Ring - návod

  12:00aktualizováno  12:51
O téhle cryovské adventure se nedá zrovna říct, že by nějak oplývala logickými postupy a snadnými puzzly - kdo s ní někdy měl co do činění, určitě by se mnou souhlasil. Ring se odehrává ve zvláštním světě a zvláštní jsou často i postupy, které je třeba k řešení používat.
Ring

Na náměstíčku si promluvte se všemi sochami a pak se spusťte dírou v zemi k otáčivému kolu, kde si můžete vybrat, kterým dobrodružstvím hru začnete.

Alberich
Až si promluvíte s trpaslíkem, popojděte do pravého kouta, kde klikněte na sklenici (získáte žábu), klikněte na ornament na zdi (trpaslík vám ho nebude chtít dát, ale když na něj použijte Brutality, tak změní názor) a pak ještě seberte pyramidku - Loge's Tear. Vyjděte před jeskyni a nasedněte na motorku. Nastartujete ji tak, že nejdřív otevřete poklop, pak do něj strčíte potvoru jménem Glug, kterou máte v inventáři a nakonec jí zásobíte minerálem z inventáře. Sjeďte až úplně na konec kolejí, které do další místnosti, ale neslézejte z motorky, otočte to a rovnou se pusťte zase zpátky. Tentokrát ale neodbočujte do jeskyně s trpaslíkem, nýbrž jeďte pořád rovně, až přistanete přímo před kontrolním panelem. Na ten klikněte a na místo chybějící páté části vložte svůj kousek z inventáře. Pak na jednom z dílků postupně zmáčkněte všechna malá tlačítka podle pořadí, v jakém se odvíjí vyprávěný příběh (1=zelená část, kterou jste do skládačky dodali vy, 2=modrá, 3=tmavě hnědá, 4=světle hnědá, 5=červená) a jako poslední zmáčkněte prázdné hnědé tlačítko. Poté se rozsvítí kontrolky na hlavním panelu, na které pak dvakrát máčkněte - nejprve zmizí skládačka a poté se objeví hologram dolů. Bohužel jen na chvíli, takže použijte brutality na místo, kde se hologram objevil - a on se tam objeví znova a už na stálo. Na hologramu je možné pohnout pouze jedinou části, proto s ní pohněte, pak hologram deaktivujte a i s křeslem se vydejte na jízdu na druhou stanu od ovládacího pultu. Přistanete u puzzlu - všechny tři díly otočte tak, aby k vám byl obrácený červený kruh. Až se vám to povede, otevře se vám cesta do další místnosti, kde v jednom z postranních otvorů najdete helmu, do níž strčte žábu, a ve vejcovitém útvaru uprostřed je jakási antigravitační hmota, která se taky bude hodit. Přesuňte se zpátky ke kontrolnímu panelu, aktivujte hologram a proveďte na něm takové úpravy, abyste část dolů zatopili (je třeba pohnout s jednou překážkou u dolní modré roury a pak opět přetočit zpátky tu část, s níž už jste hýbali minule). Deaktivujte hologram a pohněte s pákou nalevo, což vás opět dopraví k vaší motorce. Jeďte až na konec kolejí do namodralé místnosti, v níž jste předtím jen otáčeli, tentokrát tam ale vystupte. Napravo i nalevo od vás jsou dva panely, v nichž je třeba posunout páku dolů, aby se rozsvítily zelené Ring kontrolky. Pak pokračujte rovně, zdviží vyjeďte nahoru, nasaďte si helmu a skočte dolů do vody.

