RECENZE: Herní seriál Walking Dead nabral v poslední sezóně nový dech

aktualizováno 
Po pěti letech ždímání úspěšného konceptu se v Telltale konečně odhodlali k radikálním změnám. Vedle tradičně skvělého příběhu si tentokrát i skutečně zahrajeme nějakou tu hru.
85

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1

Platforma: PC, Android, iOS, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce: Telltale Games

  • Konečně nějaké změny
  • Opět vynikající a napínavý příběh
  • Vylepšená grafika
  • Pokud vás hry od Telltale nebavily doteď, nebudou vás bavit ani teď

Herní karta

Když v roce 2012 vyšla první sezona Walking Dead (naše recenze), byl z toho obrovský úspěch. Hrstka konzervativních fanoušků adventur sice prskala nad degradací žánru, ale většina ostatních si prostě užívala skvěla napsaný příběh, i když se odehrával prakticky bez zásahu hráče. 

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1

Vylepšené grafiky si všimnete na první pohled.

Jenomže od té doby byl totožný koncept použitý už tolikrát, že se okoukal i těm nejzarytějším fanouškům. Ať už zrovna Telltale ždímali licenci na Hru o trůny, Bordelands, Batmana, Minecraft nebo Strážce Galaxie, vždy jsme dostali prakticky stejné hry s ošklivou grafikou, průhlednou iluzi volby a nulovou výzvu.

První epizoda čtvrté a podle všeho i poslední série Walking Dead však působí až nečekaně svěže. Autoři se nebáli sáhnout do základních mechanismů a je to jedině k dobru věci.

Kromě zmínených novinek se můžeme těšít i poslední díly výborného seriálu The...

Souboje už nejsou jen o předpřipravených QTE sekvencích.

Tou na první pohled nejpatrnější novinkou je změna perspektivy. Kamera se přemístila za ramena hlavní postavy a Walking Dead se nyní ovládá jako standardní 3rd person akce. Což se hodí především během inovovaných soubojů. Ty už nejsou jen předem natočenými scénami, během nichž hráč mohl jen mačkat tlačítka, která se zobrazovala na obrazovce. Tentokrát se Clementine může po bojišti víceméně volně pohybovat a dokonce má k dispozici dva typy útoků

Ne, nebojte se, ze hry se tím nestala obyčejná mlátička, v níž kosíte nekonečné zástupy zombies. Přímá konfrontace je spíše nouzovým řešením a už dvě oživlé mrtvoly najednou jsou bez nějaké pokročilejší taktiky nepřekonatelný problém. Díky tomu jsem během zhruba dvou a půl hodinové epizody zemřel vícekrát než ve všech dosavadních hrách od Telltale dohromady. Což není výtka, naopak, konečně jsem měl pocit, že opravdu hraji počítačovou hru a ne jen odklikávám dialogy.

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1

Zato v dialozích k žádným velikým změnám nedošlo. Naštěstí.

Stejné péče se bohužel nedostalo adventurní složce. Ani tentokrát tu nenajdeme žádné logické úkoly. Nově sice můžeme hledat nepovinné sběratelské předměty (zapomeňte na jednoduchou platinovou trofej), ale to je tak vše. Těžiště je opět ve skvěle napsaných rozhovorech. Clementine a její malý chráněnec A.J. se tentokrát přidají ke skupině dětí žijících v opuštěné škole. 

Fotogalerie

Asi neprozradím moc, když napíšu, že úvodní idylka rychle dostává trhliny a s tím, jak postupně poznáváte všechny přítomné, vyplouvají na povrch děsivá tajemství. Zápletka je rozehrána skvěle, to hlavní nás však teprve čeká v dalších epizodách. 

Vypadá to, že sliby Telltale o restrukturalizaci a změně přístupu nakonec nebyly plané. Nejnovější Walking Dead rozhodně není revoluční počin, a pokud vás jen lehce interaktivní vyprávění příběhů nikdy nebavilo, nebude vás bavit ani teď. Pokud jste však alespoň zpočátku hry od Telltale měli někdy rádi, určitě si vyvrcholení jejich vlajkové značky vyzkoušejte.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

85 %

Čtenáři

82 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 84 čtenářů

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

RECENZE: Třetí přídavek pro český Kingdom Come je zatím ten nejlepší

Kingdom Come: Deliverance - Band of Bastards DLC

Přídavek Band of Bastards pro Kingdom Come: Deliverance láká na těžké souboje a lineární hratelnost. Sice nám v něm...

Hráči to často mají těžší než klasičtí sportovci, říká majitel týmu eSuba

Majitel eSuby Ladislav Dyntar

V rozhodujících momentech je nutné spolehnout se na sto procent na své tělo, jakékoliv zaváhání vás může stát hru, říká...

Další z rubriky

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

World of Warplanes

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

Najdete na iDNES.cz