RECENZE: Herní seriál Walking Dead nabral v poslední sezóně nový dech
The Walking Dead: The Final Season – Episode 1
14.08.2018 PC, Android, iOS, XboxOne, PS4, Switch
Když v roce 2012 vyšla první sezona Walking Dead (naše recenze), byl z toho obrovský úspěch. Hrstka konzervativních fanoušků adventur sice prskala nad degradací žánru, ale většina ostatních si prostě užívala skvěla napsaný příběh, i když se odehrával prakticky bez zásahu hráče.
Jenomže od té doby byl totožný koncept použitý už tolikrát, že se okoukal i těm nejzarytějším fanouškům. Ať už zrovna Telltale ždímali licenci na Hru o trůny, Bordelands, Batmana, Minecraft nebo Strážce Galaxie, vždy jsme dostali prakticky stejné hry s ošklivou grafikou, průhlednou iluzi volby a nulovou výzvu.
První epizoda čtvrté a podle všeho i poslední série Walking Dead však působí až nečekaně svěže. Autoři se nebáli sáhnout do základních mechanismů a je to jedině k dobru věci.
Tou na první pohled nejpatrnější novinkou je změna perspektivy. Kamera se přemístila za ramena hlavní postavy a Walking Dead se nyní ovládá jako standardní 3rd person akce. Což se hodí především během inovovaných soubojů. Ty už nejsou jen předem natočenými scénami, během nichž hráč mohl jen mačkat tlačítka, která se zobrazovala na obrazovce. Tentokrát se Clementine může po bojišti víceméně volně pohybovat a dokonce má k dispozici dva typy útoků
Ne, nebojte se, ze hry se tím nestala obyčejná mlátička, v níž kosíte nekonečné zástupy zombies. Přímá konfrontace je spíše nouzovým řešením a už dvě oživlé mrtvoly najednou jsou bez nějaké pokročilejší taktiky nepřekonatelný problém. Díky tomu jsem během zhruba dvou a půl hodinové epizody zemřel vícekrát než ve všech dosavadních hrách od Telltale dohromady. Což není výtka, naopak, konečně jsem měl pocit, že opravdu hraji počítačovou hru a ne jen odklikávám dialogy.
Stejné péče se bohužel nedostalo adventurní složce. Ani tentokrát tu nenajdeme žádné logické úkoly. Nově sice můžeme hledat nepovinné sběratelské předměty (zapomeňte na jednoduchou platinovou trofej), ale to je tak vše. Těžiště je opět ve skvěle napsaných rozhovorech. Clementine a její malý chráněnec A.J. se tentokrát přidají ke skupině dětí žijících v opuštěné škole.
Asi neprozradím moc, když napíšu, že úvodní idylka rychle dostává trhliny a s tím, jak postupně poznáváte všechny přítomné, vyplouvají na povrch děsivá tajemství. Zápletka je rozehrána skvěle, to hlavní nás však teprve čeká v dalších epizodách.
Vypadá to, že sliby Telltale o restrukturalizaci a změně přístupu nakonec nebyly plané. Nejnovější Walking Dead rozhodně není revoluční počin, a pokud vás jen lehce interaktivní vyprávění příběhů nikdy nebavilo, nebude vás bavit ani teď. Pokud jste však alespoň zpočátku hry od Telltale měli někdy rádi, určitě si vyvrcholení jejich vlajkové značky vyzkoušejte.
Nadšenec vytvořil dřevěné PC, které se nemusí stydět dát ani do obýváku
Herní počítače už jsou dnes běžnou součástí domácího vybavení, jejich většinou futuristický design a mohutné LED podsvícení je však diskvalifikují od toho, aby si je esteticky uvažující jedinci...
Vývojáři Baldur’s Gate 3 slaví úspěch modifikací. Doporučují zvětšení prsou
Studio Larian se na sociálních sítích pochlubilo, že si fanoušci jejich hitu Baldur’s Gate 3 stáhli již sto miliónů modifikací. Z tisíců všemožných neoficiálních vylepšení ovšem sami nečekaně...
{NADPIS}
{POPISEK}
Vyzkoušeli jsme unikátní zábavní centrum v srdci Prahy
Loni zrekonstruovaný objekt obchodního domu Máj přinesl pohled na zcela jiný koncept, než byli zákazníci předtím navyklí. Výraznou novinkou je zábavní projekt Levels, optimisticky rozmáchlý přes celá...
Nic není nemožné. Legendární střílečku rozjedete jako elektronický dokument
Pomalu se krátí seznam způsobů, jakými ještě není možné spustit legendární střílečku Doom z roku 1993. Nyní nově totiž také tuto hru spustíte i v rámci formátu dokumentů PDF.
{NADPIS}
{POPISEK}
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!