Vítejte u prvního dílu návodu k RPGčku Siege of Avalon. S ovládáním hry byste neměli mít větší problémy, všechny klávesové zkratky jsou popsány v helpu (F1), upozorním jen na přepínání normálního a bojového módu mezerníkem. Nezapomeňte, že v bojovém módu nelze vést rozhovory ani obírat mrtvoly. Ve vývoji hlavní postavy si asi nikdo nenechá radit, jenom podotýkám, že je většinou výhodnější investovat body do dovedností u učitelů nežli je všechny cpát rovnou do vlastností. Než začnete hrát, podívejte se na mapu. Je orientována „našikmo“, takže sever je vlevo nahoře, nikoliv přímo nahoře jako u jiných her. Tuto orientaci budu dodržovat i v návodu, takže se nenechte zmást. Zkratky lokací používané v návodu jsou vždy vysvětleny v nadpisu odstavce o lokaci, zkratky světových stran S, J, V, Z snad netřeba komentovat. Tolik úvodem, nyní se již můžeme pustit do samotné hry.
Outer Keep Level 2 (OK2)
Ve svém pokoji promluvte s Corvusem. Vyjděte ven a pokecejte s Demanem. Poté si projděte celé patro a promluvte se všemi lidmi, které potkáte. Pokud můžete, ptejte se jich na rumors. V JZ části je Mudam, velitel zvědů. Může vás trénovat ve speciálních dovednostech. V SV části je čaroděj Elarath a jeho pomocník Sherad. Elarath vás může naučit kouzla a magické dovednosti. V patře byste měli potkat i lorda Harolda, Kemana a komornou Heather. V centrální chodbě promluvte hlavně s Maddeyem – řekne vám o ztraceném dopise. Dále prokecněte Inmise, Evoye, Kenta, Cavana, Nally i Ahena. V jedné přilehlé místnosti najdete zásobovače Winchella, dá vám dýku. Pokecejte s ním o krádežích v kuchyni. V jednom z pokojíků v J části najdete v truhle růži a dopis – obé odneste Maddenovi, růži vám nechá. Z této lokace můžete jít nahoru do OK3, ale to je zatím zbytečné. Sestupte tedy po schodech dolů.
Outer Keep Level 1 (OK1)
Nejprve prozkoumejte Z část lokace, tedy kuchyň a jídelnu. Promluvte s Bonnie, Ansah, Holy a nakonec s Anorou – řekne vám o mizejícím jídle. Sestupte po schodech dolů do Outer Keep Basement 1 a vybijte všechny brouky. Vraťte se pokecat s Anorou, pak s Davetem, pak znovu s Anorou a nakonec s Bonnie. Vydejte se do V části lokace – do kaple. Promluvte s Dillonem, Belindou, Curelym a Kayem. Bratr Crosby vás může léčit a bratr Mo pro vás má úkol – přinést byliny z vesnice. Promluvte také s Friarem Massusem. V kapli je také schodiště vedoucí dolů do Outer Keep Basement 2, kde můžete promluvit se třemi vojáky. Z lokace OK1 odejděte J branou.
South Outer Bailey (SOB)
Promluvte s Halwinem, Mikelem, u stájí s Roonym a s Pellandrian (Pell). Kovář Freeman vám zadá úkol týkající se oceli ve vesnici. Dále prokecněte Lahrena a Olona. Můžete obchodovat s merchantem Gallem, u V brány pokecejte s Octavem a Offem. V lokaci dále najdete Penritha, v domku pak Wilfrida (obchoduje s oblečením), u J brány Thea a Tomika, chcete-li jít do lokace South Gate (SG1), musíte s nimi promluvit. V Z části (na tréninkovém poli) promluvte s kapitánem Avarousem a zatrénujte si s Mulducem. Až opustíte trénink, zastaví vás Penrith, řekne o zmizení Corvuse a pošle vás za Calumem. Vydejte se do SG1.
South Gate Level 1 (SG1)
V Z budově pokecejte s Grimboldem, Averym a Langem. S Holtem můžete obchodovat výzbroj a brnění, Lucan nabízí combat training. Také jsou zde schody dolů, do South Gate Basement (SGB), ale zatím jsou hlídány. Ve V budově prokecněte Houna, Kana a Arna, poté vyjděte po schodech nahoru.
South Gate Level 2 (SG2)
Promluvte se sirem Phelotem, Sorenem a Palbenem. Poté promluvte s Calumem, pošle vás za generálem Rothem. Pokecejte ještě s čarodějem Elazarem.
