The Great Escape - první část průvodce

  12:00
Nacistické vůdce bylo v mnoha 3D akcích možno pokořit snad tisíckrát. Nicméně v The Great Escape je nutné upláchnout oněm zlounům těmi nejmazanějšími způsoby, které vám přiblíží první část našeho detailního průvodce.

Tipy

  • Vyplatí se hojně využívat možnosti nahlížení klíčovými dírkami. Stoupněte si ke dveřím a stiskněte shift v kombinaci s klávesou dopředu. Myší pak lze pohybovat výhledem.
  • Mezerník slouží ke skrčení. Podržíte-li ho však o něco déle, postava si lehne a začne se plazit.
  • Škrcení nepřátel a setřásání psů, kteří se do postavy chutě zakousnou, probíhá skrze rytmické (ne zběsilé) mačkání levého tlačítka myši.
  • U některých akcí (přepilování mříží, otevírání zámků, okrádání) je nutné držet klávesu akce stisknutou až do skončení akce.

    Aboard the Bomber
    Po zásahu bombardéru vyběhněte z kabiny a rychle se chopte hasícího přístroje, který visí na stěně po levé ruce. Jděte k plamenům, které dvakrát za sebou uhaste. Jakmile obdržíte další instrukce, spěchejte do zadní části letounu a použijte palubní kanón. Při střelbě do nepřátelských stíhaček se snažte vyhnout spřáteleným bombardérům a soustřeďte se vždy pouze na jedno letadlo. Poté utíkejte zničit kódovací knihu v přední části letadla, načež si doběhněte pro padák. Budete-li chvíli pobíhat po padajícím letounu, automaticky se spustí animace.

    Winter Breakout
    V aktuální chatce si promluvte s britským důstojníkem. Od něj obdržíte kompas, který vás v budoucnu vždy bezpečně navede k cíli. Nyní ukazuje polohu Big X, jež se nachází ve vedlejším příbytku. Promluvte s ním a následně s padělatelem sedícím za stolem vedle. Padělatel vás pošle ukrást regulérní německý pas, aby podle něj mohl zhotovit kopii. Projděte dveřmi do další boudy, kterou opatrně opusťte protějším východem. Pozor si dávejte zejména na kužel světla ze strážní věže nalevo. Musíte se skrz otvor kousek vpravo dostat do budovy za ostnatým drátem, lokaci však patroluje stráž. Využijte blízkých beden ke krytí a proběhněte brankou. Jakmile vejdete do budovy, začněte se plížit, abyste nevyrušili sladký spánek pochrupujícího nacisty. Pas se nachází v zadní místnosti, po jeho sebrání vám však bude na krk pověšen časový limit, ve kterém musíte dokument vrátit.

    Vyjděte proto předními dveřmi a stejnou cestou se vraťte k padělateli. Od něj urychleně pas vraťte na své původní místo a jděte do boudy hned za předělující ohradou. Zde se nachází tunelář, jež sice v moderním trendu netuneluje místní banku, nicméně hloubí užitečný únikový tunel. Potřebuje rýč, jehož lokace je zakreslena v mapě. Vyběhněte pro něj raději zadním východem a opět pozor na patrolující věž. Pokud se budete ke kopáči vracet, musíte odtáhnout směrem k sobě bednu ukrývající samotný tunel. Slezte dolů po žebříku a po předání lopaty budete vyslání pro dřevo na pažení tunelu. Jakmile však vylezete, začnou esesáci prohledávat chaty. Rychle tedy odsuňte bednu na původní místo a počkejte, než Němci boudu prohledají. Když odejdou, vyčkejte ještě chvíli, než se situace venku uklidní a poté si to namiřte rovnou k budce se dřevem. Nachází se napravo od budovy, ve které jste ukořistili pas. Dříví odneste tunelářovi a jděte si vyzvednout touto dobou již hotový pas. S ním vám nyní nic nebrání v útěku nově vykopaným tunelem, kterým je nutné proplazit se vleže.

