The Regiment
The Regiment
IDDK Group 15.2.2006 PC
Zejména jako reakce na teroristický útok na olympijských hrách roku 1972 začaly všude po světě vznikat speciální útvary, nejčastěji s určením právě pro boj proti terorismu nebo pouličnímu zločinu. Mnoha takovým útvarům, zejména těm americkým, se již dostalo i herního zpracování. Britská SAS byla neprávem opomíjena i přes své, s těmi západnějšími často nesrovnatelné zásluhy.
Tvůrci ve studiích Konami si půjčili engine z Unrealu a jali se tvořit obdobnou hru jako SWAT 4 (který je na něm mimo jiné postaven také). Zplodili titul The Regiment, podle svých slov neuvěřitelně realistické zpracování misí jednoho z nejúspěšnějších útvarů na světě.
Bohužel hned od začátku bylo jasné, že trend, který započal již u SWATu 4, pokročil i zde. Obě hry se na úkor strategičnosti a realističnosti posouvají ve směru akce a střelby (oproti starším titulům, držících se policejních reálií co možná nejvíce). Na Regimentu je tento posun patrný už z agresivního, „olovnatého“ intra. Ve hře se sice vyskytují určité taktické prvky, svým způsobem je to ale stále jen střílečka.
"Jejich předchůdci, Commandos, vykazovali příliš velké ztráty a bylo nutné je nahradit speciálně cvičenými muži."
Co se onoho
intra týče, je zajímavé nejen svoji možná zbytečnou agresivitou, ale také obsahem. Velmi působivé je vyjadřování komentátora v první osobě množného čísla. Věty začínající na „My...“ přidávají na autentičnosti a vytváří iluzi záštity opravdovou SAS, tak jak to uvádí reklama. Intro začíná v obsazené íránské ambasádě, což je zásah, kterým se tato jednotka dostala do povědomí občanů. Nevím, v jaké době video vznikalo, ale na konci je zobrazen Big Ben, který na dvou místech vybuchne. Váhám, zda již může jít o reakci na teroristické útoky v Londýně.
Začnu mým oblíbeným nastavením. V tomto směru není co vytknout, nastavení grafiky, audia i kláves hra podporuje a to v docela slušné míře. Tvorbě hráčských profilů a ani pěkně animovanému menu se nedá nic vytýkat.
Na začátku hry máte možnost vybrat si mezi cvičením, sestávajícím ze čtyř bodů nebo již rovnou první misí, pokud si myslíte, že ji zvládnete. Rozhodl jsem se pro trénink - i když mi Angličan (s nepochopitelně ruským přízvukem) vysvětlil dopodrobna co dělat, nějak se mi nevedlo a tak jsem výcvik přeskočil. Ve hře jsem si klávesy zmapoval sám a onu taktiku, na které „trenér“ tak lpěl, jsem ani moc nepotřeboval. Před misí si vždy vyslechnete komentář opravdového člena SAS.
Fakt, že hra stojí na enginu z Unrealu, jí dává po grafické stránce úžasnou podobu. Dokonce je slibován i reálný fyzikální engine, ale ve hře se s ním moc nesetkáte. Efekty jsou propracované a samozřejmostí je rozlišení materiálů u všech textur ve hře. Grafiku má Regiment na jedničku.
Jako první mě při hraní zajímalo, jakým způsobem se vydávají rozkazy vašemu dohromady čtyřčlennému týmu. Zde si hra vzala za vzor opět SWAT4 a rozkazy se vydávají myší. Bohužel ale nedokázala takový nápad naplno vyžít a ovládání týmu je nepřehledné a hlavně velmi nepohodlné. V Regimentu se také objevuje akční tlačítko (odkud jen ho znám) a prakticky všechny jiné aktivity než střílení se odehrávají přes něj.
