Zázračnou pilulku na hubnutí nemáme. Tyto noční tipy vám ale pomůžou ke krásnější postavě.

Zapomeňte na alkohol

Není to snadné, ale funguje to – alkohol je totiž velmi kalorický a zvláště večer to je pro tělo obrovská kalorická bomba. Čtvrt litru vína obsahuje kolem 165 kalorií, půl litru piva okolo 215 kalorií – což je skoro jako když sníte půlku tabulky čokolády. A to není všechno, alkohol také zabraňuje spalování tuků. Ano, chápeme, že je velmi příjemné dát si večer u televize skleničku a uvolnit se, ale pokud chcete hubnout, tak večer pijte jenom čistou vodu a nebo čaj.

Zkuste mátu

Kdo večer pije mátový čaj, má vyhráno. Nejenom, že skvěle hydratuje organismus, ale také stimuluje játra a produkci žluče, což zvyšuje metabolismus tuků. A máta má ještě jednu velmi důležitou funkci -  omezuje chuť k jídlu a zabraňuje tak večerním a nočním nájezdům na ledničku. Ideální jsou lístky čerstvé máty, ale samozřejmě funguje i sušená, nejlépe, když je sypaná. Koupíte ji v prodejnách se zdravou výživou, v bylinkářstvích nebo v lékárně.

Ubírejte na množství

Na úsloví "Jíst ráno jako císař, v poledne jako král a večer jako žebrák", něco je. Tělo potřebuje nejvíce energie ráno a přes den, čím více se ale blíží k noci, tím bychom měli na kaloriích i porcích ubírat. Před spaním je vhodné dvě hodiny nejíst a večer se držet se stravy s nízkým obsahem sacharidů.

Myslete na dostatečný spánek

Spánek je pro tělo extrémně důležitý. Čím déle totiž zůstanete vzhůru, tím méně budete hubnout. Za prvé tak budete mít více času na jídlo a za druhé vám pak s menším množstvím spánku stoupají chutě na další den – tělo totiž potřebuje vyrovnat energii, která mu přes noc chyběla. Když málo spíte a chodíte pozdě spát, organismus uvolňuje „hormon hladu“ ghrelin, který je pak zodpovědný za větší apetit. Takže choďte dříve spát a spěte i déle.