    The Castle
    Nejdříve si promluvte skrze díru ve zdi s vězněm ve vedlejší cele. Poté vytáhněte pilník a použijte jej na mříž u podlahy naproti díře s vězněm. Řekněte mu, aby odlákal pozornost stráže a pak se rychle protáhněte otvorem, otevřete dveře a opatrně vyjděte východem za zády strážce, se kterým právě mluví váš nový přítel. Venku se můžete schovat za barely nalevo, jinak ale opatrně pokračujte přes nádvoří na druhou stranu. Hra vás sama upozorní na bedny po levé ruce, po nichž vyšplhejte na ochoz. Pokračujte podél zdi, avšak pozor na reflektory. Použijte dveře ve stěně nalevo a vstupte do budovy. V místnosti otevřete neprozkoumané dveře a ve vhodnou chvíli jděte doleva a za křižovatkou dveřmi doprava. Zde, v koupelně, ukradněte německou uniformu, použijte ji na sebe a pokračujte hlavní chodbou dále. V místnosti na jejím konci naleznete klíče k místnosti s generátorem. Vraťte se na nádvoří a jděte na místo, kam ukazuje šipka na kompasu.

    Sklepení hlídá gestapák, uložte si tedy pozici a pokuste se mu uštědřit několik dobře mířených ran. Pokud se vám povede nevyvolat poplach, utíkejte do sklepa a vezměte hák. Cestou zpátky preventivně znovu nakopejte gestapáka a spěchejte přes nádvoří do místnosti s generátorem (poznáte ji podle nepřeslechnutelného bzučení). Uvnitř si otevřete drátěné dveře a vypněte proud. Nyní zpět po bednách na známý ochoz, avšak ode dveří, kterými jste v minulosti vstoupili do budovy, pokračujte rovně po schůdcích až na střechu, odkud se elegantně spusťte po telegrafním drátu.

    Struggle in the Mountains
    Tato mise je již o poznání akčnější. Na začátku sice musíte v hned první budově stihnout vzít klíčový telefonát, který by jinak informoval strážné o vašem útěku. Uvnitř se tedy dejte ihned dveřmi napravo a chopte se sluchátka. V místnosti naproti pak seberte pistoli a náboje ze zdejších stolků. Nyní projděte brankou venku a posbírejte náboje v další budově a lékárničky v malé ohrádce poblíž. Ve stavení si všimněte odstřelovací pušky ukryté v zamčené komoře. Pokud si chcete další postup mírně zjednodušit, opusťte příbytek a vylezte na jeho střechu pomocí řebříku na zadní straně. Ze střechy skočte do místnosti, seberte pušku, granáty, klíč a vyjděte ven. Pod strážní věží vás dvojice strážných vyzve k předložení dokladů. Ty však nemáte, budete tedy muset partu bez milosti postřílet. Další zjednodušení tkví v opětovném vylezení na střechu budovy a precizní odstřelování vojáků s hlídačem na strážní věži v první řadě. Tímto na sebe upoutáte pozornost, není však nic jednoduššího, než skočit do místnůstky dole, zamířit na dveře a odpravit nabíhající vojáky. Pamatujte, že po ráně do hlavy již o své smrti nediskutuje ani ten nejotrlejší nacista. Pokračujte po rampě nahoru, kde se můžete zmocnit kulometu. S jeho pomocí se prostřílejte následující základnou. V několika momntech můžete využít barelů z výbušninou, v každém případě však postupujte kupředu, neboť zezadu začnou přibíhat posily. Jich se nejlépe zbavíte obsazením těžkého kulometu v hnízdě téměř u konce úrovně.

    Burn the Code Book
    Nyní se musíte v kůži technika Sedgwicka dostat na místo havárie spojeneckého bombardéru a zničit klíčovou kódovací knihu. Z místa, kde se objevíte, pokračujte směrem k táboru. Propližte se podél zadní části první budovy směrem doleva. V další budově se nachází lékárnička spolu s dalekohledem. Stavbu opusťte a opět pokračujte podél její zadní stěny, až se dostanete k nepojízdnému náklaďáku. Kolem něj ve vhodném okamžiku vejděte předními vraty rovnou do garáže. Před mechanikem se schovejte na druhé straně transportéru a vyčkejte než přijde. Pak rychle do místnůstky, ze které se vynořil, a ukořistěte klíč i lékárničku. Počkejte si za výstupkem zdi než se mechanik vrátí a začne tupě civět do míst, kde ležel klíč. Po špičkách muže obejděte, opravte transportér a nasedněte.