Ocitnete se ve vodní říši, kde se před vámi budou vynořovat vnadné nymfy a snažit se vás odlákat od sbírání klíčů, které nutně potřebujete. Pokud chcete, klidně si je všechny vyposlechněte, ale pak už musíte začít s těmi klíči - jakmile se před vámi vynoří nymfa, nevšímejte si jí a klikněte jinam, jako byste se chtěli posunout. Nymfa zmizí a místo ní se objeví klíč, který seberte. Až posbíráte všechny tři, vnořte se do bílého objektu pod jednou z hor. U dveří tam leží čtvrtý klíč. Projděte dál, vytáhněte rybku z akvária a vypusťte ji otvorem za modrou stěnu. Objeví se čtvrtá ženština o podaruje vás medailónem. Projděte zlatými dveřmi a na jejich opačné straně použijte první klíč (key disgust). Pokračujte dál, po zeleném paprsku do místnosti se třemi okrouhlými bazénky - klikněte na první a dejte nymfě medailón, popojděte k druhému, klikněte na něj a medailón vám bude zase vrácen, popojděte ke třetímu bazénku, nasaďte si helmu, skočte do něj a medailón nymfě zase vraťte. Nechá vám ho a vy po vynoření můžete projít dalšími dveřmi. Na druhé straně na ně použijte druhý klíč (key mistrust) a přejděte po paprsku dál. Na svůj obraz v zrcadle použijte Brutality a nymfě dejte medailón, zato vás nechá projít dalšími dveřmi. Zezadu je nakrmte třetím klíčem (key selfishness)a postupte dál k nymfě ležící na zemi. Klikněte na ni, vezměte ji do náručí a sledujte video, které skončí opět tam, kde začalo. Projděte dalšími dveřmi, z opačné strany na ně použijte poslední klíč (key indifference), výtahem se nechte dovést na dno, nasaďte si helmu a seberte zlaté vejce (nebo co to je).

Vzápětí budete přeneseni do k trpaslíkovi do dílny, odkud na motorce přejeďte na konec kolejí do namodralé místnosti, tam přejděte až k zadní stěně s panelem. V jeho spodní části dvakrát klikněte na jakési kolo a až z něj vyjede nádoba, vložte do ní Loge's Tear, zavřete ji a zvenčí na ni ještě jednou klikněte. Důl se rozjede a první příběh je u konce.

Loge
Až se ocitnete zpátky v dole, promluvte si s trpaslíkem, pak vyjděte z jeskyně ven, dole se dejte doprava a nastupte do výtahu, který vás zaveze do kruhové místnosti, v níž visí přivázaný další trpaslík. Promluvte i s ním a po dlouhém rozhovoru vyjeďte opět nahoru a dejte se doleva (před jeskyni) a odsud doprava, kde byste měli skončit před známým panelem s Ring virtuální mapou dolu. Tu si vyvolejte a pohněte s druhou přepážkou na modré rouře tak, abyste celý důl na chvíli zatopili. Až voda zase opadne, přepojte jednu trubici, s kterou jste už hýbali v minulé části zase na druhý spoj. Pak se vydejte i křeslem na cestu dolů chodbou ke dveřím s puzzlem. Tentokrát se s jeho skládáním ale neobtěžujte a jen na něj použijte oheň z inventáře. V místnosti seberte z každé ze tří kójí jeden znak (dragon, centaur a phoenix) a klece jeden chrysoberyl. Pak se vraťte zpátky k trpaslíkovi do jeskyně a dejte mu chrysoberyl, čímž získáte klec. Vyjděte před jeskyni a najděte namodralou kovovou místnost, kde z přihrádky na panelu vytáhněte Loge's Tear. Pak už stačí jen vyjet ven a započne se dlouhá sekvence nejprve rozhovoru s Alberichem a pak i boje. Až na vás hlavní trpaslík pošle svá kreslená zviřátka, bojujte s nimi pomocí znaků, které použijte v pořadí centaur, dragon a phoenix.

Po boji se zase přenesete do arény k Wotanovi. Klikněte na vejce, pak na něj použijte oheň a složte puzzle se čtvero ročním obdobím. Na objevivším se počítadle nastavte kód 00366 a až se odkryje pultík, položte na něj prsten i korunu. Jakmile skončí boj robotů, vyjděte po schodech k jakémusi přístroji, klikněte na něj a pak otočíte čtverečky číslo 1, 3, 4 a 6. Poté vezměte mechanickou paličku vpravo, přetáhněte jí na začátek řady doleva a postupně s ní uhoďte do každého čtverečku. Objeví se nový panel, na němž postupně zmáčkněte tlačítka 1 až 10, 15, 14, 13, 11 a 12. Po rozklenutí duhy tím správným směrem se dostaví konec druhého dobrodružství.

