Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Star Wars: Jedi Power Battles

  12:00
Zatímco druhý díl ságy (se svými klony) právě útočí na kinosály po celém světě, my se v rámci Star Wars: Jedi Power Battles vrátíme k Epizodě I. Vyberte si jednoho z rytířů Jedi a pusťte se sami, se svým světelným mečem, do záchrany Republiky. Ale předem upozorňuji, že tohle dobrodružství je jenom pro vytrvalé a trpělivé!

Star Wars: Jedi Power Battles

Zatímco druhý díl ságy (se svými klony) právě útočí na kinosály po celém světě, my se v rámci recenze na Star Wars: Jedi Power Battles vrátíme k Epizodě I. Asi nemá cenu se příliš oddávat zdejšímu příběhu, hra téměř žádný nemá a proto mi nepřipadá důležité věnovat mu mnoho prostoru. Skutečně, ať se na mě nikdo nezlobí, ale i jako fanda musím uznat, že pro Star Wars nedotčené se tento počin musí jevit jako vcelku obyčejná mlátička vedená proti robotům s panákem v hlavní roli, co všechny likviduje světelným mečem. My, kteří "víme", samozřejmě chápeme, že to není žádný panák, ale uznávaný rytíř Jedi a robotům se říká droidi. Popel na hlavu proto můžeme sypat tvůrcům konceptu, i když tak trochu nespravedlivě, poněvadž Star Wars: Jedi Power Battles (dále jen SW: JPB) jsou pouhou předělávkou a u těch se nemění nic.

Hnedle na začátku jsem podstoupil výběr hlavní postavy – nabízí se Obi-Wan Kenobi, Qui-Gon Jinn a Mace Windu. Z herního hlediska se v podstatě nijak neliší, ale když hra čerpá z motivů Epizody I, tak proč toho nevyužít, že? Abych byl poctivý, německý manuál se ještě zmiňuje o čtvrté postavě, kterou je dle předpokladů Darth Maul – ten se pravděpodobně (německý jazyk není mojí doménou) zpřístupní po dohrání všech deseti úrovní. Přiznávám, SW: JPB nemohu zařadit do galerie pokořených her, neboť jsem celé své snažení zabalil hnedle na začátku sedmé úrovně. Proč? Prozradím, ale začněme pěkně od začátku.

Star Wars: Jedi Power Battles

SW: JPB vypadají z grafického i herního hlediska naprosto skvěle – alespoň na začátku a na některých místech během hry. Hnedle v první scéně podstupuji bombastický souboj s partou robotů – droidů, kteří se na mě valí ze všech stran. Mačkám tedy tlačítko, několikrát elegantně máchnu mečem a to, co se jevilo jako velký problém na obzoru, se proměnilo v hromádku šrotu. Fascinován grafikou, ale i velice schopným ovládáním, běžím dále a stále ještě potěšen svými úspěchy ničím jednoho droida za druhým. Droidy občas vystřídá nepříjemnější verze robotů, kteří vydrží docela hodně a skoro pořád střílejí. Moje první setkání s tímto typem mi vyneslo ztrátu prvního života, než jsem pochopil, že bych měl využít další funkce světelného meče. Když ho správně natočím, ochrání mě před zásahy z laserových zbraní. Dobrá, funguje to, jak ale docílím toho, abych paprsek odrazil přesně na původce výstřelu? Nakonec se ukázalo, že když obranu světelným mečem spustím až po samotném výstřelu (ale ještě před tím, než mě zasáhne :-)), paprsek se zacílí na svého původce. Skvělé. Tohle si na hrách docela cením, když přináší správnou kombinaci uspokojivé řeže, ale i silnější nepřátele, na které platí nějaká finta na postřeh.

