O očistách se toho namluví a napíše hodně a o dietách ještě více. Je ale důležité, pokud se pro něco podobného rozhodnete, abyste si vybrala program, který má smysl a opravdu zdravě pomůže vašemu tělu. A brala ho i trošku s humorem...
Ilustrační snímek

Základem je nepodlehnout trendům a neskočit na nějaké nesmyslné a „zaručené“ diety. Když se pro změnu životního stylu, byť na měsíc dva, opravdu rozhodnete, je třeba pořádně ji promyslet. Pokud se v náhlém popudu vrhnete na detox, obvykle vydržíte maximálně týden.

Jaro je jako stvořené pro očistu těla. Mýty a fakta o detoxikaci

Tak tedy, pokud chcete vyčistit tělo, něco zhubnout, zklidnit psychiku a dobít baterky, je pro vás vhodná delší očista, které věnujete měsíc, možná dva, podle toho, jak moc vaše tělo potřebuje vyčistit.

Základem je nehladovět. Dobré je jíst tři jídla denně - snídani, oběd, večeři, případně přidat menší odpolední svačinu. Ideální je jíst naposledy v 19 hodin, pak už je potřeba, aby se tělo čistilo.

Pokud jste pokročilejší „očistáři“, můžete vyzkoušet přerušovaný půst v lehčím duchu, tedy 14 hodin jíst a 10 hodin nejíst, podle toho si pak nastavit časy jídel, ale stále platí, že posledním jídlem by měla být večeře v 19 hodin. Dále je určitě dobré podpořit tělo nějakým vhodným kořením a také nápoji. Důležité je též vynechat kávu a alkohol.