Pátrání začíná
Jděte do OK2, SZ část už nebude hlídána, takže vstupte do místnosti. Promluvte si se sirem Rothem, případně i s dalšími přítomnými. Roth vám dá dopis pro Mudama (OK2), jděte za ním a vstupte do jeho služeb. Poté jděte za Olonem (SOB), promluvte s ním, dostanete za úkol pomoci Pell. Jděte promluvit s Pell (SOB), pak pokecejte s Lahrenem (také SOB), pak s Pell a pak s Lahrenem – dostanete za úkol najít pro Pell dárek. Jděte ještě jednou za Pell, naučí vás kouzlo Shadow. Promluvte s Olonem, dá vám quest týkající se truhly v jeho domku ve vesnici. Jděte za Friarem Massusem (OK1), dostanete úkol Chalice of Life. Jděte si ještě o vesnici promluvit s Elarathem (OK2), dá vám quest týkající se amuletu. Poté jděte do lokace SG1 a opusťte pevnost J branou, ocitnete se ve vesnici. Vesnice je rozdělena na 4 části – na S je lokace Village 1 (V1), na V je V2, na Z je V3 a na J je V4, přičemž z hradu se dostanete do V1. V celé vesnici budete potkávat nepřátelské zvědy. Pokuste se projít vždy celou lokaci a pobít všechny. Po likvidaci je nezapomeňte vždy prohledat, čas od času u sebe mají zajímavé vybavení a občas i nějaký šperk (až najdete Emerald Ring, tak ho neprodávejte). Pokud už věci nepoberete, vraťte se klidně na hrad a nepotřebné věci prodejte.
Village 1 (V1)
Prošmejděte lokaci a v zahradě v SZ části seberte z keře 2x Herb. Přes most na S se vrátíte do hradu, na JV se dostanete do V2 a na Z či JZ do V3.
Village 2 (V2)
Na hřbitově můžete pokosit hnusné potvoráky. Na JV je vchod do kostela, na JZ do V4 a na S zpět do V1.
Church
Vyčistěte celý kostel a pak se vraťte do první místnosti (hlavní místnost s lavicemi a oltářem). V levém zadním rohu (kousek od oltáře) je svícen. Pohněte s ním a otevře se vám cesta do podzemí. Sestupte a probijte se až ke kouzelníkovi. Zabijte ho a seberte Chalice of Life. Pak jděte prozkoumat S tunel a pobijte všechny kopáče. Teď je pravý čas vrátit se na hrad.
Odhalení zrady
Jděte za Mudamem (OK2) a řekněte mu o tunelu. Pak jděte do SGB (schody ze SG1 dolů již nejsou hlídány) a pobijte všechny zrádce, včetně kopáčů v JV části. Pak se vraťte za Mudamem. Když už jste na hradě, můžete dokončit několik questů. Jděte za bratrem Mo (OK1) a dejte mu byliny (Herbs), jednu vám dá zpět. Friarovi Massusovi (OK1) dejte Chalice of Life. Jděte si promluvit s Elazarem (SG2) o amuletu, dá vám ho, doneste ho Elarathovi (OK2). Poté jděte pokračovat v pátrání po vesnici.
Village 4 (V4)
Zde není nic zajímavého. Pobijte nepřátele a pokračujte na SZ do V3 (nebo se můžete vrátit na SV do V2).
Village 3 (V3)
V jednom z domků na J sestupte do sklepa. Zabijte ogreho, oberte ho a o kus dál promluvte s Corvusem. Dejte mu Herb a naberte ho dočasně do party. Ve V části lokace je domek, ve kterém můžete sestoupit do sklepa. V truhle seberte Fine Steel Bar. Zhruba uprostřed lokace je Olonův domek, který není zničený. Uvnitř byste měli narazit na válečníka, z jehož mrtvoly můžete sebrat Key Ring, možná ale budete muset nejprve promluvit s Olonem (viz dále). Vraťte se do hradu.
Zpět na hradě – konec první kapitoly
Po návratu promluvte s Rothem a pak jděte za bratrem Crosbym (OK1). Svěřte mu do péče Corvuse a pak jděte promluvit s Mudamem. Zde de facto končí děj první kapitoly, ale samozřejmě ještě můžete dorazit nepovinné questíky.
Měli byste u sebe mít Emerald Ring, tak ho jděte dát Lahrenovi (SOB), možná se ale spokojí i s jiným šperkem, můžete to vyzkoušet. Poté promluvte s Pell (SOB) a pak také s Lahrenem (asi už nebude na svém místě, ale u Pell). Lahren vám kdykoli přeloží svitky psané Sha´ahoulským jazykem. Pak pokecejte s Olonem (SOB) a vydejte se znovu do jeho domu (V3). Otevřete truhlu a vezměte si Black Boots of the Shadows, poté Olonovi vraťte Key Ring. Zajděte ještě za Freemanem (SOB) a dejte mu Fine Steel Bar. Jděte promluvit s Penrithem (SOB). Pokud jste ještě nevybili vesnici dočista do čista (měla by se vám objevit zpráva Area Secured), tak to udělejte. Vraťte se za Penrithem a oznamte mu to. Pak promluvte s Freemanem, dostanete kvalitní meč Officer´s Sword.