    Čeká vás rychlá a zběsilá jízda skrz tábor a tělesné schránky nacistů. Ujíždějte co nejrychleji, ale za první pravotočivou zastávkou v bezpečí zaparkujte. Trůní zde totiž majestátní tank. Po svých opatrně doběhněte do prvního patra budovy poblíž a pákou doslova odkliďte tank z kolejí. Dojeďte až do dalšího tábora, kde cesta končí. Vystupte z ocelového pancíře a vejděte do budovy přetínající cestu. Projděte jí až na dvorek za ní, odkud se vydejte doprava za stálého krytí za vozem a kládami na prostranství. Pokračujte dvojicí kamenných bran, než se spustí animace zachycující příchod hlídky k bombardéru. Okamžitě utíkejte k otvoru v jeho odvrácené straně a uvnitř spalte kódovací knihu. Bohužel, tímto prozatím Sedgwickova práce končí.

    The Cooler King
    Opět se nacházíte v prostředí podobném tomu z první mise – ve slabě střeženém táboře tvořeném několika dřevěnými budkami. Přeběhnout do protější boudy pro šperhák ležící na nočním stolku tedy jistě nebude problémem. Následujícím úkolem je získání německého razítka. Vydejte se z budovy na jih, razítko se nachází v kapse saka vězněného důstojníka v budově naproti. Pozor na stráže a světlo hlídacího reflektoru. Za brankou se dejte doleva, kde se nachází vchod do vězení. Paklíčem otevřete druhou celu a od plukovníka si vezměte razítko. Únik z izolace již bude problematičtější, dávejte si pozor, aby vás nacisti nezahlédli přes okénka. Oběhněte boudu kolem dokola, odkud můžete sledovat situaci skryti za barely. Ve vhodný okamžik opatrně pokračujte podél pletiva s brankou až k označené budově. Před zraky hlídek se skrčte buď za umyvadly nebo za četnými překážkami na boku kýžené budovy. Uvnitř naleznete nejen papír s inkoustem, ale také skleněnou láhev. Nyní se vraťte k důstojníkovi, který vás tentokrát pošle pro mapu zachycující lokaci německé vozovny.

    Mapa se bohužel nachází ve velitelské chatce označené na mapě. Mohli byste sice proběhnout skrz budovu, ve které jste sebrali inkoust a papír, číhal by na vás však reflektor v asistenci vojáka. Místo toho se vydejte podél pravé zdi budovy až k předělujícímu pletivu. Pližte se podél něj a stráž odlákejte odhozením lahve. V momentě, kdy se otočí, v tichosti vejděte do důstojnické kanceláře. Seberte mapu a nechoďte dále za zavřené dveře, je za nimi důstojník. Ohradu opustíte tichým plížením se za zády hlídače směrem, odkud jste přišli. S mapou se známou cestou vraťte na označené místo. Obdržíte pas a požehnání k cestě dalším pracně vykopaným tunelem. Jděte na místo označené na mapě a odsuňte postel. Něco se však pokazí a přítel zůstane uvězněn. Pokud do boudy vejde stráž, rychle odsuňte postel zpět na své místo. Jděte si vyzvednout lopatku a vraťte se vyhrabat zasypaného tuneláře.

    Infiltration
    Nejdříve se musíte dostat z bezpečného přítmí lesa. V místě, kde hlídkují dva nacisté se přesuňte na levou stranu silnice, kde se přikrčte k zemi a ve skrytu překážek vyhněte světlům baterek. Narazíte na nevelké stavení, jež oběhněte po pravé straně a vstupte dovnitř, ovšem po špičkách, jinak vzbudíte spící stráž. Zmocněte se esesácké uniformy a v návalu zlomyslnosti vzbuďte strážného. V místnosti se nachází také láhev a dalekohled. Vyběhněte ven a u brány ukažte důstojníkovi padělaný pas. Totéž proveďte u vojáka hlídajícího branku vedoucí ke skladišti. Nemáte však dostatečné oprávnění.

    Oběhněte plot až k zadní straně budovy, kde vás hra automaticky upozorní na možnost vypáčení zámku další branky. Počkejte, než se obcházející voják vytratí a otevřete si cestu dále. Pokud bude voják stále v nedohlednu, utíkejte se schovat za bedny napravo na rohu budovy. Až hlídač přejde, vstupte do skladiště. Uvnitř nejdříve vyběhněte po schodech v pravé části, dávejte si ale pozor na nácka patrolujícího nahoře, uvidí vás i přes skleněná okénka. Jakmile opustí první místnost, utíkejte se schovat ke zdi u dveří, stráž si vás nevšimne. Doběhněte si do kanceláře pro pověřovací dokumenty a skrčte se za skříňkou nalevo od stolu (stojíte-li čelem k oknu). Za zády stráže se vykraďte zpět do přízemí. Zde patroluje pouze jeden voják, navíc je zde užitečných beden víc než dost. Je potřeba ukořistit klíče od náklaďáku nacházející se až na druhém konci skladiště na stolku. Až tak učiníte, vraťte se z ohrazeného skladiště na hlavní nádvoří, kde nastupte do náklaďáku. Jeďte po silnici směrem ke strážnici na okraji tábora, kde na výzvu vystupte. Prokažte se pověřovacími dokumenty, znovu nasedněte a zamávejte náckům na rozloučenou.

    Delousing Breakout
    Tato mise připomíná spíše simulátor poslíčka, než regulérní útěkovou akci. V první řadě si Hills musí opatřit německou uniformu. Jedna se válí zrovna pod chatkou, ve které se nacházíte. V nestřežený okamžik se pro ni tedy proplazte a navlékněte ji. Nyní směřujte k bráně oddělující tři samostatné chatky od zbytku tábora. Nemáte sice doklady, ale Hillts stráž u vchodu ukecá. Pod chatkou označenou na mapě se nachází kapesní nožík. Seberte jej a jděte k zadní straně příbytku. Zde nůž vytáhněte (jinak jej noste raději schovaný, vyvolal by zbytečnou pozornost) a přeřízněte telefonní kabel. Je na čase opatřit si regulérní pas. Jděte do označené budky a uložte si pozici. Jakmile ze stolu ukořistíte neorazítkovaný průkaz, na nic nečekejte a opusťte budovu dveřmi, na které fascinovaně zírá voják. Stočte Hiltse doleva a vejděte do obydlí. Pokračujte do zadní místnosti. Jakmile použijete průkaz na razítko ležící na stole, spustí se animace, ve které uvidíte německého důstojníka, kterak vchází dovnitř. Rychle se schovejte za bedny napravo a vyčkejte než odejde. Zastaví se u police s knihami ve vedlejší místnosti, v tichosti se tedy kolem něj propližte ven. U brány ukažte již orazítkovaný průkaz a vraťte se do původní části tábora.

    Vstupte do kterékoliv blízké chatky a převlečte se zpět do pilotského úboru. Pokračujte ve směru k označené boudě, načež se sama spustí animovaná sekvence, ve kterém budete svědky přehlídky vězňů na buzerplacu. Po skončení vejděte opět do libovolné budovy a znovu vyměňte uniformu. V přestrojení se vydejte ke dvěma spojeneckým důstojníkům, kteří již Hiltse očekávají poblíž drátěné brány. U té znovu ukažte váš průkaz a eskortujte vojáky až ke strážnici na okraji tábora. Po nečekaném zvratu se rychle kliďte z cesty před zrakem přicházejícího velitele, jenž by jinak odhalil vaše přestrojení. Až přejde, utíkejte do části tábora tvořeného třemi izolovanými chatkami a vejděte do té nejvíce vzadu. Na stole je připraven důležitý časový rozvrh, je však hlídán stále bdícím vojákem poslouchajícím rádio. To se nachází v zadní místnosti po levé straně, nic tak Hiltsovi nebrání v jeho vypnutí. To ústí ve vojákův odchod a vy se konečně můžete zmocnit rozvrhu. Nyní se již stačí vrátit zpět branou, u které se pro změnu prokážete průkazem (také by si již uměle inteligentní panák již mohl zapamatovat), čímž tato mise končí.