Siegmund
Do dveří vedle vás se vejít nedá, takže najděte velký strom uzpůsobený jako dům a vejděte do něj. Po schodech pokračujte do prvního patra a posbírejte všechno, co tam je - ze zásuvek v trůnu vyndejte formu a kovy, z objektu vlevo od trůnu luk atd. Vedle schodů jsou další tři objekty - nejdřív klikněte na pohyblivou část vlevo, pak do nádržky vložte Loge's Tear, na ni formu a ještě navrch kovy. Vytvoří se vám všech sedm jednotlivých kovů. Teď se soustřeďte na truhlu s postavičkou a zlatými drátky uvnitř - než se do tohoto puzzlu pustíte, musí být v nádržce, s níž jste pracovali před chvílí napuštěna voda. Z truhly pak vyjede kniha s postavičkou, kterou musíte oživit vkládáním tekutých kovů - zleva doprava je to v pořadí lead, steel, silver, gold, tin, copper, quicksilver. Kniha se otevře a z ní vyskočí malý Ring golem. Sejděte zpátky před dům, vraťte se o jednu křižovatku zpátky a zahněte doleva k jezeru. Nastupte do loďky a jeďte rovně, kde z křoví seberte červené bobulky, pak na něj použijte Instinct of wolf z inventáře a seberte ještě modré bobulky a ingot. Vraťte se do stromového domu do prvního patra a vpravo od trůnu dejte oboje bobule do lisu. Získanou flaštičkou s uspávacím likérem vybavte golema a pošlete ho do díry pod trůn - přinese odtamtud další ingot.

Vyjděte po schodech výš a párkrát si zaklikejte na planety, aby se zastavily a vy jste si je mohli prohlédnout. Popravdě řečeno, byste spíš měli jejich znaky a vlastnosti k nim příslušející někam nakreslit, budete to za chvíli potřebovat. Pak se vraťte tam, kde jste stáli na úplném začátku. Příšeře přede dveřmi dejte zajíce z inventáře, přinese vám za to třetí ingot. Vypravte se k velké pyramidě, vystupte na ni a ze všech děr vytáhněte válečky s vlastnostmi. Potom je tam zase vraťte zpátky, ovšem ve správném pořádku - tak, jak jste to viděli nahoře na věži (a jak jste si to měli zapsat :-). Pyramida se otevře a vy budete sneseni dolů do tmy. Jediné, na co se dá podívat, je sarkofág - klikněte na ni a povšimněte si uvnitř podivného předmětu. Pak použijte Wolf instinct z inventáře a hned bude vidět lépe - v červeném osvětlení klikněte dole na kulatý objekt, vlčí hlavu otočte tak, aby směřovala správným směrem (oči nahoře, čumák dole) a klikněte na ni. Dostanete se ven i se sarkofágem.

Vyjděte dveřmi ven a odbočte k jezeru, kde nasedněte do loďky. Plujte tentokrát doleva a dírou dovnitř stromu, kde jste před chvílí stáli. Zatáhněte za páku, čímž sarkofág naložíte na loď a odešlete na jezero. Znova přejděte k jezeru, do ohně strčte šíp a až chytne, vystřelte ho na loďku na vodě. Vraťte se do domu až do nejvyššího patra, vyjděte na most a až narazíte na budku s bednou uvnitř, vyndejte z ní rybářské náčiní. Pak se opět vytáhněte nahoru a pokračujte dál za budku, kde na zelený chumel použijte svůj Wolf instinct. Objevíte tam červy, pro které je třeba poslat Golema. Pak se přesuňte zase zpátky do budky a rybářský prut i s návnadou nahoďte do vody - chytíte na něj rybu, která spolkla předmět ukrytý v sarkofágu, a je to klíč. Vyšplhejte na pyramidu, na sloupu se znakem Saturnu klikněte na prohlubeň, tu odemkněte klíčem z ryby a do tří přihrádek vložte své tři ingoty. Pak seberte medailón s vlčí hlavou a pyramidu můžete opustit.

Ring

Přejděte k zamčené boudě, vedle níž jste třetí dobrodružství začínali a zaklepejte. Otevře vám nějaká dívka, promluvte s ní, pak vejděte dovnitř a klikněte na její medailón. Promluvte si s ní, pak i s přišedším mužem a zasedněte s ním za stůl. Až svůj džber postaví na zem, koukněte se pod stůl a vyšlete Golema s lahví uspávacího prostředku ke džberu. Muž se z něj napije a usne a vy si můžete v klidu promluvit se svou nalezenou sestrou. Pak na její medailón použijte ten svůj, aby vám ho půjčila. Vyjděte z boudy ven a dojděte k stromu s podivným můstkem. Při bližším pohledu použijte Wolf instinct a do meče vložte z každé strany jeden medailón, čímž přivoláte konec třetí části.