Kapitola druhá
Jděte do lokace OK1 a projděte branou na S, ocitnete se ve vnitřní části pevnosti.
Inner Keep Level 2 (IK2)
Tato lokace je poměrně členitá, pro snazší orientaci ji lze rozdělit na část JV, JZ a S. Začínáte v JV křídle v pokoji Sira Rotha. Pokecejte s ním (zadá vám hlavní quest a dovolí vybrat si v hradu dva kumpány) a projděte si zbytek křídla. Je zde alchymista Fester, Chloe a Jeritt. Důležitou postavou je Sir Caerleon, který vás naučí zajímavým bojovým technikám. Dále je tu Sir Beneyce, Tessel a Pewlin (v knihovně poblíž naleznete knihy Living in Trees). Můžete pokecat i se sirem Hoalem, Esterellou, ambasadorem Luciem, Zoe, sirem Tortainem, Allisonem a sirem Saffirem. Sir Ither vám zadá quest – získat dopis od sira Osly. V královské místnosti pak naleznete krále Ryence, královnu Nanesi a siry Garetha, Hebrona a Padarna.
V severním křídle je Mara, Lady Fenshire, sir Accalon a Sarasina. Najdete tu i čaroděje Phelica, jehož učedníka můžete nabrat do party. Také je tu sir Osla – promluvte s ním, pak se vraťte na pokec k sirovi Itherovi, pak znovu promluvte s Oslou, přečtěte si dopis a vše jděte oznámit králi Ryencemu. V SV části S křídla lze skrz stěnu projít do tajné místnosti (najdete ji podle mapy), v níž jsou dvě obyčejné truhly a jedna zamčená – budete ji však moci otevřít později.
Ještě zbývá JZ křídlo. Promluvte se sirem Dinadonem a pokuste se ho nabrat do party. Jděte promluvit s ambasadorem Luciem a pak můžete Dinadona joinout. V JZ křídle je ještě Zinestra, strážní Rias, Dalin a Tark (poblíž je truhla s dobrým mečem Sword of Ezra) a několik zamčených místností. Po celém patře je několik schodišť, po nichž lze sejít o patro níž.
Inner Keep Level 1 (IK1)
Toto patro má podobnou strukturu jako IK2, takže si ho opět rozdělíme na JZ, JV a S křídlo.
V JZ křídle je Felenia, Nicophorus, tajná místnost (z jídelny) se čtyřmi truhlami a knihovna. V ní najdete několik mudrců (Opias, Fenton, Marcus, Percy, Gronkl, Iolar) a samozřejmě pár zajímavých knih.
Při prohlídce JV křídla potkáte Cynrica, který učí scout skills. Esmond vám zadá úkol – donést Tracymu prsten (Tracy´s Ring). Dále zde můžete nabrat do party zvěda Wyatta. Také je tu Vasek a West. Pokecejte s Marisem, dozvíte se, že je to kamarád zrádců, takže ho zabijte. Tracymu dejte jeho prsten (a pak se vraťte na pokec s Esmondem). V nejsevernější chodbě tohoto křídla je průchod do tajné místnosti, kde naleznete dýku Mystic Claw (přidává 30 k maně) a Bracers of Defense.
Velkou branou na J v chodbě mezi JV a JZ křídlem se dostanete na vnitřní nádvoří (Inner Bailey).
Zbývá projít S křídlo. Je zde Neese, Tempest, Page Maleb, Wylie a Beircheart. V SZ rohu je Wacian a schody dolů do podzemí (do IKB). Promluvte s Wacianem – zadá vám quest (doručit zprávu Weldonovi).
Inner Bailey (IB)
Na toto nádvoří se určitě budete čas od času vracet, neboť je tu velké množství obchodníků. Konkrétně je to Sephus, Ferren, Milford, Argi, Bartley, Bliant a Rayous, všichni v S části. V SZ domku je Burgess, v altánku Callie. Poflakují se tu také zahradníci Harvin a Uless. U JV stanů je obchodník George, v baru na V jsou Orvyn, Adaela a Gentza. V budově na V je Chad, Madelaine a Tristan. Na nádvoří můžete potkat i Davina a Jora.
Inner Keep Basement (IKB)
V této lokaci je příbytek nekromanta Feliouse, určitě s ním promluvte, požádá vás o nalezení jeho přítelkyně – skautky ze ztraceného oddílu. Ve Feliousově pokoji lze projít S stěnou, za níž je Bones, který vás naučí nové magické kousky. Dále v této lokaci potkáte Olniho a Wickse (u schodů), u brány na S (směrem do jeskyní) stojí Kilmer a Val. Pokud projdete S branou a půjdete dál na S, ocitnete se u vchodu do jeskyní.
