (známé afrodiziakum) mají na tvorbu i kvalitu spermií velmi pozitivní vliv. Tak šup, pusťte se do vaření!



7) Stres


Snažte se (oba dva) omezovat stresové faktory a nežít v ustavičném stresu. Právě tento bod má v současné době obrovský podíl viny na tom, že se párům nedaří otěhotnět. A i kdyby se vám náhodou podařilo splodit potomka, není vhodné počít dítě v období velkého stresu. Zvyšuje se pak riziko, že nebude zdravotně zcela v pořádku. Snažte se dostat do pohody. Když nejde o život, jde o *****!


A pozor! Velkou roli samozřejmě hraje i VĚK partnera. Ač se o tom nemluví tolik jako o věku ženy, tak i mužům po padesátce klesá hladina testosteronu a ruku v ruce stím kráčí snížená tvorba a pohyblivost spermií. S přibývajícím věkem tak raketově stoupá riziko neplodnosti u mužů. Případně se zvyšují zdravotní rizika pro děťátko, což určitě nechcete riskovat!



  16:00,  aktualizováno  25. března 2019 17:51