Super Street Fighter IV 3D vám vtluče prostorový obraz do hlavy

aktualizováno 
Vylepšená verze jedné z nejlepších bojovek se sice zmenšila, ale vstoupila do prostorového 3D zobrazení.
75

Super Street Fighter IV 3D Edition

Platforma: DS
Výrobce: Capcom

  • 35 bojovníků se všemi kostýmy
  • Klasická Street Fighter hratelnost
  • Spousta režimů a funkcí
  • Speciální chvaty na dotykovém displeji hru příliš zjednodušují
  • Statická pozadí

Povedená konverze vylepšené verze Street Fightera IV kvůli zjednodušenému ovládání speciálních úderů sice nevyrazila dech, ale zasadila solidní ránu svou skvělou hratelností a prostorovým obrazem.

Herní karta

Super Street Fighter IV 3D Edition

Víte, co je opravdovou ironií? Když se nejznámější dvourozměrná bojovková série prezentuje v prostorovém 3D ztvárnění. A to vše na nejnovějším handheldu Nintendo 3DS. Ale nebojte se, hratelností je to pořád klasický Street Fighter, uzavřený ve dvou rozměrech.

K dispozici je všech 35 postav, a to i s kostýmy, které byly ve verzích pro "velké" konzole dostupné pouze jako stahovatelný obsah. Každá z postav má vlastní motivaci, proč si účastní turnaje. Ryu se chce stát nejlepším zápasníkem na světě, protože miluje boj už od dětství. Blanka chce zase učinit šťastnou svoji maminku, která se jako jediná neštítí jeho vzhledu. A třeba finální boss Seth, který je k dispozici jako hratelná postava hned od začátku, zase sbírá veškerá data o nejlepších bojovnících.

Příběhová pozadí všech zápasníků vám budou odhalena v hlavním Arcade módu, kde při hraní shlédnete vždy i působivou úvodní a závěrečnou animaci ztvárněnou v pohledném anime stylu. Zároveň je Arcade i hlavním režimem hry.

V módu Versus si pak můžete zabojovat jen tak, a to proti počítači nebo přes wi-fi s jiným hráčem. Režim 3D versus má trochu zavádějící název, protože grafika hry je neustále ve 3D, pokud máte tuto funkci zapnutou. 3D versus se liší tím, že nemá klasický pohled ze strany, ale svou postavu vidíte z pohledu přes rameno. Prostorový efekt obrazu tak ještě více vynikne. Jinak tento režim nabízí to samé, co klasický versus.

Dále je k dispozici hra po internetu s přehledným lobby a tři druhy výzev. První se týkají naučení chvatů, komb (po sobě jdoucí chvaty vyúsťující v ničící sérii úderů) a speciálních útoků všech 35 postav. Další jsou klasickým likvidováním automobilu, známým již z éry druhého dílu, a třetí se týkají rozbíjení barelů za body.

K dispozici jsou i přehledná data o vašem postupu hrou a z velké verze nechybí ani sbírání figurek zápasníků. Ty můžete sbírat, měnit, nebo s nimi bojovat. Ve skutečnosti si můžete vyzkoušet pouze simulaci této tahové minihry, protože tento režim je určený pro novinku handheldu Nintendo 3DS, funkci StreetPass.

Stačí ji mít zapnutou a aby kolem vás prošel někdo se stejně aktivovanou konzolí a hrou Street Fighter IV 3D Edition, a bitvy automaticky proběhnou. Každá figurka má přitom vlastní level a statistiky, které rozhodnou o vítězství nebo prohře.

Bojovky měly na handheldech vždy o něco těžší ovládání. Na handheldu s méně tlačítky, který samotný držíte v rukách, se přece jenom hraje hůře, než s klasickým ovladačem. Nintendo 3DS disponuje kromě digitálního směrového kříže i kruhovým ovladačem, se kterým se všechny chvaty provádějí o poznání lépe.

Provést ta nejtěžší komba a speciální údery je však pořád makačka. Street Fighter IV 3D Edition tak nabízí možnost přiřadit tyto útoky ke čtyřem speciálním tlačítkům na dotykovém displeji. Stačí jedno poklepnutí a například Ryu vystřelí ohnivou kouli.