Caves 1 (C1)
V prvních částech jeskyně postávají strážní Elwick a Mustafa. V celých jeskyních na vás budou útočit Lurkeři a golemové, ale ve třech byste se s nimi měli vypořádat. V SZ části je brána, u níž stojí Weldon. Oznamte mu zprávu od Waciana. Na Z jeskyní je kurýr, pokecejte s ním (odhalíte, že je zrádce) a zabijte ho. V SV části jeskyní je mrtvola rytíře, seberte z ní Signet Ring. Dále na V jsou průchody do lokace Caves 2. Máte první stopy, takže je čas vrátit se na hrad.
Zpět na hradě
Jděte za Wacianem (IK1) a promluvte s ním. Pak jděte za sirem Rothem (IK2) a promluvte s ním o Wacianovi, o kurýrovi i o zamčených místnostech – dostanete Inner Keep Master Key. S ním můžete kromě jiného odemknout truhlu v tajné místnosti na SV IK2 a přivlastnit si Fine Elven Bow. Pak se vydejte do zamčených místností v JZ křídle. Jsou tu sirové Natres, Laodegan, Kyner, Alain a Laufnal, dále lady Chadwick a bratr Larry. S ním promluvte a pak jděte za Festerem (IK2). S alchymistou promluvte, pak vyhledejte Marcuse (knihovna v IK1) a řekněte si mu o knihu. Pak jděte promluvit s obchodníkem Rayousem (IB) a potom jděte od hlavní haly v IK1. Pokecejte se Simkem, zabijte ho a seberte Green Vial. Vraťte se za bratrem Larrym a lahvičku mu dejte, za odměnu vás naučí kouzlo Protection From All. Jděte si ještě promluvit s Wacianem a pak se opět vydejte do jeskyní.
Caves 2 (C2)
Kromě Lurkerů zde potkáte i několik partiček Sha´ahoulů, nezapomeňte je po boji prohledat (hlavně čaroděje). Směrem na SZ můžete opustit lokaci směrem do Temple, na V je průchod do Crypt 1. V SV části lokace lze projít do zděné části a vylézt po schodech do Village 4.
Temple
Na začátku pokecejte s Lurkerem, v lokaci můžete mluvit i s dalšími, většina z nich vám toho ale moc nepoví. Uprostřed lokace je chrám, v němž potkáte Liche (nechte ho na pokoji) a Bauldazarova ducha. Ducha zabijte a seberte Bauldazar´s Razor. Poblíž je v truhle Sacrificial Dagger. Až budete mít cestu do hradu, stavte se za Phelicem (IK2) a o Lurkerech mu povyprávějte.
Crypt 1 (CR1)
Promluvte s duchem Lydie, zadá vám quest (zničit její tělo). První odbočka na V je zasypaná, ale lze to obejít a projít tajnou stěnou, naleznete truhlu s malým pokladem. V kryptě se povalují kostlivci, když se přiblížíte, tak vstanou a zaútočí. V J části jsou schody do dalšího patra.
Crypt 2 (CR2)
Opět bijte kostlivce, v Z části jsou schody do posledního patra krypty.
Crypt 3 (CR3)
Uprostřed lokace je místnost s oživeným tělem Lydie. Zabijte ho a seberte Bone Club. Pak rychle opusťte lokaci a jděte do CR1. Pokecejte s duchem Lydie a quest je splněn.
Kterak získat Earth Stone
Jděte si promluvit s Feliousem (IKB) a pak se sirem Rothem (IK2). Pak jděte do C2 a po schodech vyjděte do vesnice V4. Pobijte Sha´ahouly, kousek od schodů je i mudrc Waynar. Vyčistěte okolí, promluvte s Waynarem a pošlete ho do hradu. Jděte za Feliousem, promluvte s ním o Lichovi a naberte ho do party (budete muset vyhodit jednoho ze svých dosavadních společníků). Bude to jen na chvíli, takže Feliousovi ani nedávejte žádné vybavení. Jděte do CR3 a vyřiďte si to s Lichem. Felious své finální kouzlo zaplatí životem. Z mrtvoly Liche seberte róbu a Earth Stone. Vraťte se do Feliousovy laboratoře a naberte si zpátky do družiny chlapíka, kterého jste tam nechali. Pak se vydejte za sirem Rothem (IK2) a promluvte s ním.
Gratuluji, právě jste dokončili druhou kapitolu. Čekají vás ale ještě další dobrodružství, takže zatím neusněte na vavřínech. Nashledanou u další části návodu.