RECENZE: The Blind Prophet nabízí krásnou komiksovou grafiku. A to je vše

• Intuitivní ovládání
  • Strašná nuda
  • Jedno klišé za druhým
  • Technické zpracování
  • Spousta nudného čtení
  • Nelogičnosti

Že Slepý prorok nebude tak podařenou adventurou ze staré školy, jak slibovaly reklamní obrázky na Steamu, bylo jasné už z hlavního menu, které jakoby se snažilo uhýbat před mou myší, aby se na jeho tlačítka nedalo klikat. Jako by tušilo, že co má přijít, se mi rozhodně líbit nebude.

The Blind Prophet

Ne tedy, že by v menu bylo dlouho co nastavovat, kromě hlasitosti zvuku a hudby v něm nic není.

Hru jsem tedy spustil a byl jsem vržen rovnou do komiksově stylizovaného děje. Na pár hodin jsem se stal apoštolem Bartolomějem, který se připlavil do nějakého (patrně) francouzského městečka na člunu, uložen, zřejmě pro efekt, jako jakýsi zesnulý vikingský náčelník. Jeho úkolem je vymýtit zlo, které zde rozsévají démoni tím, že korumpují lidi. Těm pak červeně svítí oči a posedlí páchají různé lumpárny. Lékem na tento běs je všechno hezky naporcovat obouručním mečem. Originalita sama.

Hned v první obrazovce, kde přebíráte nad postavou Bartoloměje kontrolu, se plně ukážou hlavní neduhy hry. Až na zoomováním znázorněné dýchání hlavního protagonisty, které je po celou hru tak rychlé, že máte neustále dojem, že zrovna vyběhl po schodech na Eiffelovku, je scéna statická. Ani když klikáte na jednotlivé předměty ve scéně, nemá se hrdina k chůzi. Ostatní postavy jsou ještě statičtější a ani nedýchají, maximálně se sem tam zableskne nějaký ten světelný efekt.

The Blind Prophet

A tak se velmi pomalu začne odvíjet neuvěřitelně nudný a nenápaditý příběh biblického lovce démonů. Ten, byť se jednoznačně sám označí za apoštola, s biblickou postavou nemá nic společného. Místo kudrnatých tmavých vlasů a vousů má blonďatou přehazovačku a nosí něco, co silně připomíná uniformu důstojníka SS. Proč misionář, který se podle legendy věnoval konvertování Arménů a Indů a byl zaživa stažen z kůže, najednou loví démony s obouručním mečem, zůstává bez vysvětlení.

A než se někdo začne radovat, tak ne, s mečem si nezabojujete. Všechny bojové scény jsou jen okénka komixu, kterým jen nečinně přihlížíte. Jen poslední bitka je minihra, která však má k zábavnosti hodně daleko.

Ostatně minihrami je celá hra prošpikovaná. Oč jsou hloupější a nudnější, o to jsou zdlouhavější. Třeba musíte správně uvařit kafe nebo seškrábat omítku. Ano, toto je skutečně kalibr miniher, který nám tvůrci předkládají. Že by zrovna toto měl být onen humor, o jehož přítomnosti ve hře nás reklamní materiály ujišťovali?

The Blind Prophet

Všechny scény, byť celkem umě nakreslené, mají stále stejnou neonovou paletu a vypadají jedna jako druhá. Většina povalujících se předmětů je naprosto k ničemu a ty, co sebrat jdou, vezmete teprve poté, co vám hra dosti přímočaře napoví, že je uchopit máte. Při řešení veškerých hádanek vás hra celou dobu vede za ručičku, takže zákys je zcela vyloučen. Nenechá vás ani odejít z obrazovky, pokud v ní zůstalo něco nedořešeného.

Pro zesílení neskutečné nudy, která ve hře na hráče doléhá ze všech stran, jsou všechny dialogy pouze psané (anglicky, francouzsky nebo čínsky) a postavy jen sem tam vydají nějaký hrdelní zvuk či řeknou „well“, „ah“ a podobně. V dialozích navíc postavy disponují jenom čtyřmi nebo pěti výrazy tváře a při každém z nich vypadají jako někdo jiný.

Třešničkami na dortu jsou pak bugy jako bubliny s textem zobrazující se mimo obrazovku, neustálé padání hry na plochu (pokud máte více monitorů), když se myší netrefíte přesně na východ ze scény a neviditelným kurzorem kliknete na sousední obrazovku, a v neposlední řadě hardwarové nároky, které jsou na de facto prohlížeč obrázků dosti vysoké, přičemž i na nadupané sestavě se při přechodu do každé další scény zobrazuje 4sekundový loadscreen.

Autory omlouvá snad jedině poměrně ucházející hudba a fakt, že hru vytvořili jen ve třech. The Blind Prophet by snad dával smysl jako „idle“ zabíječ času na mobilu, ovšem na mobilu si jej nezahrajete. Necelých 500 korun, o které si autoři za hru na Steamu říkají, je tak neomluvitelných.

30 %

72 %

Doposud hodnotilo 13 čtenářů