3. Pohyb


To, jak se hýbeme, je velmi důležité, což potvrzuje i odbornice na výživu: „Pokud člověk není zvyklý se hýbat, je potřeba dotyčného naučit přirozený pohyb – nejlépe chůzi na vzduchu. Obojí je pro náš organismus nejdůležitější. Proč třeba nevystoupit dvě zastávky před cílem a zbytek nedojít pěšky? Je to jen minimální pohyb, ale může si ho dovolit opravdu každý.“


Zaparkujte tedy auto opodál a projděte se. Nebaví vás chodit samotné? Pomozte venčit psy z útulku. Dojděte sousedovi pro nákup, s dětmi jděte na vzdálenější hřiště nebo prostě najděte parťáky na pravidelné procházky. 



„Zapomeňte na výpočet ideální váhy, kdy zadáte váhu, výšku a věk. Je to složitější – zohlednit se musí také pohlaví, svaly, tuk a voda v těle. Tedy ten nebezpečný tuk, který se usazuje kolem orgánů,“ upozorňuje Kotěrová. Pokud si tedy nevíte rady, není nic jednoduššího, než požádat o pomoc a společně se vrhnout na novou životní etapu. Nejlepší zprávou je, že nikdy není pozdě.



Čtěte také: Vyberte si cvičení podle znamení horoskopu



Zacvičte se stresem


Řadu relaxačních technik a technik, které, představují možnost kvalitního uvolnění, je Hormonální jógová terapie (HJT. Díky nim dochází k uvolnění svalů, ke zklidnění dechu, normalizaci srdečního rytmu a krevního oběhu a v neposlední řadě také ke zklidnění mysli. Vzniká tak prostor pro obnovení a udržení ztracené energie a k tělesné i duševní regeneraci. „Za pouhý víkend jste schopni naučit se antistresovou sestavu, která vám pomůže se stresem bojovat. Jednoduše ji pak můžete praktikovat kdekoliv a kdykoliv,“ říká Jana Černotová, terapeutka a cvičitelka HJT. Účinky pocítíte již po víkendovém kurzu. Sestavu pak stačí cvičit třikrát týdně, ovšem jak říká terapeutka, čím častěji cvičíte, tím lepší výsledky samozřejmě pocítíte. Časem si tělo řekne, jak často máte cvičit. „Terapeutické účinky jsou opravdu velmi silné, techniky vyžadují znalou instruktáž a odborné vedení, proto si vybírejte pouze lektorku certifikovanou Dinah Rodriguez, zakladatelka hormonální jógové terapie, která se praxí zabývá přes 50 let,“ radí s výběrem terapeuta Jana Černotová.



Relaxujte


„Pro budování vhodných životních návyků a rituálů je vhodné cvičení a praxe powerjógy,“ prozrazuje lektor Václav Krejčík z Energy Studia a pokračuje: „Stačí se pravidelně, každé ráno na 20 minut, postavit na svou podložku a začít. Buď se rozhýbat a dobít energii pozdravem slunci, nebo se aktivovat krátkými sestavami ásan, které pomohou rozproudit vnitřní oheň ágni a také uvolní, zklidní nervovou soustavu. Stačí tak málo... jen chtít a dělat to pravidelně. Závěrečnou meditací vyladíte mysl na celý den nebo ji očistíte ve chvílích, kdy je zaplněna informacemi, emocemi a hlava se zmítá v mnohosti. Ve společnosti dechu se tělo, mysl i duše spojí, a vytvoří tak harmonizující vibrující celek a dobrou náladu. Cvičit můžete kdykoliv sami, podle DVD nebo s profíky v online kurzu.



Dodejte si sebedůvěru


Pokud jste se rozhodli se sebou něco dělat, je potřeba si věřit. Dodat si vlastní sílu. Pomoci vám může terapeut, který díky květovým esencím dokáže namíchat kombinaci, díky níž zaženete pocit nejistoty, posílíte sebedůvěru a rozhodnost a získáte důvěru ve své schopnosti. Hotový elixír seženete také v lékárně. 


  6:00,  aktualizováno  25. března 2019 18:52