RECENZE: Nikdo není tak starý, aby si neužil dobrodružství dráčka Spyra

aktualizováno 
Ano, je mi pětatřicet a poslední týden trávím večery ve společnosti infantilní skákačky pro děti s fialovým dráčkem v hlavní roli. A víte co? Nelituji ani sekundy.
75

Spyro Reignited Trilogy

Platforma: XboxOne, PlayStation 4
Výrobce: Toys for Bob

  • Skvělá grafika
  • Přímočará a nekomplikovaná hratelnost
  • Spousta obsahu za dobrou cenu
  • Občasný pokles rychlosti
  • Po nějaké době stereotypní
  • 67 GB na HDD je opravdu příliš

Herní karta

Označení „zábava pro všechny generace“ obvykle vyjadřuje fakt, že se u takového obsahu rodiče nemusí zcela propadat hanbou (zdravím prasátko Peppu), nikoli to, že by pro ně šlo o skutečnou zábavu. Jenže dráček Spyro, patří stejně jako například animované filmy od Pixaru do té vzácné skupiny, která dokáže vnitřní dítě probudit i v těch nejcyničtějších z nás. Pod pláštíkem dětské grafiky totiž tepe srdce klasické devadesátkové hopsačky s návykovou hratelností „ještě jeden level a půjdu spát“.

Spyro Reignited Trilogy

Grafika je skvělá, jen by hra mohla běhat trochu svižněji.

Původní trilogie vycházela mezi roky 1998 a 2000 a pro studio Insomniac Games to byla vstupenka do první ligy (kterou letos znovu potvrdili vynikajícím Spider-Manem). Ani tenkrát nešlo o bůhví jaký výstřelek originality: útok na dálku, útok na blízko, skok a omezená možnost létání. Před vámi desítky levelů po okraj nabitých nepřáteli, drobnými plošinkami a obrovským množstvím diamantů, které bylo potřeba sesbírat. Na konci boss. Nic víc, nic méně. Jenže ono to bohatě stačilo a stačí dodnes.

Přestože slovo „trilogy“ v názvu naznačuje, že dostaneme tři různé hry, pravdou je, že spíše dostaneme jen jednu, zato třikrát tak dlouhou. Najít rozdíly mezi jednotlivými díly je totiž na první pohled nemožné, liší se jen příběhem a několika málo drobnostmi. V jádru je to pořád to samé. Celkem na vás čeká zhruba 30 hodin zábavy, což už je však navzdory nesporným kvalitám snad až příliš mnoho. 

Spyro Reignited Trilogy

Jednička nebo trojka? Nevím, všechny tři díly jsou prakticky totožné.

Celou dobu totiž v podstatě děláme to samé: běžíme dopředu, vyhýbáme se útokům nepřátel, kterým stačí vždy jen jedna rána, a hledáme více či méně ukryté tajné lokace. V každém světě je totiž potřeba osvobodit několik zkamenělých draků, než nás hra pustí do dalšího. Mezi všemi světy je samozřejmě možné se zpětně volně pohybovat, takže pokud vám to nejde v jednom, můžete zkusit štěstí v jiném.

Hra je docela jednoduchá, jen v některých vzácných pasážích vyletí obtížnost skokově nahoru. Vzhledem ke stále stejnému rozmístění nepřítel se však ten správný postup dá naučit. Výjimku tvoří jen letecké mezihry, u kterých jsem měl často chuť vrhnout vzteky ovladač proti zdi, díky bohu, že jsou nepovinné.

Spyro Reignited Trilogy

Což o to loading je hezký, ale i tak by mohl být o něco kratší.

Nová trilogie je kompletně předělaná od bodu nula a co se týče grafiky, snese srovnání i s animovanými filmy. Samotný Spyro je roztomilý a prostředí správně kýčovité, ať už se pohybujeme na ledě, v poušti, nebo prosluněných loukách. Jenže přesto si technické zpracování příliš potlesku nezaslouží. Navzdory jednoduchosti grafiky je hra limitována třiceti snímky za sekundu, což by ještě až tak nevadilo, kdyby si hra tuto laťku dokázala po celou dobu udržet. Bohužel v některých scénách se hra zpomalí i pod tuto hranici (hráno na „obyčejné“ PS4), což sice není nehratelné, ale rušivé ano.

Fotogalerie

A vůbec, celá trilogie působí, že by si zasloužila nějakou tu pořádnou optimalizaci. Přece jen vyžadovaných 67 GB na disku mi přijde docela přehnané, nahrávání malých levelů pak trvá déle než třeba u Assassin’s Creed.

Spyro je bezesporu skvělou hrou se kterou si užijete tunu zábavy, ale pokud vás k této značce netáhnou osobní vzpomínky, možná se můžete nejprve porozhlédnout jinde. Loňský Crash Bandicoot zestárl ještě o něco lépe, majitelé PS4 mají skvělého Ratcheta a Clanka a v budoucnu se na ně chystá ještě MediEvil. Můj názor je však ten, že barevných odpočinkových hopsaček není nikdy dost, takže Spyra rozhodně doporučuji.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

90 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 107 čtenářů

Nejčtenější

RECENZE: Postapokalyptický The Division 2 nastavuje nový žánrový standard

The Division 2

Žánr online kooperativních her byl vždy spojený s všemožnými porodními bolestmi. The Division 2 ukazuje, že to jde i...

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Další z rubriky

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

Najdete na iDNES.cz