Tuhle báječně vyhlížející hru kuchtí ve svých studiích Climax, britský vývojářský tým, který na herním trhu funguje od osmdesátých let minulého století. V současné době má přes tři stovky zaměstnanců pracujících v šesti studiích v různých koutech světa. A jedním z chystaných produktů je i mnohoslibné akční RPG Sudeki cílené na konzoli Xbox, jež by vedle podobně žánrově zaměřeného Fable mohlo být tím pravým důvodem pro to, aby i RPG komunita začala o zbytečně masivní videoherní platformě od Microsoftu vážně uvažovat. Ostatně, již dnes na ní najdete např. výtečné Star Wars: Knights of the Old Republic, i když v jejich případě je soubojová část sympaticky modifikována na kola.
V Sudeki se zajímavým způsobem snoubí vynikající grafické zpracování, hongkongský styl akce a příběh, důležitá to ingredience každého RPG! Takový originální mix východního a západního žánrového pojetí, který by díky mnoha netradičním herním aspektům mohl hráčskou obec výrazně zaujmout. Dočkáte se společenstva čtyř dobrodruhů, mezi nimiž nechybí čarodějka, ale je tu i voják, pistolník (naznačující přítomnost moderního vybavení a trendů, kam patří dále kupř. takový jetpack) a temná lovkyně se schopností měnit svou podobu (shapeshifter). Samozřejmě, že každé povolání má svá specifika; dále se dočkáte tradičního vylepšování skillů, kouzel, potažmo zbraňového arzenálu, jenž bude opravdu bohatý. Časté souboje se sice budou odehrávat v real-time a během nich půjde ovládat jenom jednu vybranou postavu z vaší družiny, nicméně mluví se o možnostech kooperativních útoků a speciálních komb, takže se připravte na rozličné taktické rošády v boji - pro zbyvší charaktery z vašeho společenstva, které má momentálně v rukou počítač, lze totiž upravit chování z několika rozličných přednastavení. Běh akce se sice přímo nepauzuje, ale návštěvou menu se výrazně zpomaluje (bullet-time:o), dávající vám tak potřebný čas a prostor pro zvolení upřednostňované zbraně, techniky atd. Oproti původní koncepci sem tvůrci nedávno implementovali i first person perspektivu pro hrdiny bojujícími zbraněmi na dálku, takže tito mají lepší možnost zacílení zranitelných míst na těle protivníka.
Působivý vizuální háv, který dále podtrhují detailní obličejové animace či komplexní světelné efekty, doprovází neméně kvalitní hudební doprovod, propracovaná story, stylově ozřejmená skrze FMV sekvence a dialogy s velkým množstvím NPC, přičemž délka zdejšího dobrodružství má činit něco mezi 20 - 30 hodinami, to vše jsou aspekty zapadající do mozaiky jednoznačně áčkového RPG!
Zkrátka rýsuje se tady něco opravdu velkého, koneckonců už jsme dlouho čekali - po Vagrant Story - na titul, který přinese do žánru "action RPG" potřebný svěží vzduch a nějakým hodnotným způsobem oživí jistou schematičnost v akční fázi. Doufejme tedy, že Sudeki naplní ambice v něj vkládané a že se na konci prvního kvartálu příštího roku objeví na PALovém videoherním trhu další kvalitní počin.