Než se pustím do samotného dnešního článku, musím se malinko poohlédnout do nedávné minulosti. Konkrétně do doby třiceti dvou a šedesáti čtyř bitových konzolí. Rovnou můžu vybalit jasnou skutečnost poukazující na to, že Nintendo 64 bylo v žánru 3D bojovek vždy až na třetím místě. Ano, skutečně je to tak. Stačí se podívat a porovnat tituly, jež jsou k dostání pro konkurenční Sony PlayStation nebo Segu Saturn (potažmo 128-bitový Dreamcast). Na N64 byly úspěšnější spíše výjimky jako Killer Instinct Gold nebo průměrné Fighters Destiny. Mezi ty zábavnější bychom pak mohli zařadit Super Smash Brothers nebo Clay Fighter. Ovšem doba se mění a hodnoty jakbysmet. Pominu-li zařazení pokračování $1#supersmashbrosmelee011130>Smash Bros z N64, chystá se pro GameCube minimálně jeden titul, který má cenu všech mlátiček, jaké se na N64 kdy objevily. Onou „nej gamesou“ není nic jiného - „tramtadadááá“ - než vynikající hra od Namca s příznačným názvem Soul Calibur 2.
Velkým překvapením před japonskou výstavou $1spaceworld010821.html>Space World 2001 bylo oznámení firmy Namco týkající se přípravy mlátičky Soul Calibur 2 pro NGC. Připomeňme, že první díl (tedy s ohledem na Soul Blade/ Edge již druhý) vznikl toliko pro konzoli Dreamcast a o žádných portech kupř. na PS2 Namco dodnes neuvažuje!
Každá pořádná bojovka musí mít nosný příběh od něhož se zpravidla odvíjí závěrečné storyline dané postavy. Nejinak tomu je i v Soul Calibur 2. Zde začíná děj ve druhé polovině šestnáctého století, kdy se začínají mocně rozrůstat orientální státy. Západní civilizace objevují východní a ty zase na oplátku západní. Mezi starým kontinentem a Asií tak shodně koluje historka o tajemném meči s nadpřirozenou silou. V příběhu rovněž stojí, že z meče stále proudí zhoubné zlo, které svými oblaky vrhá smrtonosný stín na celou Evropu. Po čtyřech letech se ukáže, že tento zlovolný meč zvaný Soul Edge má ve své moci velký zloduch Nightmare. Proto musí vstoupit na scénu někdo, kdo dokáže ovládnout nebo zlomit sílu tohoto artefaktu.
Každopádně pokračování nové bojovky je na světě. Pro mnohé je původní Soul Calibur dodnes nejlepší hrou svého žánru.
A Soul Calibur 2 pro GameCube bude pochopitelně zase jenom 3D mlátička. Takže nemůžeme čekat, že by se herní mechanismy nějak
dramaticky změnily. Nicméně jsem zvědav, jak si tento počin povede po boku konkurence jako je na jedné straně X-boxácký Dead or Alive a na druhé Plejstejšnovský Tekken 4.
Předchozí kapitola Soul Caliburu nabízela přesně 18 charakterů. Vývojáři Namca ale oznámili, že i v tomto směru hru vylepší, proto můžeme s klidem očekávat nové postavy. Mezi bojovníky například najdete:
Hvang Suang Kyung, Siegfried Schtauffen, Icabella Valentine (Ivy), Heishiro Mitsurugi, Nightmare, Tari, Astaroth, Cassandra Alexanda (nových charakter),
Tarimu (nový charakter), Hon Yun Tsung (nový charakter).
Přestože je Soul Calibur 2 zatím hotov asi z jedné třetiny, tak dle promítaného videa na hra oslnila. A to nejenom potencionální přívržence tohoto žánru. Největší změny se týkají kompletního předělání textur. O něco málo budou zvětšeny i arény, které mají být navíc doplněny o nové architektonické prvky. Světelné efekty poběží pochopitelně v real-time. Nemá chybět ani dynamické stínování. Změnu k lepšímu doznají i některé animace a pohyby. Určitě tvůrci zvýší grafické rozlišení, které dozajista umocní full-scene antialiasing. Což ve spojení s digitální televizí musí být přinejmenším pěkné pokoukáníčko.
Jako nutností zůstane účast multiplayeru pro dva hráče. A ruku na srdce, že by nebylo na škodu, kdyby tvůrci podpořili tuhle pařbu i o možnost hraní přes internetovou síť? Bojový systém založený na principu volného 3D pohybu po daném prostoru nesmí dnes chybět v žádné mlátičce, tudíž i zde je toto schéma samozřejmostí. V boji musíte tento pohyb pochopitelně intuitivně a automaticky doplňovat rychlými combo útoky. Ty jsou nejvíce závislé na přesném stisku dvou správných tlačítek za sebou, dohromady či kombinovaně. Už v původním Soul Caliburu bylo možno využívat čtyř základních tlačítek pro atak s použitím osmi směrů na analogovém joysticku či směrovém kříži. I zde se útoky dělí na: vysoký, střední, nízký a střední extra úder, který je dobré využívat i k vlastní sebeobraně. Po stránce ovládání proto není tajemstvím, že nový nintendovský GameCube ovladač je pak pro Soul Calibur 2 jako stvořený.
Na závěr mohu smutně uvést, že Namco stále neuveřejnilo konkrétní datum vydání tohoto potencionálního „block busteru“. Nikdo včetně mne a fanoušků ale nepochybuje, že by to nebylo v roce 2002. Zatím se můžeme pouze těšit a lačně slintat nad novými informacemi nebo obrázky. Takže, boji zdar!