RECENZE: Ve dvou se to lépe táhne, dokazuje skvělá hopsačka Unravel Two

Jedna z nejméně populárních herních firem EA nezaštiťuje jen bombastické mnohamilionové videohry, ale také skromnější tituly. Příkladem budiž skákačka Unravel z roku 2016, za kterou stojí studio Coldwood Interactive. Pokračování vsadilo na hraní ve dvou.
80

Unravel Two

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4
Výrobce: Coldwood

  • Zábavné rébusy
  • Přidání další postavy hře prospělo
  • Grafika a hudba
  • Neprodává se za plnou cenu
  • Krátké
  • Chybí online multiplayer

Herní karta
Unravel Two

Unravel Two | foto: Bonusweb.cz

Roztomilá hopsačka si získala srdce hromady hráčů díky působivým vizuálům, atmosféře, nádherné hudbě nebo hlavnímu představiteli známému jako Yarny. Ten je ústředním hrdinou i v pokračování nazvaném jednoduše Unravel Two. Nicméně je tu jedna velká změna, tentokrát bude pomáhat další Yarny.

Na jejich spolupráci je založeno řešení většiny hádanek, ale nemusíte se děsit, že budete muset před každým spuštěním Unravel Two shánět kamaráda, který vám pomůže. Obě postavy můžete ovládat sami.

Coolwood Interactive

Tvůrci Unravel pocházejí ze Švédska a na herní scéně působí už od roku 2003. Dlouho se soustředili hlavně na sportovní tituly. A některé z nich nebyly hodnoceny zrovna skvostně. Pak se ale Coolwood Interactive vytasilo s Unravel a předchozí herní „hříchy“ byly zapomenuty. Vývojáři začali být chváleni ze všech stran a to je určitě čeká i po Unravel Two, který jim rozhodně pověst nezkazí. Mimochodem, v roce 2014 hrozilo firmě zrušení, ale pak vývojáři poslali EA prvotní verzi Unravel, což jim „zachránilo krk“.

Hra trošku překvapivě nenabízí možnost online multiplayeru, ale pouze hraní u jedné konzole. To je v dnešní době nejen zarážející, ale především nepohodlné.

Naštěstí nebudete mít během sólo hraní pocit, že jste o něco ochuzeni, jen budete mít trošku víc práce, než kdyby vám pomáhal živý spoluhráč. Ale ne o tolik, abyste na kolenou prosili souseda nebo partnerku/partnera, aby si s vámi na chvíli skočili zahrát.

Promyšlenější hádanky

S ohledem na přítomnost druhého Yarnyho jsou hádanky o něco komplexnější a propracovanější než v případě prvního dílu.

K řešení rébusů opět používáte Yarnyho vlákno, ale nyní musíte počítat s tím, že je tu ještě druhý Yarny. Často se o něj musíte postarat (vytáhnout ho na plošinu, zhoupnout ho atd.), ale on vám nezůstane nic dlužen, protože díky jeho pomoci můžete vytvářet třeba trampolíny, které vás dostanou výš.

Obvykle nejsem velký fanda toho, když je nutné dohlížet na dalšího hrdinu, ale v tomto případě to nepůsobilo vůbec obtěžujícím dojmem a neměl jsem pocit, že jsem nějak zdržován.

Hádanky jsou velmi pěkně navrženy. Nejsou vždy jednoduché, někdy se na chvíli zastavíte a budete muset přemýšlet (případně vsadit na standardní taktiku známou jako „pokus/omyl“, což je ovšem zdlouhavé). Drtivá většina rébusů je vystavěna na racionálních základech a nebudete si říkat, zda tvůrci nebyli trošku mimo, když vymysleli něco takového, protože to nedává žádný smysl.

Unravel Two

Unravel Two

Je pravda, že se styl rébusů postupem času opakuje, ale ono asi není v lidských silách docílit toho, aby byla každá hádanka úplně odlišná.

Stereotyp se u mě nedostavil, což je pozitivum, nicméně je to způsobeno také tím, že Unravel Two není kdovíjak dlouhým projektem. Pokud se „nezaseknete“ každých pár minut, je možné, že se na konec dostanete za nějaké čtyři hodiny. Není to moc, určitě by neuškodilo pár hodin navíc (i když dobu strávenou před obrazovkou mohou prodloužit takzvané výzvy, které umí pěkně potrápit)

Skvělá atmosféra

Ovšem ony zhruba čtyři hodiny jsou velmi působivé. Spojení melancholické atmosféry a skvělé hudby opět funguje na výbornou.

Příběh, který se odehrává na pozadí putování hlavních hrdinů, možná nezapůsobí na každého, ale u mě určitou emocionální reakci vyvolal, což už něco znamená.

Hodně tomu pomáhá hudební podbarvení, které dělá atmosféru ještě intenzivnější. Jsem rád, že jsem si nedávno pořídil nová sluchátka a mohl si výtečné melodie užít naplno.

Unravel Two

Znovu potěší i vypilovaná grafická stránka. Ocitneme se v různorodých lokacích, které vypadají poměrně realisticky a často potemněle, což je v kontrastu s miniaturními a pestrými hlavními hrdiny.

Ti se mimochodem velmi dobře ovládají. Reagují o něco lépe než v prvním dílu. Je to potřeba, protože skákací sekvence nejsou tolerantní, pokud chybujete. Na druhou stranu pozitivem je, že hra není příliš přísná v případě automatického ukládání, a jestliže „zemřete“, neobjevíte se obvykle daleko od místa, kde k tomu došlo.

To ale neznamená, že občas nebudete napjatí jako struna. Jednotlivé rébusy sice netrvají dvacet minut, ale jsou náročné a není příjemné například spadnout těsně před jejich splněním.

A jak zní odpověď na běžnou otázku, zda je druhý díl lepší než jednička? Upřímně, těžko říct. Je víceméně stejně kouzelný, ale přidání druhé postavy je natolik výrazný prvek, že nebudete mít pocit, že hrajete to samé, co v roce 2016. Pokud jste tedy fandové skákaček s množstvím hádanek, které vás zvládnout potrápit, tak neváhejte. A  pokud máte někoho, s kým hrát, pak už vůbec ne. Bude to sice krátké, ale intenzivní dobrodružství.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

93 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 22 čtenářů

  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...