Jakými dovednostmi oplývá ve SW: JPB rytíř Jedi? Směrový kříž doprovázejí všechny čtyři funkční klávesy – útok mečem, skok, krytí mečem a použití Síly. Bohužel, co se týká nějaké obšírnější interakce, říkám rovnou, zapomeňte. Rytíři Jedi pouze skáčí a máchají mečem – dokonce ani nebloudí (úrovně nedovolují žádnou odbočku), ani nemačkají tlačítka a spínače, ani nic nehledají. Pravda, Star Wars: Jedi Power Battles v jedné z misí, tuším že páté, bylo mým úkolem osvobodit zajatce. Ale jaképak osvobozování, ptám se, když v podstatě pouze probíhám kolem těchto "zajatců" a tím je "zachráním". Ale ani tohle bych ještě nepokládal za chybu, kdyby už někdy ve druhé, třetí úrovni nedošel dech samotné koncepci. To, co se z počátku jevilo jako pořádná taškařice, už začíná trochu nudit. Autoři přinášejí nové nápady pouze velmi sporadicky – hodně zajímavé mi přišlo, když na mě útočily poletující sondy... jenže takových scén je ve SW: JPB jako šafránu. Zbytek se omezuje na nudné, tupé likvidování stále stejných nepřátel. Zatímco droidi jsou ještě docela zábavní, pokročilí nepřátelé – třeba na planetě Tatooine – nestřílejí a musejí se likvidovat pěkně ručně. Stačí přiběhnout k jejich pozici a vyčkat, až doběhnou přímo k vám. Vy připravíte krytí a po jejich úderu jim to vrátíte. To samé ještě jednou, protože vydrží dva zásahy. Při představě, že takovýchhle mě čeká ještě nejmíň padesát, mě napadá jediné – proboha, já nejsem robot, tohle má být zábava!? Tohle?

Zatím by se mohlo zdát, že se herní doba počítá maximálně na tři hodiny, když není kde se zaseknout. Ale omyl! Autoři přišli s dalšími fintami, třeba takovou, že hru si můžete uložit, respektive zapsat si kód, až po odehrané úrovni, opakuji celé úrovni. Takový herní level není nijak extrémně dlouhý, dokonce se tam vyskytují i záchytné body, když eventuelně zemřete – a standardně máte tři pokusy. Jenže, někam spadnout, zvlášť když do vás ze zálohy pálí imperiální vojáci (dávají zpětný ráz), není žádným uměním. Celkově ještě 3D nadhled znesnadňuje orientaci v prostoru a Star Wars: Jedi Power Battles nezachrání to ani malý stín postavy při výskoku. Upřímně – některé pasáže, překvapivě nejvíce v prvních dvou úrovních, jsou přímo pekelné a bez prvotní strategie pokus-omyl jen velmi těžko uspějete. Ale ty pokusy máte většinou jenom tři, potom už následuje regulérní smrt, proto nezbývá, než hrát celou úroveň k problematickému místu znovu. A znovu... pořád dokola. Nebo – mám dva zelené ostrůvky, chci skočit z jednoho na druhý, ale nedaří se – Jedi vždycky nesmyslně spadne. Teprve později si všímám, že pod prvním ostrůvkem je několik drobných pixelů a už ze zoufalství tam skáči – a hle, správná cesta. Nemohu si pomoci, ale tohle mi přijde dosti trapné.

A to je v podstatě všechno. Samozřejmě, občas se po úrovni válí nějaký bonus či posilovač. Rád vám prozradím i to, co se skrývá za třemi tajemnými indikátory v levé horní části obrazovky. První představuje zdraví, k tomu není co dodat. Ten druhý, zelený, indikuje přetížení vašeho světelného meče – tzn. když vám do něj hodně střílí z laseru, brzy přestane odolávat a prolomí se obrana. To mi přijde jako dobrý nápad, díky tomu se nemůžete donekonečna krýt. Pod třetím, modrým proužkem se schovává Síla. Díky ní někoho třeba odhodíte dál, ale jinak mi přijde trochu bezzubá a navíc si ji ani moc neužijete, protože skoro pořád skomírá na nule.
Hodnotit SW: JPW je vcelku obtížná věc. Na jednu stranu hra skýtá ve svých několika částech poměrně slušnou zábavu, navíc hezky vypadá, na stranu druhou ovšem zabředla do nevyrovnané obtížnosti a nudícího stereotypu. Až vás totiž závěrečný boss pošle už po desáté do Věčných lovišť a vy si díky tomu dáte opakovačku celé úrovně, asi vám ani Síla nepomůže zachovat klid.

