RECENZE: Walking Dead i na podruhé spolehlivě dojme k slzám
The Walking Dead - Season 2
Platforma: PlayStation 3
Výrobce:
Telltale Games
- Skvělý příběh
- Fungující epizodická forma
- Možnost ovlivňovat příběh
- Postavy umírají dříve než je pořádně poznáte
Psát recenze na nové hry od Telltale už připomíná spíše filmovou kritiku než herní novinařinu. Hratelnost, spočívající z 95 procent pouze v pasivním sledování děje, který občas usměrníte nějakou tou dialogovou volbou, se nijak nemění a jediné, o čem se tak dá psát, je nový příběh.
Což se mi tak nějak z podstaty příčí, protože pokud vám mám vyslepičit, kterým směrem se děj posunul, připravím vás o to nejlepší, co dokážou tyto „interaktivní seriály“ nabídnout.
Všechna čest ke kolegům, kteří dokážou psát o každé epizodě zvlášť, nicméně jsem toho názoru, že čas zhodnotit Walking Dead 2 přišel až nyní, s vydáním poslední epizody.
Mládí v hajzlu
Když Robert Kirkman začal v roce 2004 psát komiksovou řadu Walking Dead (česky Živí mrtví), hlavní motivací bylo ukázat, jak vypadá svět nikoli bezprostředně po začátku útoku oživlých mrtvol, což jsme již viděli v nespočtu počítačových her (a ještě více filmech), ale naopak ukázat, jak se naše civilizace vypořádá s touto katastrofou v rámci měsíců a let.
Telltale se předlohy samozřejmě drží a nový příběh se odehrává přibližně rok po událostech první série. Pokud jste ji náhodou nehráli, neexistuje jediný rozumný důvod, proč začínat až dvojkou.
Naopak druhá sezona zcela vychází z dřívějších událostí a nikdo se zde vysvětlováním a opakováním známých reálií příliš nezdržuje.
Mladá Clementine je tentokrát hlavním protagonistou příběhu a nutno říct, že za těch několik měsíců od Leeova „odchodu“ notně vyspěla. A teď opravdu nemyslím fyzicky, pořád jde o roztomilou holčičku s velkými kukadly. Prožité útrapy ji ovšem změnily v tvrdou, racionálně uvažující osobnost, která se ve stresových situacích chová rozumněji než její dospělí souputníci.
Základní rámec příběhu se od minula příliš nezměnil. Parta přeživších putuje zdevastovanou krajinou, lidé přicházejí, odcházejí, rodí se a - ač se snažíte sebevíc - také umírají. Problém je v tom, že autoři značně přitvrdili, a tak se nové postavy na obrazovce ani příliš nestačí ohřát a už je po nich.
Více totiž ještě automaticky neznamená lépe. A to platí i pro zobrazené násilí, které už je tak trochu samoúčelné a bezobsažné. Už jedna z prvních scén, kdy si Clementine několik minut zašívá ránu na ruce, slabší povahy odradí, není to ovšem nic proti odkrajování plátků z hlavy, nebo šťourání se v prázdném očním důlku. Všudypřítomné smrti je najednou příliš a zamýšlený pocit šoku a strachu se jaksi nedostavuje.
Velmi křehké vztahy
Pořád platí, že ze scenáristického hlediska nemá tento interaktivní seriál v herním průmyslu konkurenci. Příběh mi paradoxně připadal silnější v klidných momentech, kdy si hlavní hrdinové jen tak povídají, než v brutálních akčních scénách, v kterých krev stříká proudem a jediné, co s tím můžete dělat, je zběsile mačkat dvě tlačítka.
Volby možná nemají zásadní vliv na vyústění příběhu, ale pořád máte spoustu možností ovlivňovat, jakým způsobem se k vám ostatní budou chovat. Což by nebylo k ničemu, kdyby vám byli všichni ostatní lhostejní. To ale naštěstí neplatí, díky velkému důrazu na emoce si některé postavy prostě oblíbíte, nikoli kvůli tomu, že umí přesně střílet a rozdělat oheň i v padesáti stupních pod nulou, ale čistě jen proto, že jsou vám sympatičtí. A to je i v dnešní době u počítačových her době nesmírně vzácné.
Kritizovat Walking Dead za to, že nepřinesla nic nového, by bylo absurdní. Telltale prostě dokonale vystihli současnou seriálovou horečku a ze stejných ingrediencí uvařili pořádný nášup.
Efekt překvapení už se samozřejmě zopakovat nepodařilo, pořád tu ale máme všechno, kvůli čemu je WD takový fenomén. A proč také ne, když je tu obrovská díra na trhu, kterou jen tak něco nezaplní. Třetí sezona byla již nedávno oznámena a vsadím se, že ani ta nebude poslední.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 137 čtenářů
Díky AI si můžete popovídat s Amouranth. Zadarmo ovšem ani kuře nehrabe
Provokativní streamerka Amouranth začala poskytovat novou službu. Díky umělé inteligenci schopné realisticky napodobit...
Autor kultovního Dooma rozdělil fanoušky, vystoupí na „anti-woke“ festivalu
Legendární herní vývojář John Carmack oznámil na svém soukromém twitterovém profilu, že se chystá vystoupit na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hra se stala obětí review bombingu, její vývojář přitom ani neví proč
Psaní zavádějících recenzí s cílem srazit výslednou hodnotu na agregátorech hodnocení, je v herním světě bohužel celkem...
RECENZE: Hrot je geniální české retro z éry tvrdého socialismu
Nad socialistickým Československem se stahují černá mračna. V ulicích Prahy se děje cosi zneklidňujícího. Místo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Matka setřela hulváta, který na videoherním turnaji urazil jejího syna
Třiadvacetiletý profesionální hráč Enrique „Maister“ Hernández sice v turnaji v bojové hře Super Smash Bros. Ultimate...
RECENZE: Dead Island 2 chce zaujmout hlavně brutalitou. A ono to funguje
Víte, kdo přežije zombie apokalypsu? Zejména kutilové, kteří si dokážou vyrábět kreativní zbraně a pasti. Dead Island 2...
RECENZE: Evil West je přímočará akční jízda ze staré školy
Tvůrci Shadow Warriora přicházejí s další akční peckou, která si na nic nehraje. A znovu to funguje, tentokrát v...
RECENZE: Virtuální realita potřebuje více her, jako je Hubris
Není to každý den, aby pro virtuální realitu vyšla hra srovnatelná s vysokorozpočtovými mainstreamovými hity. Trh je...

Akční letáky
Všechny akční letáky na jednom místě!