RECENZE: Herní seriál Walking Dead nabral v poslední sezóně nový dech

The Walking Dead: The Final Season – Episode 1
Platforma: PC, Android, iOS, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Telltale Games
- Konečně nějaké změny
- Opět vynikající a napínavý příběh
- Vylepšená grafika
- Pokud vás hry od Telltale nebavily doteď, nebudou vás bavit ani teď
Když v roce 2012 vyšla první sezona Walking Dead (naše recenze), byl z toho obrovský úspěch. Hrstka konzervativních fanoušků adventur sice prskala nad degradací žánru, ale většina ostatních si prostě užívala skvěla napsaný příběh, i když se odehrával prakticky bez zásahu hráče.
Jenomže od té doby byl totožný koncept použitý už tolikrát, že se okoukal i těm nejzarytějším fanouškům. Ať už zrovna Telltale ždímali licenci na Hru o trůny, Bordelands, Batmana, Minecraft nebo Strážce Galaxie, vždy jsme dostali prakticky stejné hry s ošklivou grafikou, průhlednou iluzi volby a nulovou výzvu.
První epizoda čtvrté a podle všeho i poslední série Walking Dead však působí až nečekaně svěže. Autoři se nebáli sáhnout do základních mechanismů a je to jedině k dobru věci.
Tou na první pohled nejpatrnější novinkou je změna perspektivy. Kamera se přemístila za ramena hlavní postavy a Walking Dead se nyní ovládá jako standardní 3rd person akce. Což se hodí především během inovovaných soubojů. Ty už nejsou jen předem natočenými scénami, během nichž hráč mohl jen mačkat tlačítka, která se zobrazovala na obrazovce. Tentokrát se Clementine může po bojišti víceméně volně pohybovat a dokonce má k dispozici dva typy útoků
Ne, nebojte se, ze hry se tím nestala obyčejná mlátička, v níž kosíte nekonečné zástupy zombies. Přímá konfrontace je spíše nouzovým řešením a už dvě oživlé mrtvoly najednou jsou bez nějaké pokročilejší taktiky nepřekonatelný problém. Díky tomu jsem během zhruba dvou a půl hodinové epizody zemřel vícekrát než ve všech dosavadních hrách od Telltale dohromady. Což není výtka, naopak, konečně jsem měl pocit, že opravdu hraji počítačovou hru a ne jen odklikávám dialogy.
Stejné péče se bohužel nedostalo adventurní složce. Ani tentokrát tu nenajdeme žádné logické úkoly. Nově sice můžeme hledat nepovinné sběratelské předměty (zapomeňte na jednoduchou platinovou trofej), ale to je tak vše. Těžiště je opět ve skvěle napsaných rozhovorech. Clementine a její malý chráněnec A.J. se tentokrát přidají ke skupině dětí žijících v opuštěné škole.
Asi neprozradím moc, když napíšu, že úvodní idylka rychle dostává trhliny a s tím, jak postupně poznáváte všechny přítomné, vyplouvají na povrch děsivá tajemství. Zápletka je rozehrána skvěle, to hlavní nás však teprve čeká v dalších epizodách.
Vypadá to, že sliby Telltale o restrukturalizaci a změně přístupu nakonec nebyly plané. Nejnovější Walking Dead rozhodně není revoluční počin, a pokud vás jen lehce interaktivní vyprávění příběhů nikdy nebavilo, nebude vás bavit ani teď. Pokud jste však alespoň zpočátku hry od Telltale měli někdy rádi, určitě si vyvrcholení jejich vlajkové značky vyzkoušejte.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 92 čtenářů
Youtuberka zjistila, kolik brambor umí Starfield zobrazit, než hra spadne
Počítačová hra Starfield nepřestává hráče fascinovat svojí propracovanou simulací fyziky, když v obrovském otevřeném...
Vývojářský svět v šoku, změna poplatků enginu Unity mění pravidla hry
Nová cenová politika společnosti Unity, která provozuje stejnojmenný engine na výrobu počítačových her, rozladila...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Střílečka s kouzelníky neuspěla, studio propustilo polovinu zaměstnanců
Herní byznys je tvrdý. Přesvědčilo se o tom i nezávislé studio Ascendant, které se svojí fantasy střílečkou Immortals...
Policisté zabavili při razii pušky, munici, kokain a meč z Warcraftu
Při domovní prohlídce u drogových dealerů v kanadské komunitě Norway House objevili policisté 130 gramů kokainu a...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ikonická filmová scéna posloužila jako drsný zakončovák v Mortal Kombatu
Scéna zúčtování z vynikajícího filmu Kill Bill 2 od Quentina Tarantina posloužila jako vzor pro fatalitu, tedy brutální...
RECENZE: Mortal Kombat 1 je nejbrutálnějším a nejnostalgičtějším dílem
Mortal Kombat 1 se nebojí v případě děje riskovat a staví některé proslulé události na hlavu. Ale i kdyby se vám...
RECENZE: Armored Core 6 ukazuje, že ovládat gigantické mechy je opět sexy
Tvůrci brutálních her Dark Souls a Elden Ring vzkřísili svou sérii Armored Core. Namísto fantasy světa nás čekají...
RECENZE: Dead Island 2 chce zaujmout hlavně brutalitou. A ono to funguje
Víte, kdo přežije zombie apokalypsu? Zejména kutilové, kteří si dokážou vyrábět kreativní zbraně a pasti. Dead Island 2...
RECENZE: V hororu The Mortuary Assistant balzamujete těla v márnici
Směna v pohřebním ústavu se promění v noční můru v originálním hororu s neotřelým systémem strašení. Kromě balzamování...

Akční letáky
Všechny akční letáky na jednom místě!