Pondělí 26. července 2021, svátek má Anna
  • Pondělí 26. července 2021 Anna

Super Mario Galaxy 2 je meziplanetární herní klenot

Nová hopsačka od Nintenda opět překonává sama sebe a stává se nejlepší hrou svého druhu v současnosti.
95

Super Mario Galaxy 2

Platforma: Wii
Výrobce: Nintendo

• Šťavnatá hratelnost
  • Spousta nápadů
  • Každý level je jiný
  • Dlouhá životnost
  • Mariova alterega
  • Krásná grafika
  • Není pro malé děti
  • Občasná zmatenost ze změn kamery

Vydatně dlouhá, nesmírně zábavná a nečekaně nápaditá cesta populárního instalatéra skrz naskrz galaxiemi se povedla i na podruhé. Tuhle hru si nenechte v žádném případě ujít.

Herní karta

Super Mario Galaxy 2

Každý řadový díl Maria přinesl vždy spoustu nápadů a byl naprosto neodolatelný. Super Mario Galaxy 2 není v žádném případě výjimkou. Je to nejlepší hopsačka současnosti, kterou by si měl ihned pořídit každý majitel konzole Wii.

Super Mario Galaxy 2Super Mario Galaxy 2 pokračuje v hratelnosti, kterou představil první díl. Zpět je cestování po galaxiích, objevování nových planet i hrátky s gravitací.

Mario miluje princeznu Peach. Zlý Bowser nesnáší Maria. Obří Bowser unese Peach do jiné galaxie. Toť vše k příběhu. Je jednoduchý, přesto v rámci pohádkového stylu dostačující a po většinu herní doby je v pozadí. Donutí však italského instalatéra opět k výletu po galaxiích, což je ta nejlepší možná zpráva pro nás hráče.

Přes veškerou roztomilost a dětské vzezření není Super Mario Galaxy 2 hrou pro nejmenší.

Hratelnost je variabilní, jak jen to může být možné. Každou chvíli se ve hře něco děje a každou chvíli je to něco jiného. Jednou je Mario na malé trojrozměrné planetce, kterou oběhne kolem dokola za pár sekund, jindy se zase dostane do 2D perspektivy, kde si zahopsá v klasickém retro stylu. Je to hra, která obsahuje téměř všechny možné herní mechanismy a postupy. Je ale zároveň hrou, která Super Mario Galaxy 2v žádném případě nenabídne jednu věc: nudu.

Mario skáče, odráží se od zdí, řeší logické hlavolamy, likviduje nepřátele skoky na hlavu i otočkami, proměňuje se v různé další verze a jezdí na nejroztomilejším dinosaurovi všech dob – Yoshim. Hratelností je hopsačka v klasickém slova smyslu, ale spousta ostatních herních mechanismů staví hru do pozice mixu herních stylů, jehož výsledkem je čistá zábava.Velikost úrovní se s přibývajícím časem zvětšuje, stejně tak jako obtížnost.

Super Mario Galaxy 2Super Mario Galaxy 2 je hra roztomilá do morku kosti. Kdyby byla její roztomilost nakažlivá, tak má už celá naše redakce mašle na hlavách a vydává nepopsatelné žvatlavé zvuky. Přes veškerou roztomilost a dětské vzezření není Super Mario Galaxy 2 hrou, která je určená pro nejmenší.

Pro děti ano, ale jednoznačně až pozdějšího školního věku. I nám některé pozdní úrovně daly pořádně zabrat. K dispozici sice je pomoc, díky které vám daný úsek levelu projde hra sama, ale v tu chvíli je damozřejmě veškerá zábava pryč.

Instalatérovy schopnosti již byly načrtnuty, ale jejich kompletní výčet by vás nudil a navíc byste přišli o mnohá překvapení. V každém levelu musíte najít toužebně chtěnou hvězdu, kterých je v celé hře rovných 70. Na každé planetě je jich schovaných několik. I když jste ji tedy už navštívili, tak se objeví nové cesty kudy jít.

V plošinovkách typu Ratchet & Clank máme obří levely. V Super Mario Galaxy 2 Super Mario Galaxy 2jsou úrovně menší, ale využít v nich lze bezezbytku každý metr čtvereční. Všude se něco děje, na každém kroku čeká něco k odhalení. K postupu pomáhají Mariova alter-ega, ve která se mění po sebrání speciálních předmětů, takzvaných power-upů. Jsou zde nová, stará a dohromady je jich spousta.

