Na hnědou barvu se zákaznice nikdy neptají, když ji ale objeví na pultech, tak ji okamžitě chtějí. Myslím, že u nás je to sezonní letní barva,“ míní Helena Hrádková z Trioly a přiznává, že hnědá barva může působit na podzim smutně, ovšem v létě je tomu naopak.
„Její odstíny dokážou zvýraznit opálení a rozzářit naši pokožku tak, že si s hnědou krásně sedne. V ostatních měsících, kdy opálení vyprchá, si s ní většina žen neví rady. Je totiž tvrdá a smutná, špatně se kombinuje s ostatními barvami a od podzimu do jara nám Středoevropankám jaksi nejde k pleti,“ vysvětluje Hrádková.
Hnědá je symbolem země, barvou přírody. Díky tomu je střízlivá, mlčenlivá, solidní a vážná, spojená s představou jistoty a pořádku, domova, tradice a zdrženlivosti. Je to barva trpělivých a spolehlivých lidí. Preferují ji ti, kteří stojí nohama pevně na zemi a umí dobře hospodařit s penězi.
„Opravdu se jedná o všední, nenápadnou až nudnou barvu, která působí klidně a důvěrně,“ doplňuje hodnocení profesionální stylistka Žaneta Ilutanová.
„Hnědá nekřičí: Koukni na mě a vyzkoušej si mě! Ženy mi často tvrdí, že hnědou neumí dobře kombinovat. A souhlasím s Helenou Hrádkovou, opravdu je v nabídkách málo hnědého oblečení. Paradoxní je, že ženy hnědé módní kousky nevyhledávají. Neptají se po nich. Ale když je objeví na pultech, okamžitě je chtějí,“ dodala Ilutanová.
„To mohu potvrdit, většina letních hnědých limitovaných kolekcí prádla byla vždy během jedné sezony vyprodána,“ potvrzuje Hrádková.
„Hnědou často nabízíme v kontrastu s jinou barevnou výšivkou či krajkou. A základní hnědou, pro vaši představu v odstínech mléčné či hořké čokolády, raději ladíme např. do odstínu cappuccino nebo nugát,“ dodala.