Složení jídelníčku zásadně ovlivňuje naši postavu. A zvláště na břiše je vidět, jestli si hlídáme, co jíme. Vyzkoušejte těchto deset potravin, které vám mohou pomoci ubrat pár centimetrů v pase.

Grapefruit

Tato citrusová plodina obsahuje obrovské množství zdraví prospěšných látek. Od vitaminu C přes hořčík, vápník, draslík, železo až po betakaroten. Za typicky hořkou příchuť grepu je pak zodpovědný antioxidant naringenin – flavonoid podporující hubnutí a posilující zdraví. Grapefruitová jadérka zase působí jako účinné přírodní antibiotikum, které tělu pomáhá bojovat se záněty. Pravidelným pojídáním grepu třeba ke svačině můžete výrazně snížit hladinu cukru v krvi a zmírnit uvolňování inzulínu, čímž tělo vyprovokujete k čerpání energie z uložených tuků.

Banány

I když je to sladký druh ovoce, právě banány vám mohou pomoci k plochému břichu. Jsou vynikajícím zdrojem vlákniny. Jeden průměrný banán jí obsahuje přibližně 5 gramů. Zároveň banán obsahuje rezistentní škroby, díky nimž se hned po jeho snědení dostavuje pocit zasycení. Velké množství pektinu v banánech pak podporuje trávení a odstraňuje toxiny i těžké kovy z těla. V neposlední řadě jsou pak banány vhodným zdrojem draslíku podporujícího látkovou výměnu, a tak mají pozitivní vliv také na zvyšování hladiny klidového metabolismu.