Nový rok, nové plány a vy i přes notnou dávku odhodlání tušíte, že to opět nebudete stíhat?
Známe několik pravidel, která dávají slušnou šanci, že tomu tento rok může být jinak, prozradil nám je Matěj Krejčí, lektor spokojenosti společnosti GrowJOB Institute. 

Zaměřte se na to nejdůležitější

Čím více se toho budete snažit udělat, tím méně toho skutečně uděláte. Realizace by se měla týkat malého počtu skutečně důležitých úkolů.

Naučte se říkat NE zbytečnému rozptýlení

Zejména zlodějům času v podobě sociálních sítí, upozornění a dalších nástrojů, které vás vyrušováním učí pouze nepozornosti, je lepší se vyhnout.

Buďte SMART

Stanovte si organizační plán a určete klíčové body KDY, CO, JAK. Držte se jednoduchosti a přehlednosti. Využít můžete efektivní metodu SMART. Pokud bychom aplikovali tuto metodu například na předsevzetí, že se budete častěji věnovat sportu, vypadalo by to následovně:

S – SPECIFIC: Vymyslete konkrétní sportovní aktivitu, na kterou si chcete vyčlenit více času. Bude to běh, plavání, nebo jóga? Určete, které konkrétní dny se budete sportu věnovat a kde jej budete uskutečňovat.

M – MEASURABLE: Pokud víte, že chcete za měsíc ovládat stoj na hlavě, určete si přesně, kolikrát týdně bude danou pozici nutno trénovat, abyste zdárně naplnili vysněnou lhůtu.

A – ACHIEVABLE: Odpovězte si na otázku PROČ? Proč se chcete věnovat sportu? Toužíte po lepším těle, fyzické vytrvalosti nebo jen zařazení pohybu do vašeho programu? Definujte cíl a jděte za ním.

R – REALISTIC: Jste běžci začátečníci a na jaře se chystáte zdolat maraton? Nepřepínejte svoje možnosti a stanovujte si reálné vize.

T – TIME-BOUND: Pakliže mají být vaše sportovní výsledky měřitelné, stanovte si konkrétní časový úsek, který jste ochotni sportu propůjčit. Je to 30, 60, nebo 120 minut denně?