The Walking Dead: The Final Season – Episode 1
Platforma: PC, Android, iOS, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Telltale Games
Platforma: PC, Android, iOS, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Telltale Games
Když v roce 2012 vyšla první sezona Walking Dead (naše recenze), byl z toho obrovský úspěch. Hrstka konzervativních fanoušků adventur sice prskala nad degradací žánru, ale většina ostatních si prostě užívala skvěla napsaný příběh, i když se odehrával prakticky bez zásahu hráče.
Jenomže od té doby byl totožný koncept použitý už tolikrát, že se okoukal i těm nejzarytějším fanouškům. Ať už zrovna Telltale ždímali licenci na Hru o trůny, Bordelands, Batmana, Minecraft nebo Strážce Galaxie, vždy jsme dostali prakticky stejné hry s ošklivou grafikou, průhlednou iluzi volby a nulovou výzvu.
První epizoda čtvrté a podle všeho i poslední série Walking Dead však působí až nečekaně svěže. Autoři se nebáli sáhnout do základních mechanismů a je to jedině k dobru věci.
Tou na první pohled nejpatrnější novinkou je změna perspektivy. Kamera se přemístila za ramena hlavní postavy a Walking Dead se nyní ovládá jako standardní 3rd person akce. Což se hodí především během inovovaných soubojů. Ty už nejsou jen předem natočenými scénami, během nichž hráč mohl jen mačkat tlačítka, která se zobrazovala na obrazovce. Tentokrát se Clementine může po bojišti víceméně volně pohybovat a dokonce má k dispozici dva typy útoků
Ne, nebojte se, ze hry se tím nestala obyčejná mlátička, v níž kosíte nekonečné zástupy zombies. Přímá konfrontace je spíše nouzovým řešením a už dvě oživlé mrtvoly najednou jsou bez nějaké pokročilejší taktiky nepřekonatelný problém. Díky tomu jsem během zhruba dvou a půl hodinové epizody zemřel vícekrát než ve všech dosavadních hrách od Telltale dohromady. Což není výtka, naopak, konečně jsem měl pocit, že opravdu hraji počítačovou hru a ne jen odklikávám dialogy.
Stejné péče se bohužel nedostalo adventurní složce. Ani tentokrát tu nenajdeme žádné logické úkoly. Nově sice můžeme hledat nepovinné sběratelské předměty (zapomeňte na jednoduchou platinovou trofej), ale to je tak vše. Těžiště je opět ve skvěle napsaných rozhovorech. Clementine a její malý chráněnec A.J. se tentokrát přidají ke skupině dětí žijících v opuštěné škole.
Fotogalerie |
Asi neprozradím moc, když napíšu, že úvodní idylka rychle dostává trhliny a s tím, jak postupně poznáváte všechny přítomné, vyplouvají na povrch děsivá tajemství. Zápletka je rozehrána skvěle, to hlavní nás však teprve čeká v dalších epizodách.
Vypadá to, že sliby Telltale o restrukturalizaci a změně přístupu nakonec nebyly plané. Nejnovější Walking Dead rozhodně není revoluční počin, a pokud vás jen lehce interaktivní vyprávění příběhů nikdy nebavilo, nebude vás bavit ani teď. Pokud jste však alespoň zpočátku hry od Telltale měli někdy rádi, určitě si vyvrcholení jejich vlajkové značky vyzkoušejte.
Doposud hodnotilo 84 čtenářů
Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...
Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...
Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...
Přídavek Band of Bastards pro Kingdom Come: Deliverance láká na těžké souboje a lineární hratelnost. Sice nám v něm...
V rozhodujících momentech je nutné spolehnout se na sto procent na své tělo, jakékoliv zaváhání vás může stát hru, říká...
Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.
Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.
Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...
r.v. 2015, naj. 76 538 km, benzín
290 000 Kč (s DPH)