    Reconnaissance
    Konečně nastává moment Hiltsova pompézního úprku, od úspěchu ho dělí pouze ostré kleště v kapse. Opusťte budovu a dejte se vlevo, kolem pravé strany budovy, která se nachází na druhé straně nádvoří s umyvadly. Zadní strana stavení je hlídána jen několika reflektory, není tak těžké dostat se do cílové chatky. Uvnitř si promluvte s mužem vzadu a připravte se na nečekanou návštěvu. Ještě než vstoupí dovnitř, musíte ukrýt veškeré vybavení za posuvnými regály. Nejdříve posuňte směrem k sobě dvě skříně hned naproti dveřím, jako poslední pak zbývající regál napravo od vstupu. V klidu vyčkejte než hlídka odejde, promluvte znovu s mužem a odsuňte největší ze skříní. Za ní se nacházejí kýžené kleště. S nimi se skrz sérii chatek vydejte k ohradě. Vyhledejte místo, kam ukazuje směrová šipka - tento prostor nehlídají reflektory. S kleštěmi v rukou přestřihněte ostnatý drát a proplazte se na druhou stranu.

    Venku se pokuste vyhnout první hlídce a pokračujte do lesa. S největší pravděpodobností se vám na sebe dříve či později podaří upoutat pozornost hlídek a spustit alarm. Stačí však stále utíkat určeným směrem, u stavení se dát ostře doleva, pokračovat korytem řeky a u zamčené branky vylézt na hromadu klád a stisknout akční klávesu. Hilts zídku chlapácky přeskočí, avšak po chvíli promenádování na silnici je (překvapivě) znovu dopaden.

  • Nejčtenější

    Nejvíce sexy hra loňského roku míří na PC. Co z ní asi udělají tvůrci modů?

    Skvělá akční hra Stellar Blade už příští měsíc přijde o svoji playstationovou exkluzivitu a potěší i majitelé PC. Tvůrci modifikací už se nemohou dočkat až už beztak jen spoře oděnou hlavní hrdinku...

    Víte, kolik let už se pracuje na nejočekávanější hře současnosti?

    Ačkoliv je vydání městské akce Grand Theft Auto 6 vzdálené ještě víc než rok, studio alespoň jako útěchu zveřejnilo druhý trailer. Ten okomentoval i bývalý vývojář Rockstaru David O’Reilly a...

    Jeden z nejstarších internetových memů slaví 20 let. Je zábavný i po letech

    Pamatujete se na jeden z nejstarších internetových memů, který se týkal postavy Leeroy Jenkins z World of Warcraftu? Pokud ano, nerad vám to připomínám, ale od této události už uběhlo dvacet let....

    Co natáčíš? Populární streamerku vulgárně napadli během vysílání

    Populární korejská streamerka Yoo Yoon-jin, známá celému světu pod přezdívkou Jinnytty, nebude na svou nedávnou návštěvu jižní Francie vzpomínat v dobrém. Přímo během živého natáčení ji totiž...

    Stáhněte si zdarma hned dvě luxusní hry. Ale pospěšte si

    Obchod Epic Store opět rozdává dvě PC hry zdarma, ale tentokrát to stojí za to. Na své si přijdou fanoušci zombie akcí a stylových her od českého studia Amanita.

    Legendární Syberia se víc než dvacet let po vydání dočká moderní verze

    Syberia bývá označována za jednu z nejlepších adventur všech dob. Stojí za ní již zesnulý belgický autor komiksů a počítačových her Benoît Sokal. A právě první díl se dočká remasterované verze.

    19. května 2025  10:57 4

    Call of Duty: Warzone Mobile končí

    Střílečka Call of Duty: Warzone Mobile nenaplnila očekávání Activision Blizzardu a byla stažena z aplikačních obchodů.

    19. května 2025  9:35 2

    Jeden z nejstarších internetových memů slaví 20 let. Je zábavný i po letech

    Pamatujete se na jeden z nejstarších internetových memů, který se týkal postavy Leeroy Jenkins z World of Warcraftu? Pokud ano, nerad vám to připomínám, ale od této události už uběhlo dvacet let....

    19. května 2025 12

    RECENZE: Hororový Necrophosis stírá hranici mezi hrou a uměním

    85 %

    Co je po smrti? To je otázka, která trápí lidstvo od samotného úsvitu. Nicota? Pokračování v cestě někam dál? Strach z neznáma, co leží za nejzazší hranicí, je jedním z těch největších. Co se ale...

    PC
    19. května 2025 1
    Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.