Tato dotyková tlačítka na displeji podstatně zjednodušují hru, protože jimi můžete lehce používat opravdu zničující útoky stále dokola. Hardcore fanoušci Street Fightera však touto možností budou znechuceni a upřímně se jim příliš nedivíme. Jedná se o podstatné zjednodušení hry. Na druhou stranu je tak tento propracovaný a obsáhlý titul přístupný i masám, které by s jeho hraním měly jinak problémy.

Naštěstí je při on-line bitvách možné si vybrat z Lite a Pro režimu. V prvním je možné používat zjednodušené útoky na dotykovém displeji, zatímco v Pro na něj můžete přiřadit jen obyčejné útoky a ne speciální údery.

Vyšlapejte si figurky

Konzole Nintendo 3DS má v sobě krokoměr, který je i v režimu spánku schopen počítat vaše kroky. Stačí mít přitom handheld vložený v kapse. Ve Street Fighter IV 3D Edition tím získáváte mince. Ty pak lze vyměnit za spousty figurek do vaší kolekce nebo pro StreetPass bitvy. Výměna mincí za figurky pak probíhá dvojnásobným stisknutím velkého tlačítka na dotykovém displeji. První stisknutí roztočí kruh s figurkami, druhý ho zastaví a ukáže výhru.

Tím nejdůležitějším v každé bojovce je samotný boj, a v tom Street Fighter IV 3D Edition exceluje. Moudré zvolení 2D hratelnosti zachovalo ducha celé série. Všechny postavy mají bohatou paletu chvatů a vlastní bojový styl. Street Fighter byl odjakživa o učení nejrůznějších chvatů a poznávání postav, což platí i zde.

Grafická stránka kvůli omezenému výkonu Nintenda 3DS samozřejmě nedosahuje kvalit verzí pro domácí konzole, ale přesto si zachovává osobitý vzhled, na který je stále radost pohledět. Přesto však zamrzí statická 3D pozadí. Ta byla vždy u Street Fightera animovaná a dění na nich mnohdy pobavilo.

To, oč tu běží, ale není samotná grafika, ale právě prostorový obraz. A ten ve Street Fighter IV 3D Edition vynikne maximálně. Už samotná menu jsou pěkně ztvárněna, a jakmile začne boj, Nintendo 3DS vystrčí svoje drápky. Na displeji jasně vidíte, jak jsou předměty v arénách různě vzdálené a nejvíce pak vynikají bojovníci v popředí.

Přenosný Street Fighter IV 3D Edition dorazil na trh zároveň s konzolí a my můžeme být rádi, že je první bojovkou pro tento systém. Má všechno, co takovýto titul má mít. Pokud tak chcete přenést do prostorového boje, tak i když zatím není konkurence, tohle je opravdu správná volba.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

71 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 33 čtenářů

Témata: Nintendo 3DS
  • Nejčtenější

Svět Fortnite vtáhla černá díra. Epic ukázal, jak se má dělat marketing

Jedna z nejpopulárnějších her dnešního světa je již více než dvanáct hodin mimo provoz. Není to kvůli technické chybě,...

Neznámá hra se svezla na popularitě Harryho Pottera, z vývojáře je milionář

Před pár dny bojoval na Kickstarteru o každý dolar, nakonec získal více než čtyřicetinásobek původně požadované částky....

Stahujte zdarma budovatelskou strategii Surviving Mars, čas máte do čtvrtka

Na Epic Store je až do čtvrtka 17. října zdarma ke stažení povedená budovatelská strategie Surviving Mars z roku 2018,...

Zahrajte si stovky dosových klasik zdarma přímo v prohlížeči

Nezisková organizace Internet Archive rozšířila svoji nabídku o další počítačové hry. Ty největší klasiky minulosti...

RECENZE: Miniaturní Pilgrims potvrzují genialitu českého studia Amanita

Nečekaně vydaná hříčka od kultovního studia Amanita se hodí spíše na mobily než na velké počítače, ovšem na jejím...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

RECENZE: Dex ukazuje budoucnost, v níž bez implantátů nemá cenu žít

Česká hra Dex zasazuje tradiční žánr do ne úplně tradičního prostředí. Mladá dívka s modrými vlasy zachraňuje svět před...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz