Vnitřní vyrovnanost, novou životní sílu i hebkou pleť, to všechno a ještě mnohem víc vám dokáže dodat ájurvéda. Prozradíme vám, jak tuhle asijskou léčebnou nauku využít v běžném životě. Východní nauka pomůže vyladit do pohody i nás, Evropany, kteří často podléháme stresu.
Mohlo by se zdát, že při méně fyzicky náročných sportech není potřeba speciální...

Pohyb

K životnímu stylu podle ájurvédy patří i pravidelné lehké cvičení. Druh sportu by se ale měl hodit k typu dóši, aby dokázal v těle brzdit volné radikály, které poškozují buňky a urychlují stárnutí. Pak sportování dokáže udržet člověka v dobré fyzické kondici a zachovat mu štíhlou postavu.

Váta: Dbejte na rozmanitost pohybu
Jako člověk tohoto typu jste neustále v čilém pohybu, váš krevní oběh je naprogramovaný na vyšší rychlost. Nicméně takové vydávání energie není příliš vhodné pro vaši spíše útlou tělesnou konstituci. Také rutinní cvičební postupy nebudou nic pro vás. 

Prospěje vám naopak hravé, proměnlivé cvičení s tanečními prvky, například aerobik nebo taj-či. Co se třeba zapsat do tanečních kurzů? Ideální jsou také procházky v uvolněném tempu. Pokuste se třikrát týdně hodinu chodit nebo si během polední přestávky dopřát rychlou procházku.

Pitta: Ve skupině je to ještě zábavnější
Pokud sportujete, zapojíte do toho celé tělo. Máte výrazně bojovného ducha, jste soutěživá. A když na to přijde, dokážete zmobilizovat netušené rezervy energie, protože se váš organismus dobře prokrvuje a máte rychlý metabolismus. 

Díky tomu, že ráda vydáváte energii a jste výkonná, jsou pro vás vhodné kolektivní sporty, jako jsou házená nebo volejbal. Vyhledejte stejně naladěné lidi z okruhu svých přátel a domluvte se na společné aktivitě, může to být třeba víkendový turnaj v badmintonu. Nebo se zapište do nějakého sportovního oddílu, takový volejbal se hraje skoro všude. Budete-li mít pevné termíny tréninků, zůstanete, jak se říká, vždy u míče.

Kapha: Mix sportů zvýší spalování
Váš metabolismus funguje v úsporném programu. Proto to chce nějaký čas, než se dostanete do plných obrátek. Když už k tomu ale dojde, máte výdrž. Ideální pro váš typ dóši jsou tedy všechny druhy sportu, které vyžadují kondici, ale zároveň i stálý silový výkon. 

Bezvadné je třeba veslování, jízda na kole a plavání. Častěji proto přesedněte od volantu na kolo. Dobré je taky zajít si dvakrát týdně na půlhodinku zaplavat. Nastartuje vám to spalování tuků a vylepší postavu.