Brunnhilde
Jděte do čtvrté místnosti (nepočítaje v to místnost vlevo bez dveří s drakem), kde pod stromem seberte meč a jablko. Vstupte o druhé místnosti (ledová) a vylezte po stupínkách nahoru na skálu, tam použijte kopí na ledovou horu a až zase slezete, ze země seberte kus kůry. Pak popojděte doleva ke kašně, na dračí hlavu použijte nejdřív kopí a pak meč. Až se kašna naplní, meč si zase vezměte zpátky. Ze středu kašny seberte lasturu a přemístěte se do třetí místnosti se skalami. Seberte kytku a klikněte na místo pod nohama mrtvoly. Na první puzzle použijte Golema a pak ho rozložte následujícím způsobem: tvář do horní levé prohlubně, hlavu do horní pravé, levou ruku do střední levé, pravou ruku do střední pravé, břicho do dolní levé a nohy do dolní pravé. Celou operaci ukončete položením srdce do prohlubně nad hlavou Golema. Při správném postupu se objeví nová deska s puzzlem, na níž máte přesunout části lidského těla tak, jak leží doopravdy. Správné tahy jsou znak z první řádky přesunout na pozici 1/4 (vertikální linie/horizontální linie), znak z druhé řádky na pozici 2/7, znak ze třetí řádky na 2/1, znak ze čtvrté řádky na 4/4, znak z páté řádky na 7/3, znak ze šesté řádky na 7/5 a ze sedmé řádky na 3/5. V inventáři se vám po úspěšném složení objeví ptačí brko.

Přesuňte se do první místnosti (pouštní), kde mečem přetněte provaz a na mrak použijte lasturu (získáte list). Pak zase přejděte do čtvrté místnosti (se stromem) a na levé straně stromu najděte sošky s dírami, do nichž popořadě vložte (zleva doprava) kytku, jablko, lista kůru, čímž získáte další předmět. Pak dlouhou chodbou projděte až na konec, otevřete dvířka a vyřešte objevivší se hádanku (kliknout na třetí otvor a pak na druhý, na čtvrtý a pak na první a nakonec na pátý a na druhý, všechno završíte kliknutím na druhé a první pole). Pak se mrkněte na přesýpací hodiny a ještě na svítící místo. Manipulací s kruhem pak sestavte obraz vznášející se postavy. Až se vám to podaří, použijte na zeď vpravo provaz a pak už jen vyčkejte konce čtvrté části.

Úplný konec hry vás ale čeká až poté, co doprostřed otáčivého kruhu umístíte poslední věc ze svého inventáře.

Nejčtenější

Sex of Thrones, Kingdom Cum. Slavné hry mají bizarní porno verze

Možná jste už zaznamenali informaci, že na úspěchu českého středověkého hitu Kingdom Come: Deliverance se snaží podobným názvem přiživit porno verze Kingdom Cum: Deep Entrance. Není to zase tak...

Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky

Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Plýtvání časem a nafoukaní tvůrci. Vybíráme propadáky herního svátku

Minulý týden se odehrál významný videoherní svátek se spoustou konferencí herních společností a nášupem novinek. Zdaleka ne vše se ovšem povedlo a my vybíráme pět věcí, které hráče i nás v redakci...

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

15. června 2025 1

ANKETA: Jak se vám líbila druhá řada seriálu The Last of Us?

Druhá řada postapokalyptického seriálu The Last of Us je za námi, na třetí, v níž hlavní roli převezme jiná postava, si ještě nějakou chvíli počkáme. Spekuluje se o začátku roku 2027. My se ovšem...

14. června 2025 7

Rande s košem na prádlo. Festival demoverzí ukázal zajímavé i bizarní hry

Festival demoverzí Next Fest na Steamu přinesl ukázky celé řady zajímavých titulů. My jsme hned několik z nich vyzkoušeli a přinášíme tipy na ty, které nás zaujaly: Baby Steps, Date Everything, Ball...

14. června 2025 0

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

13. června 2025  11:12 4
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.