RECENZE: Oslíčku, otřes se. Walking Dead: Michonne začíná rozpačitě

  15:10aktualizováno  15:10
Třídílná videoherní odbočka od hlavní linie Walking Dead vysvětluje absenci hrdinky Michonne v komiksech od čísla 126 do čísla 139. V podání studia Telltale Games je to opět filmový zážitek, po dohrání první kapitoly jsem však rozpačitý.
60

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Platforma: PC
Výrobce: Telltale Games

  • Hezčí grafika
  • V některých momentech hodně napínavé
  • Ještě filmovější pojetí
  • Málo hry
  • Na volbách nezáleží
  • Příliš krátké
  • Nezajímavé postavy, na nichž vám nezáleží

Walking Dead: Michonne si snadno užijete jako film, méně už jako hru.

Herní karta

Walking Dead: Michonne lze vnímat v několika rovinách. Pokud očekáváte napínavou zápletku, mačkání tlačítek ve správný okamžik či iluzi voleb, které se nějakým způsobem později (snad) projeví, a nevadí vám minimum „hry“, jste na správném místě. Nabízí se srovnání s lístkem do kina: za v přepočtu 125 korun si kupujete zhruba osmdesátiminutový zážitek.

Walking Dead: Michonne je hezčí než předchozí hry od Telltale Games a působí ještě filmověji. Uspokojivý je i pocit, kdy ve správném okamžiku mačkáte tlačítka a Michonne efektně masakruje jednoho zombíka za druhým. Autoři zkušeně dávkují tempo, kdy zatímco ještě promýšlíte dopad své poslední volby, už vás nečekaně napadne zombie a vy musíte reagovat.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Hra je samozřejmě vystavěna tak, že v daný okamžik nemáte dostatek informací, abyste se uměli rozhodnout. Navíc vás tlačí čas. Jednáte tak instinktivně a s napětím sledujete, co se bude dít dál. To jsou ingredience, s kterými Telltale Games umějí pracovat.

Přesto Walking Dead: Michonne působí jako čistý kalkul, byť řemeslně dobře zvládnutý. Je to interaktivní film více než kdykoliv předtím. Tvůrci zapracovali na pozlátku, jádro hry je však mělké a první epizoda velmi krátká. Dohrál jsem ji za nějakých osmdesát minut, a to jsem odbíhal, případně párkrát umřel na kousnutí zombíka.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Problém je, že struktura první kapitoly prakticky neumožňuje, aby vám nějaká postava přirostla k srdci, a tudíž vám záleželo na jejím osudu. Pokud vynechám sympatickou Michonne, charaktery ostatních postav jsou pouze naznačené a černobílé. A lví podíl na tom má právě stopáž epizody.

Herní složka se smrskla na minimum. Pokud už se můžu s Michonne hýbat, vždy je to pouze v rámci jedné miniaturní obrazovky. A těch je dohromady pět, šest? Chybí jakékoliv hádanky. Pokud tedy za hádanku nepovažujete situaci, kdy otevřete truhlu, seberete z ní tyč a vypáčíte dveře hned vedle.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Asi bych všechno výše popsané hodil za hlavu, kdyby hra skutečně odrážela volby hráče a na jejich základně výrazně pozměnila postup hrou. Jenže tak to nefunguje. Připomeňme si první sérii a scénu na farmě: Shawna nelze před zombíky žádným způsobem zachránit. Hry od Telltale Games se totiž drží napsaného scénáře, do nějž se vás snaží vmanipulovat.

Strohé hlášky, že si postavy zapamatovaly, jak jste se zachovali, sice působí mrazivě (zejména když pošlete někoho k čertu), jak však víme i z dalších her od téhož studia, většina voleb je jen iluze.

Příklad z aktuální epizody: na začátku je Michonne pronásledována démony z minulosti, před očima se jí prolínají vzpomínky se skutečným světem. Nakonec si přiloží k hlavě revolver a nechá vás, abyste se rychle rozhodli: buď odložíte zbraň, nebo stisknete spoušť. Dramatické. Je ovšem úplně jedno, co uděláte.

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Walking Dead: Michonne - In Too Deep

Nikdy jsem na YouTube nesledoval, jak někdo jiný hraje, déle než pár minut . U Walking Dead: Michonne si to dovedu představit. Uvidíme, kam se další díl posune. Zatím se však zdá, že rozdělení na tři krátké kapitoly nebyl dobrý nápad. Za první epizodu dávám 60 procent.

První epizoda vyšla 23. února na PC, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 a PlayStation 3. Od 25. února bude k mání také na iOS a Androidu.

Další názor

Honza Srp

Tak to vypadá, že Telltale po ohromném úspěchu prvních Walking Dead tak nějak usnuli na vavřínech a veškerá jejich produkce si začíná být až nebezpečně podobná. Příběh Michonne je totiž tak zoufale nenápaditý, až se chce plakat. Jasně, těžko očekávat v zaběhlé sérii nějakou revoluci, ale samotná tématika zombies už je tak vyvařená, že by si nějaké osvěžení skutečně zasloužila. Jak ukázal loňský hit Life is Strange, má žánr interaktivních seriálů na víc, než na pár quicktime eventů a falešných rozhodnutí, na kterých ve výsledku stejně nezáleží. Rozhodně neříkám, že jsem se tu hodinu a půl nějak nudil, ale tradiční cliffhanger na konci epizody mě tentokrát nechal zcela chladným. Tak snad připravovaný Batman dopadne lépe.

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 21 čtenářů

Nejčtenější

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

RECENZE: Blair Witch není horor, ale simulátor nočního venčení psa

Blair Witch

Kultovní filmový horor se ani tentokrát nedočkal adekvátní herní adaptace. Blair Witch obsahuje několik vynikajících...

RECENZE: Pagan je jen další kopií Diabla od tvůrců World of Tanks

Pagan Online

Když dva dělají totéž, není to totéž. Pagan na první pohled vypadá jako nástupce Diabla nebo Torchlight, bohužel mu...

Další z rubriky

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

World of Warplanes

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz