Kdybyste se zeptali, jaký orgán v těle je nejdůležitější, většinou byste uslyšeli, že srdce. Je proto logické, že péči o něj nesmíme zanedbávat a měli bychom ovlivnit, co se dá.

Přinášíme vám pár užitečných zásad:


1. Najděte si chvilku pro sebe

Naučte se ve svém zájmu zvládat nervo­vé vypětí a stres a nezapomínejte na dostatek spánku a odpočinku. K tomu vám pomůže i klidný start do nového dne.



2. Tajemstvím zdraví je rovnováha

Energetický příjem (jídelníček) by se měl rovnat výdeji (pohyb). Spočítejte si, kolik energie, jednotlivých živin a cholesterolu obsahu­je ten váš.



3. Tuky jen ‚dobré‘

Tuky by měly tvořit až 35 % přijaté energie. Převažovat ale musí ty ‚dobré‘, tedy kvalitní rostlinné oleje a jejich produkty, ty pomáhají snížit hladinu cholesterolu v krvi.



4. Pozor na cholesterol

Je důležité omezit příjem cholesterolu. Vyhýbejte se tukům živočišného původu a mastným pokrmům.



5. Zařaďte vlákninu

Vláknina snižuje cholesterol, podporuje trávení a peristaltiku střev. Proto jezte celozrn­né pečivo, cereálie, luštěniny, ovoce, zeleninu.


  6:00,  aktualizováno  31. března 2019 13:41