Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Syphon Filter: Logan’s Shadow

aktualizováno 
Pokračování jedné z nejúspěšnějších her na PSP již brzy na pultech. Gabe Logan v plavkách se šnorchlem a pořádnou porcí nových herních zážitků.
92

Syphon Filter: Logan's Shadow

Platforma: PSP
Výrobce: SCEI

  • Akce
  • Stealth
  • Množství zbraní a bonusů
  • Smysluplné opětovné hraní v Mission módu
  • Multiplayer
  • Minimální posun v grafice a zvucích.

Čekání u konce. V každém aspektu hry jde o kousek dál než jeho předchůdce.

Herní karta

Syphon Filter:Logan’s Shadow

Syphon Filter:Logan’s ShadowKdyž jsem se v recenzi na Dark Mirror zmínil o způsobu, jakým by Kojima mohl pojmout MGS na PSP (v té době jsme měli možnost hrát pouze dvě hry ACID!) neměl jsem ani tušení, v čem bude mít Portable Ops největší problém. Tím bylo samozřejmě překombinované ovládání, které se mi ani po hodinách hraní nepodařilo dostat pořádně pod kontrolu. Dark Mirror byl naproti PO ovladatelný naprosto pohodlně, a bylo to právě intuitivní ovládání, co z něj udělalo akční lahůdku. Jakmile prosákly první informace o dalším Syfónu na PSP, moje očekávání nebralo konce.

Znalí by měli hned při startu zvolit obtížnost Hard, protože jinak hrou projdou jako nůž máslem.

A málem mi moje očekávání pokazilo celou hru. DM je, podle mého názoru, dodnes jednou z nejlépe vypadajících her na PSP a očekávat markantní posun v grafice byla Syphon Filter:Logan’s Shadowz mé strany čirá bláhovost. Takže v prvních minutách hry nastalo nevyhnutelné vystřízlivění. Studená sprška započala ihned v tutorialu, který je totální kopírkou tutorialu z DM. Následující první dvě sady misí mé rozčarování jen umocnily. Nejednalo se pouze o prakticky totožný grafický hábitek, ale také o Loganovy plovací vložky (ze kterých jsou v druhé misi přímo první housle), kterým jsem při všem úsilí prostě nepřišel na chuť. Naštěstí ale tato novinka nemá v Logan's Shadow přílišného zastoupení a se startem třetí sady misí jsem se zpozoroval, jak pomalu a jistě Syphonu znova propadám, tažen příběhem o dvojitém agentovi ve vlastních řadách, ztrátě kontaktu s partnerkou Lian Xing a honbě za novým zdrojem energie.

Těm, kterým DM prošel rukama, budou herní mechanismy naprosto vlastní. Něco Syphon Filter:Logan’s Shadowjako jízda na kole. Analogem běháte, čtyřmi základními akčními tlačítky se rozhlížíte, digitál funguje jako přepínač mezi zbraněmi a jinými udělátky, R1 střelba, L1 míření. Naprostý luxus, o kterém si Portable Ops může nechat jen zdát. Ovšem znalí by také měli hned při startu hry zvolit obtížnost Hard, protože jinak hrou projdou jako nůž máslem. Nejen že ze hry budou mít větší požitek, ale také valná většina bonusů (nepostradatelné při online hraní) se otevírá hraním až na této obtížnosti. Nováčci si na Normal ovládání osahají, a zjistí základní pravidla hry. Hlavní je pořád se krýt a když už někam jít, tak k dalšímu zákrytu.

Když máte všechny čtyři sloty pro zbraně zaplněny, připomíná Logan spíš než žoldáka pašeráka zbraní.

V orientaci vám pomáhá radar (na obtížnosti Hard není) a další nepostradatelná proprieta – vizory. Jsou tři – elektromagnetický, noční a infračervený. Jakmile se je Syphon Filter:Logan’s Shadownaučíte využívat, pohled vlastníma očima přestane mít v podstatě význam. Infra vám odhalí všechny nepřátele i za zdí (velice zábavná je stať, kde ochraňujete NPC střelbou těžkým kulometem skrze zeď s použitím těchto brýlí), elektromagnetický prozradí všechny aktivní předměty na dohled (velice užitečné při hledání alternativních cest nebo hledání skrytých předmětů). Noční vizor myslím nepotřebuje komentář. Několikrát se mi stalo, že jsem level prošel plynulým přepínáním těchto tří vizorů a neviděl jsem jedinou texturu zdi, skály, prostě nic. Hra s vizory je zkrátka jedním ze základních pilířů hry. Nejen že se bez nich v určitých momentech hry neobejdete, ale vhodným používáním si hru usnadníte, obohatíte, ale hlavně zpestříte.

