The Suffering: Ties That Bind

  12:00aktualizováno  8. listopadu 11:55
Zkrvavený Torque se sice dostal úspěšně z nestvůrami zamořené věznice, ale jeho utrpení ještě zdaleka nekončí. Než dojde odpuštění, musí ještě projít řádným očistcem.

The Suffering: Ties That Bind Zabili mu ženu kterou miloval. Těmito slovy začíná většina béčkových příběhů, v nichž hlavní hrdina posléze podstoupí tvrdý výcvik, případně zužitkuje bohaté zkušenosti z armády, aby hlavní padouchy bez milosti zlikvidoval a ještě k tomu trousil nebezpečně legrační hlášky. Jenže, zatímco takový Odpadlík Reno Raines jezdí na motorce po křupanských vesnicích, v jejichž hospodách vyklepává slámu z bot místním drsným hochům, kteří zrovna obtěžují dceru místního poctivého farmáře, Torque, hlavní hrdina hry Suffering, dopadl úplně jinak. I on samozřejmě s vraždou milované osoby nemá nic společného, nicméně vše vyvrcholilo tím, že skončil v tom nejhorším vězení na světě. Ve vězení, v němž odsouzenci na smrt tráví svoje poslední dny a zdejší pobyt jim zpříjemňují, kromě sadistických dozorců, také o poznání nepříjemnější pokusy.

Prostředí, v nichž se Torque pohybuje, splňují veškeré atributy devastace a postupující zkázy.

The Suffering: Ties That Bind Veškerá zvěrstva však měla za následek, že se k životu probudila pekelná monstra, jež celou věznici takříkajíc očistila. Torque tomu všemu nakonec utekl – nebo snad ne? Jak se zdá, jeho utrpení zdaleka nekončí, neboť pekelný kolotoč se roztáčí nanovo. Pokud jste nehráli původní Suffering, zřejmě vám bude chvilku trvat, než se chytnete příběhové niti, která se tváří zpočátku trochu zmateně, ovšem podmínkou to není. Hned v úvodu hry se retrospektivně vrátíme o pět let zpátky, ještě do věznice, po této příběhové (a hratelné) epizodce se ocitáme na širém moři. Pronásledují nás policejní vrtulníky, následuje kapitulace a výslech za asistence mnoha stráží. Pak ale naskakuje červené světlo, spouští se siréna, z nedaleké blízkosti se ozývají střelba a nelidské skřeky. Celé trauma začíná nanovo.

Zbraňový arzenál čítá mnoho zbraní, nicméně naráz uneseme pouze dvě a i když budete hrát na nižší obtížnost, vyplatí se šetřit.

The Suffering: Ties That Bind I nový Suffering, coby akční horor – či spíše survival horor, si zakládá na dvou aspektech. Prvním je trochu haluzácký příběh, v němž se často mísí sny s realitou, druhým pak hutná atmosféra. Představte si potemnělou celu osvětlenou blikajícím červeným alarmem, kdy u vchodu hlídkuje voják. V okamžiku, kdy místnost na desetinu vteřiny potemní, se ozve mlask, takové mlask, jako když řezník porcuje maso, a v místech kde stála ostraha, se povalují jen krvavé hroudy. Suffering se prostě vyplatí hrát spíše k večeru, sám, kdy druhým okem nesledujete co dávají na druhé televizi, teprve potom si totiž vychutnáte ten dokonalý pocit tísnivé, tíživé atmosféry. A když do toho občas problesknou snové obrazy, jimž dominují podřezaná hrdla, spáchané křivdy a celkový stav deprese, doufejte, že v těchto chvilkách vám zrovna nezazvoní telefon, případně vás nevyruší cokoliv jiného. Na druhou stranu, časem si zvyknete – autoři to do vás perou pod tlakem, takže váš mozek si celkem rychle připraví obranné mechanismy a většinu snové změti odfiltruje. A po úvodních pár misích nastupuje silnější akční složka, takže v podstatě vše v pořádku.

The Suffering: Ties That Bind Prostředí, v nichž se Torque pohybuje, splňují veškeré atributy devastace a postupující zkázy. Dva prodavači schovaní za mřížemi vám sice poděkují, že jste zlikvidoval ty pekelné tvory, pak se ale objeví chlápek s brokovnicí a klidně je odbouchne. Veškeré NPC, ať už kladné nebo záporné, nemají dlouhého trvání, obvykle si zahrají svojí životní roli a odporoučí se do věčných lovišť. Nechybí ani dočasní pomocníci – tady mě trošičku zarazilo, že když jsem se napřahoval ocelovou trubkou, abych udeřil dopředu, ránu při napřažení dostal i můj kolega stojící za mými zády. Z hlediska designu misí oceňujeme, že skáčeme pro střechách, prolézáme kanály, baráky, což je jistě fajn, nicméně vždy existuje pouze jedna cesta kudy kupředu. To by nevadilo, kdyby to nebylo tak na první pohled okaté. Občas sice musíme posunout bednu, rozbít krabici, ale vždy zůstává jen ta jedna víceméně jasná cesta. K tomu si připočtěme brutální skriptování, čili, pokud některou část mise opakujete, tak vždy, když vstoupíte na dané místo, tak se o kousek vedle na vás třeba zřítí žebřík s nepřítelem.

The Suffering: Ties That Bind

Veškerá zvěrstva však měla za následek, že se k životu probudila pekelná monstra.

Zbraňový arzenál čítá mnoho zbraní, nicméně naráz uneseme pouze dvě a i když budete hrát na nižší obtížnost, vyplatí se šetřit. Na vyšší obtížnost mi Suffering přišel hodně těžký, na nižší poměrně nevyrovnaný, kdy lehkou pasáž najednou vystřídá docela hutná. Ukládání pozice probíhá přes záchytné body. Na závěr nezbývá porovnání s prvním dílem, kterému se hra velmi podobá. Totožný zůstává samozřejmě i styl dvojího zobrazení, takže pro nováčky: lze si přepínat mezi pohledem z vlastních očí či mírným nadhledem, kdy sledujeme hrdinova záda. Využijete určitě oboje, záleží čistě na situaci. Kdybychom neznali zmiňovaný
Klady a zápory

Plus Atmosféra
Plus Dobrá hratelnost
Plus Příběh

Mínus Linearita
Mínus Málo inovací

původní Suffering, odnesla by si dvojka o něco vyšší hodnocení, nicméně v přímém porovnání se v podstatě jedná jen o pouhé rozšíření. Hra také osciluje na pomezí akčního hororu a survival hororu, ačkoliv akční pasáže nakonec převládají. Na jedné straně máme atmosféru a příběh, na druhé pak sice hezký, ale naprosto lineární level design a minimum inovace.



The Suffering: Ties That Bind
Výrobce/Vydavatel Midway/Midway
Platforma PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 315 kB
Verdikt: Pokračování, které je až příliš podobné svému předchůdci, navíc neskonale lineární. Atmosféru ovšem umí navodit skvěle.
Hodnocení: 72% (info)

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Dex ukazuje budoucnost, v níž bez implantátů nemá cenu žít

Dex

Česká hra Dex zasazuje tradiční žánr do ne úplně tradičního prostředí. Mladá dívka s modrými vlasy zachraňuje svět před...

Najdete na iDNES.cz