Star Wars: Jedi Power Battles
Výrobce/Distributor HotGen Studios / THQ
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: ne, passwordy
Multiplayer: ne
Verdikt: Hra na motivy Star Wars sice vypadá velmi hezky, v některých pasážích se i výborně hraje, přesto jako celek působí velmi nevyrovnaným dojmem. V případě, že si ji pořídíte, mi nezbývá než vám popřát jediné: Ať vás provází Síla. Budete ji zatraceně potřebovat.
Hodnocení: 50%

Autor:
Témata: Robot
  • Nejčtenější

Studie ukázala, že víc lidí raději hry sleduje, než aby je sami hráli

Průzkum společnosti Midia Research ukázal, že hráči tráví víc času sledováním videoobsahu věnovaného počítačovým hrám než jejich samotnému hraní.

11. prosince 2024 75

RECENZE: Indiana Jones je zase na vrcholu, nová hra se vyrovná původním filmům

100 %

Že bude nová herní adaptace osmdesátkového hrdiny Indiana Jonese pecka, jsme tak trochu dopředu tušili, že ale až taková, jsme nedoufali ani v těch nejdivočejších snech. Rovnou stovku dáváme opravdu...

Xbox Series X/S
6. prosince 2024 43

O víkendu se zrodily dva masivní herní hity

Výrazné přízni hráčů se těší nejenom free 2 play kooperativní střílečka s postavami ze světa Marvelu, ale zejména očekávaná diablovka Path of Exile 2.

9. prosince 2024  11:22 5

Dvacet nejzásadnějších her roku 2004. Zvolte tu nejlepší

Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Světlo světa tehdy spatřil například kultovní World of Warcraft, graficky revoluční střílečky Far Cry,...

7. prosince 2024 21

Které hry by podle vás měly zabojovat o titul Hra roku 2024?

Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Pojďme si připomenout, co všechno letos vyšlo, a vy nám napište, které kousky by podle vás měly promluvit do finálního hlasování.

8. prosince 2024 20

Herního Oscara vyhrál Astro Bot, představen byl nový Zaklínač a Mafia

V americkém Los Angeles proběhlo v noci na pátek předávání cen Game Awards, které jsou jakousi videoherní obdobou filmových Oscarů. Letos jasný favorit nebyl, o to bylo soupeření zajímavější. Více...

13. prosince 2024  5:38 9

Když realita nestačí. Vybíráme nejpopulárnější videoherní simulátory

Chcete si zkrátit dlouhé zimní večery nějakým povedeným simulátorem? Máme pro vás spoustu tipů na hry, které vás přenesou do mnoha zajímavých rolí a situací se solidní dávkou realističnosti.

13. prosince 2024 11

Zahrajte si zdarma na trpaslíky z Pána prstenů

Digitální obchod Epic rozdává kooperativní survival hru The Lord of the Rings: Return to Moria, ve které se budete snažit udržet naživu trpaslíky v nepřáteli zamořených dolech.

12. prosince 2024  18:56 4

Vyšla PC verze mobilní strategie Warcraft Rumble

Mobilní akční strategie Warcraft Rumble vyšla před více než rokem na iOS a Android, nyní si ji uživatelé mohou zahrát také na PC v betaverzi.

12. prosince 2024  9:48 0

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...

Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany

Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na čtvrtinu původní ceny....

V naději už nevěřím, moje onemocnění je smrtelné, říká Cyril Höschl o diagnóze

Premium Celý život tlumočil složitou řeč vědy do srozumitelného jazyka. Před rokem však psychiatrovi Cyrilu Höschlovi zasáhlo...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...

Co čekat od pokoje za čtyři stovky? Cestovatel s UV lampou se vyděsil

Kritizovat kvalitu pokrmů v restauracích anebo psát recenze na známé turistické destinace, to už dnes dělá skoro každý...