Náš hrdina, mladý Jackie Estacado, to v životě nikdy neměl moc lehké. Po tom, co se v pouhých šestnácti dostal do podsvětí, se o něco později dopracoval přímo k mafii. Byl oblíbeným zabijákem Dona Franchettiho, kterému rád říkával „strýček Paulie“. To s sebou neslo samozřejmě několik výhod, od neustálého násilí až po bezstarostný život, který většinou mafiáni mají. Tenhle náš Jackie měl ale celkem štěstí v neštěstí, poněvadž přesně v den jeho jednadvacátých narozenin (v Americe věk pro dosažení plnoletosti) se v něm začaly bouřit hormony jeho špatné a temné stránky. Schopnosti, které tím dostal, jsou jistě super, ale jak známo, nic se nemá přehánět. A u temných sil a nadpřirozeností to platí dvojnásob. Jelikož tedy ona temnota Jackiemu nic nedaruje jen tak, po nějaké krátké době se vše hroutí a na Jackieho se řítí hromada problémů. Kromě toho, že se ho chystá zabít Angelus, si na něj brousí zubiska i magoři z Bratrstva Temnoty, kteří ho chtějí chytit a vzít mu jeho moc.
Chapadla ale nejsou zajímavá jen na pohled, umí totiž i pár opravdu užitečných věcí.
Jediné možné řešení tak je schovat se někde do ústraní, ovšem to je další, teď už fest vážná chyba. Z onehdy přátelského strýčka Paulieho se stává bestie. Chytne Jackieho tehdejší kamarádku z dětství, aby mu zanedlouho poslal videonahrávku se záběry, jak onu dívku bezstarostně zabije. Takže se z tohoto grázla pro Jackieho stává úhlavní protivník celé této maškarády. To by tedy byl asi tak v kostce popsaný děj nové hry, která je dělaná podle stejnojmenného komiksu: The Darkness. Co od ní můžeme čekat? V prvé řadě rozhodně kvalitu, vždyť jejími tvůrci jsou lidé, kteří již mají za sebou skvělé a kvalitní tituly, jako je například Chronicles Of Riddick, nebo zajímavou akci ze středověku s názvem Enclave. Nejedná se samozřejmě o nikoho jiného, než o studio Starbreeze.
Převyprávění příběhu pro hru těchto kvalit rozhodně nestačí, zaslouží si mnohem více. O co tedy půjde po ryze herní stránce? No, budete monstrum. Pěkně nechutné mostrum, z jehož těla šlehají obrovská chapadla a budete taky monstrum, které bude rozsévat hrůzu, strach a temnotu po ulicích New Yorku. To vše z pohledu první osoby. Tento pohled určitě bude stát za to, jen se podívejte na okolní obrázky. No nevypadá to všechno krásně, stylově, troufáme si říci až dokonale? Určitě ano, grafici do hry skoro obtiskli duši, tak je vše krásné, hladké a perfektně barevně sladěné. A temné zároveň. Jen si všimněte množství detailů na scéně, přes okolní prostředí až po krásně vypadající zbraně, které třímáte v rukou. Stejně tak dobře jako zbraně vypadají i chapadla, rvoucí se vám přímo z těla. Jsou opravdu přímo k sežrání.
pokud se vám takovýto útok povede, začne to být ten pravý cirkus.


Všechny tyto schopnosti vypadají perfektně a může se zdát, že s jejich pomocí projdete hru raz dva, ovšem opak je pravdou. Abyste vůbec některou z těchto schopností dokázali „zprovoznit“, musíte být ve tmě. To ale nebude nic jednoduchého, k dosažení tmy musíte logicky zničit zdroje světla, jakými jsou klasické pouliční lampy, zářivky nebo cokoli jiného, co prostě svítí. Světlo je totiž váš nejčastější nepřítel a v jeho přítomnosti toho nejste schopni dělat zase až tak moc. A tak se
musí jednat rychle a co nejdříve všechny zdroje světla v dané úrovni zničit. Ovšem v tom vám budou bránit různé potvory, a že jich opravdu nebude málo. Vejdete tak například do pusté ponuré uličky, ve které už číhající protivníci čekají, že se objevíte. Jak se
rozhodnete? Necháte si vaše tajné zbraně někdy na potom a s protivníky to vyřešíte jen s pomocí zbraní, nebo se budete snažit zničit světlo, tím se dostat do příšeří, a odtud protivníky vyřešit pěkně brutálně a účinně? Při zničení světel ovšem stále ještě není vyhráno, při provádění útoku totiž nesmíte být zasaženi nepřátelskou střelbou. Ale pokud se vám takovýto útok povede, začne to být ten pravý cirkus.
Na The Darkness se tedy opravdu hodně těšíme. Vydání pro Xbox 360 i PlayStation 3 je v současnosti plánováno na duben, kdy budeme mít podle všech informací co do činění s více než kvalitním titulem s mnoha osvěžujícími prvky, krásnou grafikou, dynamickou hratelností a ponurou atmosférou zároveň. Držíme palce.
Index očekávání: 85%