Právě teď je nejlepší čas vyběhnout! Jak to dělat správně?

Protahujte se doma

I když to vypadá, tak když se zastavíte, velmi snadno a rychle vychladnete. A to nejčastější důvod nachlazení. Proto když doběhnete, provádějte závěrečný strečink až v teple domova.

Noste dlouhé ponožky

Nahé kotníky jsou sexy, ale je ještě pořád na ně čas. Měly by být v teple, aby vám neprochladly achilovky, které se pak velmi náročně léčí. Noste proto dlouhé ponožky nebo ještě lépe běžecké nebo kompresní podkolenky.

Nezapomínejte na pokrývku hlavy

Nejvíce tepla z těla se ztrácí hlavou. Na čepice je už teplo, a tak to chce aspoň čelenku. Nejlepší jsou široké, které kryjí i uši, jsou z funkčního materiálu, který dobře odvádí teplo a vlhko od pokožky a také skvěle saje pot.

Zbytečně se nenabalujte

Na jarní běhy příliš oblečení nepotřebujete. Když se rozběhnete a budete na sobě mít moc vrstev, budete jako v sauně. Ideální je funkční triko ( může být s dlouhým rukávem) a pak lehká větrovka a dlouhé legíny. To je vše.

Pijte

Příjemné teploty svádí k tomu nepít. Jenže při výkonu tělo tekutiny obzvlášť potřebuje, hlavně po doběhu. Nepijte však ledové nápoje, ale klidně si namíchejte čaj s vodou se šťávou. Tělo po doběhu potřebuje cukry, takže toto je ideální kombinace.

 

  6:30,  aktualizováno  24. března 18:13