Ovládat hada je těžší, než se může zdát. Recenze Snake Pass

aktualizováno 
Nenechte se zmást milou grafikou. Snake Pass je náročná logická hra, v níž se bez obezřetného postupu a pevných nervů neobejdete.
75

Snake Pass

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce: Sumo Digital Ltd

  • Neotřelá hratelnost
  • Spousta chytrých rébusů
  • Milá grafika i animace
  • Některé pasáže jsou hodně frustrující
  • Systém záchytných bodů by nemusel být tak přísný

Herní karta

Snake Pass trochu připomíná hry od Rare na Nintendo 64, z minulosti ovšem čerpá i vyšší obtížnost a systém záchytných bodů. Kvůli tomu budete mnohé pasáže opakovat do zblbnutí, než se vám je podaří zdolat. To ovšem nelze brát jako nutně špatnou věc.

Snake Pass

Snake Pass

Hlavním hrdinou je had Noodle, který se s parťákem Doodlem, což je kolibřík, pokusí zachránit oblačné království Haven Tor. To se mu podaří v okamžiku, kdy ve všech patnácti úrovních posbírá tři barevné krystaly, které aktivují portály.

Když jsem hravě zdolal první svět ze čtyř, říkal jsem si, že je to nějaké podezřele snadné. Jenže pak konečně přišla výzva. Ovládání hada není komplikované, ale chce to trochu cviku, než se naučíte pohybovat v prostoru a nepadat.

Základem je pohyb kupředu, přičemž bočním vlněním had zrychlí. Dále tu máme tlačítka pro zvednutí hlavy, přilnutí a ponor ve vodě. Dále lze dát kolibříkovi příkaz, aby hadovi nadnesl ocas. Přepnout lze i na jednodušší variantu ovládání, v níž chybí přímé ovládání hlavy hada, ale na něj jsem si nezvykl.

Snake Pass

Snake Pass

Bezpodmínečně nutné je zvládnout techniku pohybu. To znamená opatrně se obmotávat kolem bambusových kolíků či jiných záchytných věcí a pomalu se propracovávat ke svému cíli. Od něj vás často dělí zdánlivě málo, ve skutečnosti však mohou dostat vaše nervy pořádně zabrat.

I když si časem dovolíte frajeřinky, jako je rychlý přesun nad propastí po bambusové tyči, tempo je pomalé a zbrklost se nevyplácí. Pokud se vám přestane dařit, je lepší hru na chvíli odložit, než frustraci živit dalšími neúspěšnými pokusy.

Snake Pass

Snake Pass

Postupem času samozřejmě přituhuje. Úrovně se zvětšují, objevují se v nich přepínače, voda, otočné mechanismy, budete přesouvat kouli do jamky a podobně.

Ohrožuje vás nejen pád do propasti, ale i bodáky či žhavé kameny. Později se přidává vítr, díky kterému se sice dostanete na nedostupná místa, ale častěji budete řešit, aby vás neshodil z plošiny.

Na frustraci se asi nejvíce podílí systém ukládání, řešený přes záchytné body. Kdykoliv se s hadem přes nějaký přeplazíte, hra se uloží. Někdy je lepší se trochu vrátit a po náročné části hru uložit. Jindy to nejde a musíte neustále opakovat tu samou pasáž, někdy krátkou, jindy dlouhou, než ji zdoláte.

Otravné je, že při smrti přijdete o všechny věci, které jste posbírali od posledního uložení. Autoři mohli být trochu přívětivější, na obtížnosti by to neubralo, ale na frustraci ano.

Snake Pass

Snake Pass

Ačkoliv grafika hry je vyloženě roztomilá, zejména pak ztvárnění Noodleho, a k vašemu snažení hraje příjemná hudba, není to relaxační hra. Zkušení lamači joysticků ji mohou dohrát za necelé čtyři hodiny, troufám si však tvrdit, že většina k tomu bude potřebovat mnohem více času.

Kdo si chce hru ještě ztížit, může se pokusit posbírat v každé úrovni dvacet bublin a pět mincí. Právě mince bývají velmi dobře poschovávané a dostat se k nim patří k těm největším výzvám. Tady už se herní doba citelně prodlužuje.

Snake Pass klame tělem. Za dvacet eur, tedy zhruba 550 korun, získáte sympatickou, ale zároveň stresující logickou jednohubku. Není pro každého, ale mezi dnešní produkcí se určitě neztratí.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

80 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 28 čtenářů

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

World of Warplanes

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

Najdete na iDNES.cz