Ovládání postavičky se nijak neliší od normálu, a až na zmíněné vydávání rozkazů se mu toho nedá moc vytknout. Snad jen chůze – zbraň můžete nosit u boku nebo zacílenou. Chtělo by to něco mezi tím, jako ve skutečnosti. Od boku nemůžete mířit a se zaměřeným samopalem se zase pohybujete pomalu. Skutečné zásahovky nosí zbraně někde u klíční kosti aby mohly rychle mířit a přitom se pohybovat třeba i během.
Co se výbavy týče, máte k dispozici všechny známé věci – nůž, samopal, brokovnici, slzný plyn, dokonce i ostré granáty a mnoho dalších vychytávek. A samozřejmě zbraně, které seberete.
|
HUD je řešen klasickým způsobem. Zbraň, stav aktuálního a počet náhradních zásobníků se zobrazuje vpravo dole, v horní části obrazovky jsou umístěny doplňující informace o Vaší postavě. Při změně zbraně se na několik sekund objeví její název. Sice průměrně neoriginální, ale přehledné a funkční.
|
Zabitým a zpacifikovaným nepřátelům můžete nejen zbraně sbírat, ale můžete je (narozdíl od velkého vzoru Regimentu) i užívat. K dispozici je jich celá řádka, muniční inventář čítá od samopalů přes kulomety a brokovnice až po takové speciální kousky jako raketomet.
Při zásazích se stávalo, že si teroristé nakonec oblékli šaty civilistů a nenápadně se vytratili, proto je nutné pozatýkat všechny zúčastněné. Ve hrách tohoto typu se podle skutečnosti objevují i tací lidé, kteří, protože nic neprovedli, mají pocit že jim pouta nasazujete neprávem. Proto je potřeba mít nějaký přesvědčovací prostředek – každá hra se s tímto vypořádá jinak, ve
Swatu 3 byl pouze gumový projektil, případně CS plyn. Swat 4 má na toto taktických prostředků mnoho, od nesmrtící brokovnice, přes pepřový sprej až po tázer a Regiment, snad proto, že je to složka armádní a tudíž se s civilisty nijak nemazlí, má prostě ránu pěstí – ovšem, funguje to skvěle.
Týmu v Regimentu se nevyhnul jeden ze strašáků už ze Swat 3. Trápilo mě, jak se hoši pletli při střelbě před zbraň a v Regimentu to není o mnoho lepší, v každé misi si alespoň jednoho člena zastřelím. V tomto ohledu je jejich AI mizivá a ani nepřátelé moc umělé inteligence nepobrali, kam je automat postaví tam zůstanou a automat je bohužel staví stále na stejné místo. Mise tak po několika projitích ztrácí na napínavosti protože předem víte, který zločinec kde stojí.
Jako vždy, je tu verdikt. Ačkoliv hra v některých ohledech pokulhává a na hratelnosti utržila několik nepěkných ran, pořád stojíme před poměrně kvalitním titulem.
Hnusáci a stalkeři. Oblíbená streamerka začala vnímat Twitch jako odporný
Rachell Marie Hofstetterová, kterou fanoušci znají spíš pod jménem Valkyrae, patří k nejpopulárnějším streamerkám na světě. Letos se vrátila na platformu Twitch a už uvažuje, že ji zase opustí.
Zrodil se nečekaný střílečkový hit, zničenou Zemi ovládají AI stroje
Nikdo už neví, co se přesně stalo. Lidé žijí v podzemí a podnikají výpravy na povrch zničené Země, kterou ovládají záhadné samoučící se stroje ARC, likvidující vše živé. Hráči se sólo, nebo až ve...
{NADPIS}
{LABEL}
{POPISEK}
Hodně hororů a středověký masakr. Jaké hry si PC hráči přejí nejvíce
Žebříček uživatelských seznamů přání na Steamu se neustále mění, nové hry přichází, vydané jej opouštějí. Víte, které hry si v průběhu posledních měsíců hráči na Steamu přejí nejvíce? Vybíráme dvacet...
Postapokalyptický survival táhne, Arc Raiders přepisují vlastní rekord
Když koncem října vyšla postapokalyptická extrakční střílečka Arc Raiders, nečekalo se, že naláká tolik hráčů. A jak ukázala neděle, zájem zatím nejenom že neklesá, ale dokonce ještě roste.