Co ještě LS nabízí?

Kvalitní CGI jako v předešlém dílu. Nové pohyby, jako slepá střelba za roh. Automatické léčení, které hru činí ještě plynulejší. Využívání protivníků jako živých štítů. Kontextové ovládání nejen Logana, ale také NPC, se kterými se po bojišti několikrát pohybujete. Báječný level, kde máte na povel tank – vtipná záměna s DM, kde tank byl jedním z bosů. Plynovou bombu, ploutve a harpunu. Slušnou AI. Několik bonusových levelů.

Vizuální dojem ze hry je oproti mému pesimistickému úvodu bezchybný. Samozřejmě Syphon Filter:Logan’s Shadowuž nebudete překvapeni jako já, že grafika je de facto totožná jako loni, ale i tak si užijete její variabilitu (navštívíte několik míst roztroušených po Zemi), estetičnost a hlavně funkčnost. Jedním z mnoha bonusů ve hře je minihra, kde procházíte speciálním levelem vytvořeným postupně pouze z vektorů, potom ploch, následně otexturovaným prostředím a postupně jsou přidávány další grafické prostředky, jako je třeba světlo. Tak se dozvíte více, jak samotný engine, kterému pomáhá fyzikální prostředí HAVOC, vlastně funguje. S animací postav nejsou sebemenší problémy. Stejně jako posledně mě potěšilo, jak Logan tahá všechen arzenál s sebou. A tím myslím s sebou, ne jen jako ikony v inventáři. Když máte všechny čtyři sloty pro zbraně zaplněny, z toho tři granáty, připomíná Logan spíš než žoldáka pašeráka zbraní. Ovšem stejně jako v minulém díle jsou grafickou lahůdkou ony Syphon Filter:Logan’s Shadowvizory. Všechny tři jsou naprosto dokonale funkční právě díky bezchybnému grafickému zpracování.

Logan’s Shadow, stejně jako Dark Mirror, nabízí díky nepřebernému množství zbraní, třem vizorům a – musím znovu zopakovat - bezchybnému ovládání, možnost hru uchopit několika možnými způsoby. Hra vás k tomu nenápadně sama vede svými bonusy, které se otevírají podle toho, jakým způsobem a jakými zbraněmi hrajete. Počítají se headshoty, přesnost střelby, zásahy sniperkou, počet zabitých nožem, množství spotřebovaných neprůstřelných vest a tak dále a tak dále. Pokud tedy budete chtít mít přístup k celému arzenálu zbraní, které LS nabízí, musíte hrát jako Rambo s AK uprostřed Afghánistánu, ale i jako Solid Snake se sniperkou v bezpečné vzdálenosti. Každý level navíc ukrývá několik zpráv, které je třeba získat – tento aspekt zase prověří vaše explorační schopnosti a um v používání speciálních brýlí.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

92 %

Čtenáři

82 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 281 čtenářů

Témata: Máslo, nůž, Radar
  • Nejčtenější

Utratil jmění za virtuální postavu, kamarád mu ji omylem prodal za drobné

Kvůli nešťastnému ukliknutí přišel čínský hráč o svoji vypiplanou herní postavu v hodnotě 1,4 milionu dolarů. Půjčil ji...

Profesionální hráč Fortnite sklidil posměch za kritiku sportovců

Aktuálně nejpopulárnější hráč na světě Tyler „Ninja“ Blevins se na svém twitterovém profilu posmíval profesionálním...

Premium

Šikana panuje i ve hře Fortnite, bez nových oblečků jsou děti „out“

Oblíbená počítačová hra Fortnite je sice každému k dispozici zcela zdarma, dají se v ní však utrácet i skutečné peníze....

Vatikán spustil vlastní server Minecraftu, okamžitě ho napadli trollové

Pokrokový vatikánský kněz se rozhodl provozovat privátní server populární hry Minecraft, který měl být oázou klidu a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlasujte pro nejlepší PC hru letošního roku

Čtenářská anketa Hra roku 2019 na Bonuswebu startuje hlasováním v kategorii nejlepších her na PC. Zvolit můžete až tři...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

  • Další z rubriky

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz