Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Star Wars: Jedi Power Battles

  12:00
Zatímco druhý díl ságy (se svými klony) právě útočí na kinosály po celém světě, my se v rámci Star Wars: Jedi Power Battles vrátíme k Epizodě I. Vyberte si jednoho z rytířů Jedi a pusťte se sami, se svým světelným mečem, do záchrany Republiky. Ale předem upozorňuji, že tohle dobrodružství je jenom pro vytrvalé a trpělivé!

Star Wars: Jedi Power Battles

Zatímco druhý díl ságy (se svými klony) právě útočí na kinosály po celém světě, my se v rámci recenze na Star Wars: Jedi Power Battles vrátíme k Epizodě I. Asi nemá cenu se příliš oddávat zdejšímu příběhu, hra téměř žádný nemá a proto mi nepřipadá důležité věnovat mu mnoho prostoru. Skutečně, ať se na mě nikdo nezlobí, ale i jako fanda musím uznat, že pro Star Wars nedotčené se tento počin musí jevit jako vcelku obyčejná mlátička vedená proti robotům s panákem v hlavní roli, co všechny likviduje světelným mečem. My, kteří "víme", samozřejmě chápeme, že to není žádný panák, ale uznávaný rytíř Jedi a robotům se říká droidi. Popel na hlavu proto můžeme sypat tvůrcům konceptu, i když tak trochu nespravedlivě, poněvadž Star Wars: Jedi Power Battles (dále jen SW: JPB) jsou pouhou předělávkou a u těch se nemění nic.

Hnedle na začátku jsem podstoupil výběr hlavní postavy – nabízí se Obi-Wan Kenobi, Qui-Gon Jinn a Mace Windu. Z herního hlediska se v podstatě nijak neliší, ale když hra čerpá z motivů Epizody I, tak proč toho nevyužít, že? Abych byl poctivý, německý manuál se ještě zmiňuje o čtvrté postavě, kterou je dle předpokladů Darth Maul – ten se pravděpodobně (německý jazyk není mojí doménou) zpřístupní po dohrání všech deseti úrovní. Přiznávám, SW: JPB nemohu zařadit do galerie pokořených her, neboť jsem celé své snažení zabalil hnedle na začátku sedmé úrovně. Proč? Prozradím, ale začněme pěkně od začátku.

Star Wars: Jedi Power Battles

SW: JPB vypadají z grafického i herního hlediska naprosto skvěle – alespoň na začátku a na některých místech během hry. Hnedle v první scéně podstupuji bombastický souboj s partou robotů – droidů, kteří se na mě valí ze všech stran. Mačkám tedy tlačítko, několikrát elegantně máchnu mečem a to, co se jevilo jako velký problém na obzoru, se proměnilo v hromádku šrotu. Fascinován grafikou, ale i velice schopným ovládáním, běžím dále a stále ještě potěšen svými úspěchy ničím jednoho droida za druhým. Droidy občas vystřídá nepříjemnější verze robotů, kteří vydrží docela hodně a skoro pořád střílejí. Moje první setkání s tímto typem mi vyneslo ztrátu prvního života, než jsem pochopil, že bych měl využít další funkce světelného meče. Když ho správně natočím, ochrání mě před zásahy z laserových zbraní. Dobrá, funguje to, jak ale docílím toho, abych paprsek odrazil přesně na původce výstřelu? Nakonec se ukázalo, že když obranu světelným mečem spustím až po samotném výstřelu (ale ještě před tím, než mě zasáhne :-)), paprsek se zacílí na svého původce. Skvělé. Tohle si na hrách docela cením, když přináší správnou kombinaci uspokojivé řeže, ale i silnější nepřátele, na které platí nějaká finta na postřeh.

Jakými dovednostmi oplývá ve SW: JPB rytíř Jedi? Směrový kříž doprovázejí všechny čtyři funkční klávesy – útok mečem, skok, krytí mečem a použití Síly. Bohužel, co se týká nějaké obšírnější interakce, říkám rovnou, zapomeňte. Rytíři Jedi pouze skáčí a máchají mečem – dokonce ani nebloudí (úrovně nedovolují žádnou odbočku), ani nemačkají tlačítka a spínače, ani nic nehledají. Pravda, Star Wars: Jedi Power Battles v jedné z misí, tuším že páté, bylo mým úkolem osvobodit zajatce. Ale jaképak osvobozování, ptám se, když v podstatě pouze probíhám kolem těchto "zajatců" a tím je "zachráním". Ale ani tohle bych ještě nepokládal za chybu, kdyby už někdy ve druhé, třetí úrovni nedošel dech samotné koncepci. To, co se z počátku jevilo jako pořádná taškařice, už začíná trochu nudit. Autoři přinášejí nové nápady pouze velmi sporadicky – hodně zajímavé mi přišlo, když na mě útočily poletující sondy... jenže takových scén je ve SW: JPB jako šafránu. Zbytek se omezuje na nudné, tupé likvidování stále stejných nepřátel. Zatímco droidi jsou ještě docela zábavní, pokročilí nepřátelé – třeba na planetě Tatooine – nestřílejí a musejí se likvidovat pěkně ručně. Stačí přiběhnout k jejich pozici a vyčkat, až doběhnou přímo k vám. Vy připravíte krytí a po jejich úderu jim to vrátíte. To samé ještě jednou, protože vydrží dva zásahy. Při představě, že takovýchhle mě čeká ještě nejmíň padesát, mě napadá jediné – proboha, já nejsem robot, tohle má být zábava!? Tohle?

Zatím by se mohlo zdát, že se herní doba počítá maximálně na tři hodiny, když není kde se zaseknout. Ale omyl! Autoři přišli s dalšími fintami, třeba takovou, že hru si můžete uložit, respektive zapsat si kód, až po odehrané úrovni, opakuji celé úrovni. Takový herní level není nijak extrémně dlouhý, dokonce se tam vyskytují i záchytné body, když eventuelně zemřete – a standardně máte tři pokusy. Jenže, někam spadnout, zvlášť když do vás ze zálohy pálí imperiální vojáci (dávají zpětný ráz), není žádným uměním. Celkově ještě 3D nadhled znesnadňuje orientaci v prostoru a Star Wars: Jedi Power Battles nezachrání to ani malý stín postavy při výskoku. Upřímně – některé pasáže, překvapivě nejvíce v prvních dvou úrovních, jsou přímo pekelné a bez prvotní strategie pokus-omyl jen velmi těžko uspějete. Ale ty pokusy máte většinou jenom tři, potom už následuje regulérní smrt, proto nezbývá, než hrát celou úroveň k problematickému místu znovu. A znovu... pořád dokola. Nebo – mám dva zelené ostrůvky, chci skočit z jednoho na druhý, ale nedaří se – Jedi vždycky nesmyslně spadne. Teprve později si všímám, že pod prvním ostrůvkem je několik drobných pixelů a už ze zoufalství tam skáči – a hle, správná cesta. Nemohu si pomoci, ale tohle mi přijde dosti trapné.

A to je v podstatě všechno. Samozřejmě, občas se po úrovni válí nějaký bonus či posilovač. Rád vám prozradím i to, co se skrývá za třemi tajemnými indikátory v levé horní části obrazovky. První představuje zdraví, k tomu není co dodat. Ten druhý, zelený, indikuje přetížení vašeho světelného meče – tzn. když vám do něj hodně střílí z laseru, brzy přestane odolávat a prolomí se obrana. To mi přijde jako dobrý nápad, díky tomu se nemůžete donekonečna krýt. Pod třetím, modrým proužkem se schovává Síla. Díky ní někoho třeba odhodíte dál, ale jinak mi přijde trochu bezzubá a navíc si ji ani moc neužijete, protože skoro pořád skomírá na nule.
Hodnotit SW: JPW je vcelku obtížná věc. Na jednu stranu hra skýtá ve svých několika částech poměrně slušnou zábavu, navíc hezky vypadá, na stranu druhou ovšem zabředla do nevyrovnané obtížnosti a nudícího stereotypu. Až vás totiž závěrečný boss pošle už po desáté do Věčných lovišť a vy si díky tomu dáte opakovačku celé úrovně, asi vám ani Síla nepomůže zachovat klid.

Star Wars: Jedi Power Battles
Výrobce/Distributor HotGen Studios / THQ
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: ne, passwordy
Multiplayer: ne
Verdikt: Hra na motivy Star Wars sice vypadá velmi hezky, v některých pasážích se i výborně hraje, přesto jako celek působí velmi nevyrovnaným dojmem. V případě, že si ji pořídíte, mi nezbývá než vám popřát jediné: Ať vás provází Síla. Budete ji zatraceně potřebovat.
Hodnocení: 50%

Autor:
Témata: Robot
  • Nejčtenější

Toto jsou nejkrásnější herní streamerky, podívejte se

Mají až miliony sledujících. Jsou úspěšné, krásné a hrají počítačové hry. Řeč je o herních streamerkách. Ze čtyřiceti dívek a žen jste vybrali ty nejkrásnější.

2. listopadu 2024 7

Tvůrci nejdražšího letošního herního propadáku končí

Týmová superhrdinská sci-fi střílečka Concord si vedla tak špatně, že byla vypnuta krátce po vydání. Nyní společnost Sony oznámila, že se rozhodla uzavřít studio Firewalk, které za ní stojí.

30. října 2024  9:25 25

Streamer „špinavec“ si po letech uklízí dům, mnohé fanoušky tím zklamal

Kvůli svým rasistickým poznámkách na adresu muslimů, kteří jsou podle něj podřadnou kulturou, dostal populární streamer Asmongold čtrnáctidenní zákaz vysílání na Twitchi. Volný čas teď kromě...

26. října 2024 23

Babička propadla hraní Fortnite, trápí ji však, jak jsou jiní hráči toxičtí

Šestasedmdesátiletá Cath Bowieová ze Skotska se stala nečekanou hvězdou streamovací platformy Twitch. Její v podstatě každodenní hraní střílečky Fortnite pravidelně sledují tisíce lidí, společnost...

27. října 2024 10

Poznáte, který z těchto děsivých příběhů se skutečně stal a co je fikce?

Čas, kdy se všední realita střetává se světem nadpřirozena, opět nastal, a s ním i příhodná doba povyprávět si další tajemné historky. V minulém díle jsme si pověděli o příbězích inspirovaných...

31. října 2024 0

Jedna z nejlepších loňských her stále není v plusu

Ačkoliv loňský survival horor Alan Wake 2 přijali recenzenti i hráči s nadšením, ani téměř rok po vydání si na sebe nedokázal vydělat.

2. listopadu 2024 25

Toto jsou nejkrásnější herní streamerky, podívejte se

Mají až miliony sledujících. Jsou úspěšné, krásné a hrají počítačové hry. Řeč je o herních streamerkách. Ze čtyřiceti dívek a žen jste vybrali ty nejkrásnější.

2. listopadu 2024 7

Kdo bude hrát příští Laru? Spekulace se zužují na dvě herečky

Magazín Deadline zveřejnil dvě jména, která by podle zákulisních spekulací měla mezi sebou zabojovat o roli Lary Croft v nadcházející seriálové adaptaci Tomb Raidera od Amazonu. Obě jsou přitom...

1. listopadu 2024  9:22 19

Něco nám přišlo do redakce a všichni jsou zvědaví

Získali jsme v předstihu testovací vzorek PlayStationu 5 Pro, tedy výkonnější verze stávajícího PlayStationu 5. Unboxing a vlastní test konzole vám nabídneme příští týden, prozatím si můžeme rozebrat...

1. listopadu 2024 10

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Kate Winsletová se v novém filmu ukázala nahá, břicho zatahovat odmítla

Kate Winsletová (49) 27 let po Titanicu opět ukázala poprsí ve filmu. Tentokrát to bylo kvůli roli americké válečné...

Babišová řekla ano Bartošovi. Je skvělý, že dokáže měnit názory, pochvaluje si

I když ho seriál Devadesátky vynesl na výsluní, jeho současnou televizní reprízu Kryštof Bartoš nesleduje. „Viděl jsem...

Astronomická pokuta. Rusko žádá po Googlu už 2,1 kvintiliardy dolarů

Rusko požaduje po americké společnosti Google uhrazení rekordní pokuty v souvislosti s blokací několika youtubových...

Našli mezeru na trhu. O jejich netradiční výrobky je zájem a zákazníků přibývá

Jitrnice, řízky, steaky, párky, salámy, výpečky, paštiky. Klasický sortiment každé masny, nic nového pod sluncem, nic...

Tatínek mi dohazoval arabské nápadníky, vzpomíná Sára Donutilová

Měla jiné dospívání než její vrstevníci. Otec se k ní choval příliš ochranitelsky. Jenomže jeho výchova byla...