Je to hopsačka s neuvěřitelnou náplní a je nabušená nápady.

Nový Mrakový Mario dokáže pod sebou vytvářet mraky a dostat se tak do vysoko položených, jinak nepřístupných lokací. Kamenný Mario zase dokáže rozválcovat vše, co mu stojí v cestě. Ohnivý Mario hází ohnivé koule, Včelkový Mario dokáže chvíli létat a lézt po plástvích medu. Duhový Mario zase získává dočasnou nesmrtelnost. Takovýchto verzí má Mario několik a k úspěšnému dokončení hry budete potřebovat osvojení úplně všech.

To samé platí i o jízdě na Yoshim, nerozlučným Mariovým kamarádem. Yoshi dokáže skákat výše než kníratý Ital a lépe ho dokáže i ochránit. Hodí se i jeho mrštný jazyk, kterým dokáže spořádat vše kolem, včetně několika nepřátel. Super Mario Galaxy 2Některé z nich pak dokáže po spolknutí použít i jako munici.

I Yoshi na chvíli dokáže měnit schopnosti a taktéž barvu. Když sní pepř, dostává dinosaurus běhavou, a dostane se tak na jinak nedostupná místa. Dokáže přitom běhat i po vodě. Po zkonzumování nadýmavého modrého ovoce se Yoshi změní v obří poletující balón, který Maria opět dostane tam, kam by se jinak nedostal. Po žlutém ovoci zase Mariův pomocník začne zářit, a odhalí tak jinak neviditelné plošiny, po kterých se dvojice takto může přesouvat.

Super Mario Galaxy 2 neobsahuje klasickou formu multiplayeru, ale přesto je hra pro dva hráče přítomná. Zatímco jeden se chopí Maria, druhý ovládá hvězdičku Lumu, která se sice nemůže sama pohybovat, ale instalatéra následuje a dokáže být nápomocná. Ať už ve sbírání krystalů nebo likvidování některých nepřátel.

Trvanlivost některých současných her není ideální. Super Mario Galaxy 2 však mezi takovéto tituly nepatří. Než prolétnete všechny planety, tak za sebou Super Mario Galaxy 2budete mít možná i čtyřicet hodin čisté hratelnosti. Nutno navíc poznamenat, že díky nové mapě je cestování po galaxiích mnohem pohodlnější.

Hry na konzoli Wii jsou často haněny za svojí nevzhlednou vizuální podobu. Na Super Mario Galaxy 2 ale musíme pět chválu i v tomto ohledu. Je to jednoznačně ta nejhezčí hra, která byla dosud pro Wii stvořena. V rozlišení 720 x 480 vypadá vše nádherně barevně, postavy mají hodně polygonů a jejich animace je parádní. To samé platí o prostředích, na které je radost pohledět. Navíc jsou některá z nich na Maria až překvapivě interaktivní.

Gravitace je velká legrace
Stejně jako jeho přímý předchůdce, i Super Mario Galaxy 2 obsahuje celou řadu hrátek s gravitací. Planety, po kterých se Mario pohybuje, mají různé velikosti. Některé menší lze za pomoci vrtáku během několika vteřin provrtat a ocitnout se tak na druhé, jinak nedostupné straně planety. Ve hře je i několik zařízení, které gravitace přehodí a dole je najednou nahoře. Poté následuje změna perspektivy, která nemusí vyhovovat každému a která je občas trochu zmatečná. Změny kamery pak někdy dokážou člověku zamotat hlavu. Naštěstí se kamera dá za pomoci digitálních směrových tlačítek rychle upravit.

Super Mario Galaxy 2Na hudební stránce hry si vývojáři dali také záležet. Najdete zde staré motivy z klasických dvourozměrných her s Mariem, které střídají nebo nové melodie. Někdy je dokonce obojí vhodně zkombinováno.

Super Mario Galaxy 2 je ve všech směrech herní klenot. Je to hopsačka s neuvěřitelnou náplní, je nabušená nápady a není možné, aby se u ní jakýkoliv hráč nudil. Je to prostě bomba velikosti galaxie.

Hodnocení hry