Chcete shodit přebytečná kila, ale jste už unavená ze všemožných „zázračných“ diet? Zkuste tento jednoduchý plán, který vás nebude stát ani korunu navíc, ale zaručeně funguje.

Nelze začít ničím jiným než pohybem, a to nejlépe na čerstvém vzduchu. Ač se vám to nemusí líbit, pohyb je velmi zásadní, a to nejen pro shazování kil. Zvlášť v dnešní době je každodenní procházka výborná na to, aby si organizmus zvykl na mrazivé teploty a nebyl pak občasným přechodem z přetopeného bytu ven šokován.

Když už jsme u toho – právě přílišné horko doma je druhý krok. „Je prokázané, že zatímco teplo podporuje chuť na jídlo, zima zase na pití. A dát si místo dortíku čaj, byť medem oslazený, je vždycky lepší,“ poznamenává dietoložka Katherine Merengo.

Čaje, ale ani kávy se rozhodně nevzdávejte. Kofein i tein totiž dokážou zrychlit metabolizmus. Další jednoduchou věcí je dávat si jídlo na menší talíře a před tím, než se do něj pustíte, se napít vody, a to aspoň dvou deci. „Jistá studie prokázala, že tento postup snižuje příjem kalorií, takže je pak shazování efektivnější,“ říká odbornice. Vodu si dopřávejte i při konzumaci, naopak zcela vynechte sladké nápoje a také ovocné džusy.

Když už se pustíte do jídla, nehltejte. „Každé sousto si pořádně vychutnávejte, převalujte ho na jazyku a užívejte si ho,“ nabádá Katherine Merengo a vysvětluje proč: „Tím pádem budete jíst mnohem déle a mozek tuto informaci zpracuje tak, že jste měli velké jídlo. Vypne receptory hladu a spustí je až po delší době.“

Nejznámější diety a kdo je drží

  • Atkinsonova – tuky a bílkoviny povoleny, cukry zakázány. Drží ji třeba Jennifer Anistonová (51).
  • Hollywoodská – jinak také ovocná. Jíte jen ovoce v libovolné kombinaci. Čas od času se jí oddává Julia Robertsová (53).
  • Weight watchers – každé jídlo má jiný počet bodů, nesmíte sníst víc než povolenou hranici. Zastáncem je kromě jiných Harrison Ford (78).
  • Dělená strava – oddělují se pokrmy živočišného a rostlinného původu. Práci si s tím dává například Liz Hurley (55).
  • Podle krevních skupin – každá skupina smí jíst něco jiného. Věří tomu i takový Hugh Grant (60).

Snažte se také dobře a správně spát. Dospělý by neměl spát méně než sedm hodin denně, ale ani více než osm. Tak se tělo dobře nastaví na další den. A nejen to. 

„Nedostatek, ale také přebytek spánku aktivují v organizmu hlad. Člověk pak hledá, co by snědl, a zapomene na předsevzetí. A jak dobře víme, jedno porušení už je samo cestou do pekel,“ varuje dietoložka.

Podobný vliv vykazuje na lidskou mysl a tělo také stres, napětí a strach. Čili i těmto vjemům se snažte co nejvíce vyhnout, i když chápeme, že současná situace tomu příliš nenahrává.

Zapomeňte také na alkohol. Nejenom proto, že i po něm samotném se lehce přibírá. Ale hlavně „kocovinková“ rána nespraví nic lépe než nějaká ta – jak lidé s oblibou říkají, a vy nám jistě prominete – prasárnička. A tak se příjem kalorií opět násobí. A to při snaze o hubnutí opravdu nepotřebujete.