Stres je s námi všude, jen stěží se mu vyhnete. Naštěstí existují docela snadné způsoby, jak jeho působení na naše tělo zmírnit.
Ilustrační snímek

Kouzlo předklonu

Hlavně žádnou paniku, nejste v tom sama. Určitá dávka psychického vypětí nemine dnes nikoho. O to více důvodů k tomu, proč se naučit pár relaxačních a meditačních technik, které vám během chvilky uleví od nepříjemné tenze a díky nimž si také vypěstujete větší odolnost vůči stresu a všedním starostem.

Mysl i tělo jsou propojené, to je známá věc. Psychické napětí se odráží v napětí svalů (hodně lidí si například stěžuje, že se jim stres „usadil za krkem“). Dobrá zpráva ale je, že to funguje i opačně a že se uvolněním určitých svalových partií zklidní také psychika. 

Jak na to? Odborníci doporučují před spaním provádět předklonové pozice, které blahodárně působí na aktivitu parasympatického nervového systému. To je ta část nervstva, která je zodpovědná za naši schopnost relaxace.

Můžete se jednoduše ze stoje předklonit a pak 1 až 2 minuty nechat celou horní polovinu těla volně viset dolů. Nebo se posaďte (klidně třeba na posteli) s mírně pokrčenými koleny, chytněte se lehce za chodidla a uvolněte trup a hlavu mezi stehna. Mírně se přitahujte rukama a všechno provázejte hlubokým dýcháním tak, aby se vám při každém nádechu krásně rozpínalo bříško.

  0:01