Absolutní šílenství, Simpsonovi a nejpopulárnější videohra spojili síly
Nová sezona v megaúspěšné akční hře Fortnite přivítala rodinku Simpsonových a celé jejich městečko. Ve virtuálním Springfieldu nyní pobíhají hráči a snaží se vyhrát v boji, kde vítězí pouze ten...
Dan Vávra kritizuje nástupce Falloutu, s penězi od Microsoftu šlo naložit lépe
Osobitý vývojář a společenský komentátor Daniel Vávra po delší době ukázal, že stále zůstává aktivním hráčem, když se pochlubil pokořením aktuálního RPG Outer Worlds 2. Sice se mu prý docela líbila...
{NADPIS}
{LABEL}
{POPISEK}
Zrodil se nečekaný střílečkový hit, zničenou Zemi ovládají AI stroje
Nikdo už neví, co se přesně stalo. Lidé žijí v podzemí a podnikají výpravy na povrch zničené Země, kterou ovládají záhadné samoučící se stroje ARC, likvidující vše živé. Hráči se sólo, nebo až ve...
Zahrajte si český hit Kingdom Come: Deliverance 2 zcela zdarma
Patříte mezi ty, kteří stále váhají, zda se pustit do české středověké hry Kingdom Come: Deliverance 2? Potom pro vás máme dobrou zprávu, dočasně si ji můžete vyzkoušet zcela zdarma.
Kdybych opustil Twitch, vydělával bych milion dolarů měsíčně, říká streamer
Oblíbený americký streamer Zack Hoyt, který vystupuje pod přezdívkou Asmongold, prozradil, kolik vydělává streamováním na různých platformách. Rozdíly jsou propastné.
PlayStation Portal se dočkal největší aktualizace, vylepšuje zásadní funkci
Streamovací zařízení PlayStation Portal se setkalo s příznivou odezvou zákazníků, Sony proto svůj handheld průběžně vylepšuje. A právě vyšla dosud největší aktualizace.
Hodně hororů a středověký masakr. Jaké hry si PC hráči přejí nejvíce
Žebříček uživatelských seznamů přání na Steamu se neustále mění, nové hry přichází, vydané jej opouštějí. Víte, které hry si v průběhu posledních měsíců hráči na Steamu přejí nejvíce? Vybíráme dvacet...
Britská S.A.S se v mnoha ohledech liší od standardních „zásahových jednotek“ tak, jak je známe povětšinou z filmů. Zatímco většina ostatních skupin vznikala za účelem ochrany před terorismem a vnitřním organizovaným i pouličním zločinem a tudíž spadala pod Policii daného státu a pravomoce ministerstva vnitra, jednotky S.A.S vznikly již za druhé světové války nikoli jako obranné, ale naopak útočné skupiny a tudíž spadaly a stále spadají pod ministerstvo obrany. Jejich cílem bylo nepozorované vniknutí do týla nepřítele a ničení jeho strategických pozic. Snášely se většinou ze vzdcuhu, proto název Special Air Service. Jejich předchůdci, Commandos (neříká Vám ten název něco?) vykazovali příliš velké ztráty a bylo nutné je nahradit speciálně cvičenými muži. Dodnes jsou proto v popisu jejich práce spolupráce s tajnými službami, získávání informací na územích cizích států, podpora „klasické“ armády a další podobné militární operace, i když samozřejmě vykonávají i takovou práci jako náš ÚRN. V dnešní době má SAS takové jméno, že se v mnoha případech teroristé vzdali jen když viděli útvar připravovat se. Všechny dnešní jednotky sází zejména na psychologický efekt, často proto není nutné použít zbraň – SAS dovedla tuto část k dokonalosti svými typickými strašidelnými plynovými maskami, které v dnešní době jiný efekt prakticky nemají. Do povědomí veřejnosti se SAS dostala zásahem v budově obsazené iránské ambasády, který skončil neočekávaně úspěšně.


















